Gå til innhold

Parterapitimer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man hos en parterapeut?
Erfaringer?
Noe man bør forberede seg på i forkant?

Anonymkode: 9079a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at man blir stilt veldig åpne spørsmål og det forventes til en viss grad at man skal kunne gjøre rede for problemer, ønsker, bestilling - selv om såklart en del av terapien også kan være å utforske nettopp dette. Så det kan være lurt å ha skrevet ned de tankene man har på forhånd - iallefall ville jeg anbefale det. Har gått i parterapi til en terapeut som ikke var så veldig god match, hun var litt i overkant passiv og det ble mye som måtte "hales" ut av oss. Det hadde kanskje fungert bedre om vi hadde vært litt bedre forberedt første gangen. 

Anonymkode: a9f90...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt på hva dere ønsker å få ut av terapien. Hvorfor er dere der? Ikke bli overrasket om dere her litt ulik både forventning og utgangspunkt, det er ikke uvanlig.

Anonymkode: ad099...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsAvenger

Vi har vært hos ei flink ei, og vi fikk veldig mange aha-opplevelser og ting løsnet.

Må regne med at ting løser seg ikke på et par timer liksom, er gjerne noe som bør gå over tid. Reddet forholdet vårt i alle fall, og vi planlegger å reise på parterapihelg, for selv om ting er bedre, er det alltids ting man må jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M48. Vi var på Familievernkontoret, og det var en duo på to damer som snakket med oss. De gjør det klart at de ikke nødvendigvis er ute etter å redde forholdet, men gjennom spørsmål og veiledning, så skal kommunikasjonen bli åpen og trygg, slik at underliggende årsaker kan komme fram. Jeg syntes våre var litt passive. De prøvde for eksempel ikke å få fram noe om seksuallivet, som er noe vi som par har veldig vanskelig for å snakke om.  Vi fikk uansett luftet litt i skapene, og tonen har vært lettere etterpå.  

Anonymkode: 44716...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...