Gå til innhold

Hva spiser du i løpet av en helt vanlig dag?


Anonym67548

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går spiste jeg sen frokost. Hadde to grove skiver med 1 kokt egg, spinat og tomat. Et glass gulrotjuice. Litt frukt:melon, banan, blåbær.

Spiste så lunsj som var litt opprevet edamerost, druer, blåbær, pinjekjerner og et par dadler. Grønn juice.

Spiste så en croissant på dagen en gang.

Til middag hadde jeg en ganske liten tallerken ned indisk linsesuppe, ris og salat med grønnkål.

Til kvelds hadde jeg et par dadler og noen cashewnøtter og pinjekjerner.

I løpet av dagen hadde jeg også et glass appelsinjuice og et med eplejuice. Spiste også litt melon og blåbær. 

I går vil jeg si jeg spiste en del, men ikke for mye.

 

 

Anonymkode: b3888...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 skiver til frokost med 1 stort (3,5 dl) glass juice

3 skiver til lunsj

1 frukt eller nøttebar

Middag (vanlig til stor porsjon)

Nøtter 

En frukt 

2 skiver brød med et stort glass melk eller juice

 

Anonymkode: 02182...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye på reise i jobbsammenheng, og hos ulike kunder, så hverdagen er preget av det. Må generelt passe på å få i meg nok mat. Høyt aktivitetsnivå, og kan leve på kaffe i timesvis. 

Frokost - litt instant havregrøt, eller en energibar. Eller alt for mye kaffe. 

Lunsj - det jeg får tak i, alt fra salatbar i kantine til brødmat til flyplassmat, forsøker å gjøre det sunt. Middagsrester, omelett eller knekkebrød om jeg er hjemme

Mellom - enrgibar eller frukt. Eller alt for mye kaffe. 

Middag - grønt og sunt laget fra grunnen hjemme, mye fisk. Spiser heller kl 21 enn å måtte ta noe på veien. Men blir en del foodora hver måned, ofte sushi. 

 

Anonymkode: e2b55...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

I går spiste jeg

Froskost: havregrøt med litt honning og melk. Te

Lunsj: To skiver: en med egg og reker, en med egg og spekeskinke

Middag: Chipotlemarinert torsk med potetmos, ertepure og gulrøtter

Småspiste: En neve chips, en neve cashewnøtter, to kubber cheddarost og ca 10 smågodtbiter.

Glemte noe: noen skiver honningmelon og grønne druer

Endret av rabrabara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: havregrøt med blåbær, valnøtter, proteinpulver og honning

lunsj: 1 banan, 1 boks kvarg, 4 grovbrødskiver med ost

etter trening: en porsjon av gårsdagens middagsrester (strimlet svinekjøtt med ris, grønnsaker og kokosmelk)

middag: laks med masse pasta, grønnsaker og pesto

kvelds: kesam med bær og nøtter 

Nå driver jeg med styrketrening, og bruker ca 2 timer om dagen til dette. Det merkes ved at mat forbrennes opp med en gang, så i en travel studenthverdag sliter jeg ofte med å få i meg nok og næringsrik nok mat, som ikke koster en formue. 

 

Anonymkode: 6be44...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg rekker ikke frokost før jobb så lager meg ofte en smoothie jeg har med og drikker første timen på jobb: 5 puter spinat, en halv frossen grapefrukt, en halv frossen banan, en halv avokado, litt fersk ingefær, et par ss hjemmelaget proteinpulver( blendet linfrø, solsikkefrø og chiafrø) bruker mandelmelk til passe konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost er stort sett alltid frokostblanding - coco pops eller cheerios, evt. fruktmusli. 

Lunsj er brødskiver eller knekkebrød med ost, kanskje boller. 

Middag er ganske ofte noe med ris eller pasta, og ofte noe med kjøttdeig eller kylling, og en god saus. Men har blitt flinkere til å lage mat med poteter og mer grønnsaker i det siste, og til å spise mer fisk!

Jobber mest kvelder, så blir ikke alltid middag, men da hender det jeg varmer opp noe helt enkelt når jeg kommer hjem (idag ble det pasta carbonara). På jobben blir det gjerne brødskiver, eller jeg har med middagsrester som jeg varmer opp, eller Fjordland. Pleier å ha med noe frukt på jobben, ofte druer.

Kvelds er stort sett brødskiver med kjøttpålegg, makrell i tomat, leverpostei o.l., eller et godt rundstykke med ost. Noen ganger kalde middagsrester :) Lager meg ganske ofte en god omelett på kvelden også, for å gjøre kveldsmaten litt mer spennende. 

Blir noen ganger litt snacks på kveldene... salt kjeks med ost, eller et beger med KOS karamellpudding, kanskje litt smågodt eller kjeks, eller litt is... 

Endret av princeofithilien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 brødskiver med ost/smøreost/agurk/tomat og en kopp svart kaffe

Samme til lunsj

1 cottage cheese som mellommåltid før trening

1 eple

Indisk gryte med kokosmelk, aubergine og tofu 

Anonymkode: 14b44...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anthrax

Frokost: havregrøt med proteinpulver og frosne bringebær. Har spist dette i flere år, er så godt!

