Gå til innhold

Hvordan hinte om hvordan forlovelsesring man vil ha? Er så kjipt hvis han frir med en jeg ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sambo har sagt han skal fri osv blablabla, men vi har aldri vært å sett på ringer sammen. Vi har heller aldri snakket om type ring. Når det kommer til frieriet sier han at han vil overraske meg, og den støtter jeg - jeg vil jo ha et romantisk frieri og ikke bare at vi blir enige om å gifte oss rundt kjøkkenbordet (som vi forsåvidt har blitt enige om, men han vet at jeg vil ha et ordentlig frieri).

Men hvordan fungerer det egentlig med ringer? Er det vanlig at mannen bare kjøper en han tror man liker også må man beholde den selvom man ikke liker den eller er det innafor å ta opp at man vil bytte den? Eller kjøper han en som er billig også tar deg med for å kjøpe en skikkelig fin en etter man har fridd? Eller går man å ser på ringer sammen og peker at "en i den duren kunne jeg tenke meg å bli fridd til med" (det er jo litt frekt? og ødelegger spenninga?)

For meg er forlovelsesringen viktigere utseendemessig enn gifteringen. Vil at den skal være fin og shiny og stor diamant, mens giftering bør være mer praktisk og dempet. Hvordan har det vært for dere?
 

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får jo vise han eksempler på hva du liker og hva du absolutt ikke liker da.  

Anonymkode: 5572d...46c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo vise han eksempler på hva du liker og hva du absolutt ikke liker da.  

Anonymkode: 5572d...46c

Er det vanlig? Ødelegger ikke det litt overraskelsen og stemningen rundt frieriet om jeg "maser" på det på den måten?

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du har riktig fokus på hva et frieri innebærer. Hvordan forlovelsesringen, som du skal ha på deg et helt år, er selvsagt det viktige og det man skal fokusere på her. Tenk så fælt om han frir med en ring UTEN en stor diamant! The horror!

Anonymkode: 4e465...d15

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Overrasket skrev:

Ja, nei. Uff av meg, altså. Liker du typen som du evt. skal være forlovet til, da? 

Haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo hinte til at en byttelapp sikkert er lurt hvis ringen ikke skulle "passe".

Anonymkode: ab7f2...378

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

Ja, nei. Uff av meg, altså. Liker du typen som du evt. skal være forlovet til, da? 

Visste at det måtte komme en mann med en sånn kommentar. KG mennene klarer bare ikke unne kvinner noe lykke eller noe spesielt så lenge det krever at de som menn må gjøre litt innsats altså.
Selvfølgelig elsker jeg han, symbolsk sett kunne han like gjerne fridd med en gummistrikk, men det er tydeligvis vanskelig for noen menn å forstå at frieri er noe mange kvinner ser på som livets aller største øyeblikk og at ringen derfor også bør være sånn man har sett for seg og ikke helt skivebom til sin stil.

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Visste at det måtte komme en mann med en sånn kommentar. KG mennene klarer bare ikke unne kvinner noe lykke eller noe spesielt så lenge det krever at de som menn må gjøre litt innsats altså.
Selvfølgelig elsker jeg han, symbolsk sett kunne han like gjerne fridd med en gummistrikk, men det er tydeligvis vanskelig for noen menn å forstå at frieri er noe mange kvinner ser på som livets aller største øyeblikk og at ringen derfor også bør være sånn man har sett for seg og ikke helt skivebom til sin stil.

Anonymkode: 4ff69...850

Jeg er kvinne og tenker overhodet ikke som deg. Ikke uttal på vegne av andre enn deg selv, vi er ikke alle så overfladiske.

Anonymkode: 4e465...d15

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Eh.. om dere skal finne rett ring først så blir ikke frieriet særlig overraskende .. det blir liksom ikke helt ekte heller. Skjønner det med ringen altså, for mange menn har ikke peiling på hva som er fint. Likevel kan man ikke ønske seg en ekte spontan overraskelse om man må planlegge den først... 

