Gå til innhold

Jeg er gift. Men vil gifte meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min giftet oss på tinghuset. Han presset veldig på, og virker som det "hastet", på en måte. Jeg var enig og vi gjorde det bare. Ikke romantisk, ikke slik jeg ville gjort det, men en stund etterpå syntes jeg det var greit. Nå, 1 år etterpå har jeg tenkt mer og mer på hva jeg egentlig ønsket meg, nemlig et kirkebryllup. Men jeg er allerede gift. Så føler meg litt snytt :( flere?

Anonymkode: 4591c...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må skylde på deres eget hastverk og dårlig planlegging hvis det ble uromantisk og ikke slik du ville ha det. Det er slikt folk bruker måneder eller år på å planlegge og arrangere. Hvorfor tror du et kirkebryllup ville vært så mye bedre?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt :( Håper mannen din er forståelig og mottakelig for å snakke om dette, og ha en ordentlig bryllupsfest og renewing av løftene i kirken!

Anonymkode: 682e2...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg også "fort og gæli" på tinghuset av diverse årsaker (ikke graviditet eller statsborgerskap). Da alle våre venner noen år senere hadde store, klassiske bryllup i kirken med stor fest, syntes jeg det var veldig sårt at jeg "gikk glipp av" det samme. (Jeg laget til og med tråd om det her på KG for mange år siden).

Men det har gått noen år, og vi har vært gift i over 10 år. Nå er jeg glad vi gjorde det "på vår måte" og angrer ikke. Vi hadde derimot en stor fest (i omfang og kostnader tilsvarende en bryllupsfest, bare at det var et jubeleum og ikke at bryllup) da vi hadde vært gift i 10 år.

Akkurat det med å ha en stor jubeleumsfeiring i stedet for bryllup#2 var et tips jeg fikk her på KG. Jeg syntes i ettertid det var en VELDIG god løsning. Alle hadde fine klær, vi hadde god mat (vi booket favorittrestauranten vår og hadde det der), taler, kaker, etterfest etc. Jeg fikk "my moment", familien fikk en fest, faren min fikk holde talen han hadde forbredt i 30 år etc.

Kanskje det er noe for dere også? Dere kan jo eks. ha 5 års jubeleum. Da har dere 4 år til å planlegge og spare penger:)

Anonymkode: d54f1...f7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen min giftet oss på tinghuset. Han presset veldig på, og virker som det "hastet", på en måte. Jeg var enig og vi gjorde det bare. Ikke romantisk, ikke slik jeg ville gjort det, men en stund etterpå syntes jeg det var greit. Nå, 1 år etterpå har jeg tenkt mer og mer på hva jeg egentlig ønsket meg, nemlig et kirkebryllup. Men jeg er allerede gift. Så føler meg litt snytt :( flere?

Anonymkode: 4591c...d97

Er jo din feil på et vis. Jeg er mann å forstår ikke helt hva du føler du mangler. Du har jo mannen i ditt liv vil jeg tro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen min giftet oss på tinghuset. Han presset veldig på, og virker som det "hastet", på en måte. Jeg var enig og vi gjorde det bare. Ikke romantisk, ikke slik jeg ville gjort det, men en stund etterpå syntes jeg det var greit. Nå, 1 år etterpå har jeg tenkt mer og mer på hva jeg egentlig ønsket meg, nemlig et kirkebryllup. Men jeg er allerede gift. Så føler meg litt snytt :( flere?

Anonymkode: 4591c...d97

Dere kan ta velsignelsen i kirken og fest etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer og forlovede (og far til våre to barn) fridde til meg i 2013. Fordi vi var i etableringsfasen og jeg studerte skjønte vi at det ville ta flere år før vi kunne gifte oss. Hans forslag var å ikke ha kirkelig vielse, og heller ta feiringen senere ved en passende anledning når pengene strakk til. I et lite sekund vurderte jeg tanken, før jeg blankt avslo.. Nettopp fordi jeg ønsker å gjøre denne ene dagen, den ene gangen jeg skal gifte meg, slik jeg ønsker å ha den. Jeg ønsker å ha en hvit kjole, jeg ønsker å være i kirka, jeg ønsker ei høvelig stor feiring samme dag. Jeg forstår dine følelser absolutt, for det er nok nettopp slik jeg så for meg at jeg ville tenke noen år fram i tid.

Selv har jeg vært i bryllupsfest hos noen som allerede hadde vært gift noen år, og det var veldig fint - men den magien som gjerne er på selve bryllupsdagen er ikke lett å gjenskape flere år senere.

Anonymkode: 8d3ef...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...