Gå til innhold

Trenger et råd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mulig at jeg skriver dette under feil kategori, det beklager jeg. Jeg opplever stalking. Noen kommer inn i mitt hjem fra tid til annen og gjør små men betydelig endringer og skader. Skader er så ubetydelig i utgangspunktet for å legge merke til dem eller melde om dem, men slike som følger til store skader og utgifter i fremtid ( f.eks. ødelegge baderomspanel og skrape helt til veggen flere steder på badet). Jeg bor alene, er veldig ryddig og vet alle små detaljer i mitt hjem. Tidligere var det slik at jeg kom hjem fra jobben og så f.eks at lyset er på i alle rom, tven er på og viser sport (jeg ser ikke på tv i det hele tatt, spesielt sport), toalettsete opp og div andre detaljer. I siste 2 årene begynte å få skader i huset - gulvet, døren, våtromspanel osv. Jeg har prøvd å holde hodet i ro og bare overse ting, men den som gjør dette begynner å bli mer og mer aggressiv. Jeg skrev på et ark "Hva vil du? Hvorfor ødelegger du ting i mitt hjem?" Arket ble snudd opp ned når jeg kom hjem og en rose som sto i vasen ble lagt ved siden av  arket og tråkket på. For å fortelle noen - høres litt spøtt ut.. Snakke med politiet - blir jeg sikkert mistenkt for å være ikke frisk i hodet eller mistenkt for tanke å svindle forsikringsselskapet med de skadene, men jeg tenker ikke å koble forsikring en gang..? Jeg begynner å bli redd, ser ikke ut som min taktikk funker, trodde hvis jeg overser og ikke reagerer så mister de interesse, men nei.. Frykter at jeg kan bli utsatt for en "ulykke" hjemme. Jeg vet ikke hvem de er, jeg har veldig ryddig forhold til verden rundt og holder sunn avstand til alle, mitt liv er jobb-hjem-reise, jeg lever et sunt og rolig liv. Hva kan jeg gjøre? Noen som har erfaring?

Anonymkode: ffbab...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monter et kamera, google nannycam.

Høres for øvrig helt absurd ut, stakkars deg! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer de seg inn da?

Anonymkode: d0d78...bca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i rådet om å få fanget personen på film. Deretter ville jeg byttet lås og evt installert alarm. Og selvfølgelig anmeldt den personen som du da evt fanger på film i ditt hjem.

Anonymkode: d5a85...ef6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du alene? Har andre tilgang på nøkler til ditt hjem?

Anonymkode: d5a85...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bor du alene? Har andre tilgang på nøkler til ditt hjem?

Anonymkode: d5a85...ef6

Bor alene, ingen har nøkler, kun brl har nøkkel til alle leiligheter, De sier at ingen har tilgang til den.

Anonymkode: ffbab...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ak90 skrev:

Nannycam.

kan dere anbefale et merke, en cam som er lett å installere og bruke? Tusen takk.

Anonymkode: ffbab...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kommer de seg inn da?

Anonymkode: d0d78...bca

regner med gjennom døren?

Anonymkode: ffbab...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sphynx skrev:

Dette høres jo helt sykt ut!

jeg har levd med dette i noen år.. og nå er jeg virkelig redd

Anonymkode: ffbab...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har levd med dette i noen år.. og nå er jeg virkelig redd

Anonymkode: ffbab...744

Har du levd med dette i flere år uten å gjøre noe med det, så er det ugler i mosen. Pass på deg selv og flytt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper det? er redd for at det er bare spm om tid..

Anonymkode: ffbab...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hjelper det? er redd for at det er bare spm om tid..

Anonymkode: ffbab...744

I hvetfall hjelper det å bytter lås, og å sørge for at alle vinduer er lukket når du sover og når du ikke er hjemme. I tillegg kan du installere alarm.

Anonymkode: d5a85...ef6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvetfall hjelper det å bytter lås, og å sørge for at alle vinduer er lukket når du sover og når du ikke er hjemme. I tillegg kan du installere alarm.

Anonymkode: d5a85...ef6

Det er ingen som kommer inn når jeg er hjemme. Bytte lås har jeg gjort 2 ganger, i regi av borettslaget. Jeg bor litt oppe så vinduer er ingen fare, men jeg sover med alle vinduer lukket og lukker dem når jeg går hjemmefra. Jeg gjør alt riktig. Jeg bare har en stalker :( og er redd for at siden de/han begynte å ødelegge ting hjemme, neste steg kan være f.eks problemet med ledning eller noe sånt.. Og det verste er at det er vanskelig å bevise, alt gjøres forsiktig og dyktig og målet er å ødelegge meg etter hvert.

Anonymkode: ffbab...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kommer inn når jeg er hjemme. Bytte lås har jeg gjort 2 ganger, i regi av borettslaget. Jeg bor litt oppe så vinduer er ingen fare, men jeg sover med alle vinduer lukket og lukker dem når jeg går hjemmefra. Jeg gjør alt riktig. Jeg bare har en stalker :( og er redd for at siden de/han begynte å ødelegge ting hjemme, neste steg kan være f.eks problemet med ledning eller noe sånt.. Og det verste er at det er vanskelig å bevise, alt gjøres forsiktig og dyktig og målet er å ødelegge meg etter hvert.

Anonymkode: ffbab...744

Start med å få videoovervåket leilligheten din. Det finnes slike filmkameraer som reagerer på bevegelse, og som filmer kun når det er bevegelse, og som også sender bilde og beskjed til din tlf ved bevegelser oppfanget av kameraet.

Anonymkode: d5a85...ef6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kommer inn når jeg er hjemme. Bytte lås har jeg gjort 2 ganger, i regi av borettslaget. Jeg bor litt oppe så vinduer er ingen fare, men jeg sover med alle vinduer lukket og lukker dem når jeg går hjemmefra. Jeg gjør alt riktig. Jeg bare har en stalker :( og er redd for at siden de/han begynte å ødelegge ting hjemme, neste steg kan være f.eks problemet med ledning eller noe sånt.. Og det verste er at det er vanskelig å bevise, alt gjøres forsiktig og dyktig og målet er å ødelegge meg etter hvert.

Anonymkode: ffbab...744

Hvordan mistenker du at du har en stalker? Hvem kan det være da? ''ingenting hjelper, jeg bare har en stalker som jeg ikke blir kvitt, jeg er ikke redd og engstelig for at noen er hjemme hos meg når jeg ikke er her, men jeg er redd for at vedkommende ødelegger leiligheten min'' HÆ???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at dette er en stalker som i et faktisk menneske eller forstår jeg deg slik at du tror det er et spøkelse?

Anonymkode: 250f5...282

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

Dersom du har trodd dette i mange år nekter jeg å tro at noen er så tiltaksløse at de ikke har gått innom en elektrobutikk og kjøpt 2-3 kameraer og satt opp. 

Enten tror du dette er et "spøkelse" eller så kjenner du den du mistenker. Hvilke av de to er det? 

Anonymkode: ad473...b66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sphynx skrev:

Hvordan mistenker du at du har en stalker? Hvem kan det være da? ''ingenting hjelper, jeg bare har en stalker som jeg ikke blir kvitt, jeg er ikke redd og engstelig for at noen er hjemme hos meg når jeg ikke er her, men jeg er redd for at vedkommende ødelegger leiligheten min'' HÆ???

Du har misforstått. Og jeg gidder ikke å gjenta meg. Les der oppe, mulig du forstår. Takk.

Anonymkode: ffbab...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...