Tror du bør stole på at mannen finner noe fint. Og syntes du den ikke er fin så burde du vel nesten bruke den likevel..  men du kan vel nevne tilfeldig om du liker gult gull, hvitt gull eller platinum.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Visste at det måtte komme en mann med en sånn kommentar. KG mennene klarer bare ikke unne kvinner noe lykke eller noe spesielt så lenge det krever at de som menn må gjøre litt innsats altså.
Selvfølgelig elsker jeg han, symbolsk sett kunne han like gjerne fridd med en gummistrikk, men det er tydeligvis vanskelig for noen menn å forstå at frieri er noe mange kvinner ser på som livets aller største øyeblikk og at ringen derfor også bør være sånn man har sett for seg og ikke helt skivebom til sin stil.

Anonymkode: 4ff69...850

Blir ikke det fort bridezilla?

Anonymkode: ab7f2...378

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo hinte til at en byttelapp sikkert er lurt hvis ringen ikke skulle "passe".

Anonymkode: ab7f2...378

Man bytter vel ikke en forlovelsrsring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig? Ødelegger ikke det litt overraskelsen og stemningen rundt frieriet om jeg "maser" på det på den måten?

Anonymkode: 4ff69...850

Jo absolutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra du har riktig fokus på hva et frieri innebærer. Hvordan forlovelsesringen, som du skal ha på deg et helt år, er selvsagt det viktige og det man skal fokusere på her. Tenk så fælt om han frir med en ring UTEN en stor diamant! The horror!

Anonymkode: 4e465...d15

Det handler ikke om at jeg vil ha noe kjempedyr og stor diamant i mange karat. Men det handler om at forlovelsesringen er noe man har drømt om siden man var liten, lekt med bestemors ringer og funnet sin favorittlook.
For meg har jeg alltid ønsket en godt synlig diamant på fingeren, samme hvor mange karat den er, men jeg vil ikke at forlovelsesringen min skal se ut som en puslering man har kjøpt på hennes og mauritz med en sten som går i ett med fingeren.

Noen har forestilt seg huset de vil bo i hele livet, noen har forestilt seg bryllupet osv, jeg har forestilt meg looken av ringen på fingeren min. Om noen knuste din perfekte julaften, eller bryllup, så ville det blitt som hvis jeg fikk helt feil ring i frieriet... Det hade ikke vært noe krisesituasjon, men det hadde vært synd om det jeg personlig anser som livets største hendelse og mest uforglemmelige øyeblikk skulle fått en demper på seg av en sånn detalj. Litt som om man falt i fontenen eller snublet ned trappen på bryllupsdagen når man har gledet seg hele livet.

Anonymkode: 4ff69...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og tenker overhodet ikke som deg. Ikke uttal på vegne av andre enn deg selv, vi er ikke alle så overfladiske.

Anonymkode: 4e465...d15

Gjør heller ikke det, sier at for mange kvinner er frieriet og bryllup livets største øyeblikk. Vet godt at det ikke gjelder for alle :)
 

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan hinte om du liker gult eller hvitt gull eller platina. Så kan du hinte om hvilken stil du liker/cut.

Vanligvis så vil jo mannen gjøre sine diskret undersøkelser slik at når han punger ut for hva som høres ut å bli en dyr ring, så vil hans tilkommende elske ringen fordi mannen har funnet ut hennes stil. Om han ikke finner ut av det, enten fordi han ikke vet om din stil eller ikke bryr seg om din stil, så tyder det på at paret ikke bør giftes.

Mannen er jo nervøs for om kvinnen liker ringen han har plukket ut for henne, som hun skal ha på hver dag resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man planlegge å fri? Er ikke frieriet selve overraskelsen, da?

Det her høres fullstendig bridezilla ut. 

Kanskje jeg er bitter, for jeg fikk ingen forlovelsesring? Mannen min ploppet ut med at han ville gifte seg med meg og jeg tolket DET som frieriet. Han kom på etterpå at det burde vært en ring, men da var det liksom litt seint :fnise:

Anonymkode: 8dd6d...394

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo hinte til at en byttelapp sikkert er lurt hvis ringen ikke skulle "passe".

Anonymkode: ab7f2...378

Takk for svar, det var ikke så dumt :)

Anonymkode: 4ff69...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjenner deg nok så involverer sikkert deg i avgjørelsen.

Ser det er noen som kommenter ufine kommentarer. Hvorfor være småfrekke mot andre mennesker for de vet hvordan de vil ha det. Sterke kvinner med meninger som vet hvordan de vil ha det burde hylles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...