Gå til innhold

Bryllupet eller ekteskapet viktigst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker som mange bruker mer tid på å tenke på selve utformingen av bryllupet enn på inngåelsen av ekteskapet. Det er riktig mange som skiller seg, og svært mange barn som må flytte mellom to hjem. Har dere rett fokus?

Anonymkode: 70591...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker som mange bruker mer tid på å tenke på selve utformingen av bryllupet enn på inngåelsen av ekteskapet. Det er riktig mange som skiller seg, og svært mange barn som må flytte mellom to hjem. Har dere rett fokus?

Anonymkode: 70591...f4b

Har du erfaring med at det er de som bruker mest tid på å tenke på utformingen av bryllupet, som oftest skiller seg?
Har du en link til statistikk på dette? :klo:

Anonymkode: 52285...362

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke tid på planlegging og utforming av bryllup er da helt normalt. Ser ikke sammenhengen med antall skilsmisser. Det er jo en stor begivenhet for mange og en festdag. 

Det kan være mange grunner til at ekteskap ryker og i dag er det også «enklere» å bryte ut enn før. Da fant man seg kanskje i mye, fordi alternativet var verre. Å være skilt før i tiden hadde et visst stigma, i tillegg til at det for mange kvinner var vanskelig å da skulle forsørge barna alene. 

Anonymkode: 46b2e...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt mitt inntrykk. De fleste er samboere i årevis før de gifter seg, mange har barn allerede, og har nok tenkt seg godt i gjennom hvordan samlivet skal bli resten av livet, og ekteskapsinngåelsen bekrefter det. Noen legger nesten like mye omtanke bak både konfirmasjoner, førtiårslag og enkelte ferier, uten at de ikke vektlegger det som er viktig av den grunn. 

Anonymkode: 98046...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at det finnes noen sammenheng mellom tidsbruk på utforming av bryllup og skilsmisserater. De som bruker lang tid på å planlegge bryllup har ofte vært sammen lengde, og forlovelsen blir også ekstra lang. Jeg tror ikke disse parene er mer "utsatt" for skilsmisse eller legger ned mindre innsats i forholdet enn dem som f.eks gifter seg spontant på tinghuset. Hadde vært interessant om det finnes statistikk på dette, men jeg tror ikke fine bryllup betyr at skilsmissen er rett rundt hjørnet

Anonymkode: 26828...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdiløst begge deler. Er forholdet som betyr noe.

Anonymkode: 2e62c...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mitt inntrykk, selv om jeg er skilt selv. Allikevel, ekteskapet er viktigst, ellers hadde jeg ikke giddet å gifte meg på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2018 at 9:08 AM, AnonymBruker said:

Har du erfaring med at det er de som bruker mest tid på å tenke på utformingen av bryllupet, som oftest skiller seg?
Har du en link til statistikk på dette? :klo:

Anonymkode: 52285...362

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2501480

Kanskje ikke tid, men de har funnet en klar link mellom hvor mye man bruker og skilsmisse.

 

edit: CNN oppsummerte den litt mer: https://edition.cnn.com/2014/10/13/living/wedding-expenses-study/index.html

Endret av Oardnji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte langt tid på å planlegge vårt "perfekte" bryllup. Men så ble det masse drama med noen i familien, bandet var over 1 time forsinket og masse annet gikk galt. Det var litt trist for oss, men takk og lov at gjestene fortsatt hadde det gøy og at bryllupet ikke var det viktigste for oss. Vi har heldigvis ett mye bedre ekteskap ❤

 

Anonymkode: 635f1...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt merkelig sammenlikning. Mener TS at man skal gå veldig lenge å tenke over betydningen av ekteskapet? Skjønner ikke hva du vil med innlegget ditt? Er det irriterende for deg at mange bruker mye tid og ressurser for å planlegge og gjennomføre selve bryllupet sitt? Er det det som plager deg?

Jeg er gift og skilt. Jeg gikk ikke rundt i 1 år å tenkte på betydningen av ekteskapet. Jeg elsket mannen og ville gifte meg med han og tilbringe resten av livet mitt med han. Vi koste oss med planlegging og gjennomføringen av bryllupet. Som mange andre større begivenheter som konfirmasjon o.l. kreves det en viss tid til forberedelser. Alt avhengig av størrelse på arrangementet osv. Men er det plagsomt for andre hvis noen bruker tid på dette altså?

Anonymkode: 23f8c...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte mye tid på bryllupet, men vi bruker også mye tid på ekteskapet daglig. I juni har vi vært gift i 6 år. Og vi har det veldig fint sammen, heldigvis😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...