Gå til innhold

Trening som fjerner smerter i kne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har klart å pådra meg vonde knær og lyskestrekk, men hovedproblemet er kne.

Hva slags treningsformer bør jeg gjøre framover for å fjerne smertene?

Liste over det jeg tror er bra:

- Svømming
- Balanseøvelser 
- Gåing i oppoverbakke på tredemølle
- Knebøy for å styrke bein og ledd

Gjerne legg til/fra tips og triks!

Anonymkode: d8215...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du har er veldig bra. Ikke ta dype knebøy ( under 90 grader), og legg til sykling.

Anonymkode: 40145...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva som gjør at du har vondt. Jeg har PFS og må trene for å holde smertene i sjakk, men det er jo slettes ikke sikkert mine øvelser hjelper deg. 

Vært hos fysio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få vondt etter jeg ble litt for ivrig på treningssenteret og begynte å løpe i 45 min etter vanlig økt. Nå gjør det vondt å bare å gå ute, så må ta drosje overalt. 

Ikke vært hos fysio. 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du har er veldig bra. Ikke ta dype knebøy ( under 90 grader), og legg til sykling.

Anonymkode: 40145...f2a

Takk for tips, skal prøve å passe på dette. Prøver også å kjøre mindre reps.

 

Ts

Anonymkode: 11b0b...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en fysio, så finner du forhåpentligvis ut hvor problemet ligger. For min egen del har jeg hatt vondt i knærne noen ganger, der årsaken har vist seg å være en mild form av runner's knee. Litt tøying og massasje, så har det blitt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Wiggins skrev:

Dra til en fysio, så finner du forhåpentligvis ut hvor problemet ligger. For min egen del har jeg hatt vondt i knærne noen ganger, der årsaken har vist seg å være en mild form av runner's knee. Litt tøying og massasje, så har det blitt bra. 

I dag kjente jeg at det klikket en gang også. Føler ikke at det er kjempealvorlig ennå men blir det om jeg ikke er forsiktig. Skal be fastlegen bestille time til fysio. Pleier det å ta lang tid å vente?

Hvordan har du utført tøying og massasje på kne? Prøver det gjerne i mellomtiden.

Ts

Anonymkode: 11b0b...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal be fastlegen bestille time til fysio. Pleier det å ta lang tid å vente?

 

Anonymkode: 11b0b...a06

Du trenger ikke henvisning nå lengre, bare ta kontakt med fysio direkte. Ventetiden varierer veeeldig etter hvor du bor o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...