Gå til innhold

Betaling/gave til kjøkkenhjelp i selskap


Fjaselina

Anbefalte innlegg

Vi har konfirmasjon snart, og en venninne/kollega har sagt ja til å hjelpe på kjøkkenet. Vi kommer til å samarbeide, og maten kommer levert på døra. Må likevel ha litt hjelp med å sørge for at alt ser ok ut, hjelpe å rydde og vaske opp, koke kaffe og hjelpe med å dekke på til kaker. 

Opprydding etter kakene tenkte jeg å fikse selv, da er gjestene gått og vi kan ta styring selv. Regner med at det blir max 4-5 timer. 

Hva er ok betaling/godtgjørelse? Har lyst til å gi en gave som takk, men er penger bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder med en flaske vin. Men inviter gjerne henne og familien til å komme på kaker enten i konfirmasjonen dagen etter. 

Og når hun eventuelt har konfirmant så gjengjelder du tjenesten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? En voksen person med grei jobb setter sikkert mer pris på en ordentlig gave enn penger, mens en ung jente som kanskje ikke jobber fult, vil kanskje sette mer pris på penger og evt. en liten oppmerksomhet. 

Jeg ville betalt 5-700kr (er jo penger rett i lommen, ikke noe å skatte av...). Eller så ville jeg gitt en god vin og noe konfekt eller noe annet du vet hun liker (en bok, blomster, noe til matlaging, kafe/te ol.). 

Endret av happiest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...