Lunsj: cottage cheese med musli og litt sirup / Pita eller tacowrap med enten kalkunpålegg eller kalkunkjøtt og masse grønt 

Middag: Kalkunkjøtt eller kjøttdeig med ris/pasta/couscous/wrap/pita og masse grønnsaker

Mellommåltider: yoghurt, pære, banan, litt nøtter.

Veier alt og fører inn i Myfitnesspal. Er på underskudd nå på 2200 kalorier, spiser ved veldikehold 2400-2500 = Jeg øker eller senker antall gram karbohydrat-kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går. 1-1/2 brødskive med ost

mellombar, fruktsalat med lett fløte på. 1 brødskive med ost

1 grillpølse og 1/2 kotelett med litt potetmos og salat. 

En kvikklunsj og 50 g. Popcorn

Drikke besto av sukkerfri brus.

Jeg tar noen fibertabletter som hjelper med å holde appetitten i sjakk. Den har gått bananas etter at jeg skiftet til hormonspiral. Så da orker jeg ikke så mye mat heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Byggryngsgrøt med bringebær, jordbær eller blåbær.

Lunsj: Knekkebrød eller brødskiver med leverpostei, makrell i tomat eller lignende.

Middag: Alt fra biff stroganoff til chili con carne og taco. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer veldig, men typisk gjennomsnittlig dag:

Frokost: 4 hoppa skiver med avokadomos, pepper og revet kylling eller kyllingskinke. (Grønt på topp) kaffe med melk, 60gram nøtter.

Lunch: pastasalat m/egg, kylling, grønt, hvitløkskesam og polarbrød.

Middag: alt mellom vegansk sildesalat til nesten en hel kebabpizza

Kveld: middagsrester/toast/egg/omelett/godteri/nøtter... osv. Alt etter som hva jeg har og hvor sulten jeg er. 

Annet: alltid en nutramino bar ila dagen, frukt, mer nøtter, cappuccino, noen drops.  

Ja.. typisk dag 😁

Anonymkode: 2cb1c...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Varierer veldig, men typisk gjennomsnittlig dag:

Frokost: 4 hoppa skiver med avokadomos, pepper og revet kylling eller kyllingskinke. (Grønt på topp) kaffe med melk, 60gram nøtter.

Lunch: pastasalat m/egg, kylling, grønt, hvitløkskesam og polarbrød.

Middag: alt mellom vegansk sildesalat til nesten en hel kebabpizza

Kveld: middagsrester/toast/egg/omelett/godteri/nøtter... osv. Alt etter som hva jeg har og hvor sulten jeg er. 

Annet: alltid en nutramino bar ila dagen, frukt, mer nøtter, cappuccino, noen drops.  

Ja.. typisk dag 😁

Anonymkode: 2cb1c...36f

Edit: vegansk LINSEsalat.. ikke sildesalat 

Anonymkode: 2cb1c...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist: 

Frokost: 1 stekt egg m/ 2 skiver bacon og 1 brisk med meierismør og 1 med hjemmelaget nugatti (sukkerfritt) 

Mellommåltid: Rømmevafler (sukkerfri /melfri) m/ sukkerfritt syltetøy 

Middag blir: Biff m/ sellerirotfries og salat + bearnaise saus 

Blir litt ekstra siden det er helg :) 

 

Anonymkode: 4b98e...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag:

Noen (kanskje 10) biter smågodt
2 brødskiver, 3 egg, juice, cherrytomater
Havregrøt og juice
Kyllingwok med nudler
7 og en halv vaffel

Dette er en vanlig søndag. Bytt ut vafler med sjokolade eller noe annet snacks. 
På hverdager blir det kanskje brødskiver, frukt, kesam eller noe til kvelds og ikke smågodt som forrett før frokost :P 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ingenting eller 1 brødskive til frokost, kanskje en frukt. 
-2-3 brødskiver eller en salat eller 2 wrap med bønner/linser og grønnsaker til lunsj + et par gulerøtter. 
-En neve mandler/valnøtter + frukt eller yoghurt på ettermiddagen, mer om jeg skal noe rett etter jobb
-Middag, som regel vegetarisk eller fisk. Spiser typisk suppe, pasta, taco, fiskeburger, wok. 

Spiser i tillegg snop/sjokolade/chips et par ganger i uka + drikker øl eller vin 2-3 ganger i uka. 

Føler jeg spiser relativt sunt, til tider kanskje litt ensformig. Vekta holder seg mer eller mindre konstant, så da har jeg vel en fin balanse på mengde i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Frokost: havregrøt med eplesyltetøy og kanel, et glass appelsinjuice og en kopp kaffe.

Lunsj: en brødskive med smøreost og skinke, to knekkebrød med gulost.

Middag: 3 skiver påskeskinke, 2 poteter, ca 1/2 tallerken brokkoliblanding, en øse saus (ca 0,25 dl?).

På kino: 1 liten popcorn, 0,5 l Cola Zero.

Drakk vann til lunsj og middag.

Anonymkode: 8f020...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra hva som skjer på den dagen, som oftest drar jeg på skolen veldig tidlig om morningen, og da spiser jeg ikke frokost, da spiser jeg heller en lunsj på skolen istedenfor frokosten, MEN..

Frokost: En liten skål med gresk yoghurt, chiafrø evt noen bringebær ELLER 2 rugsprø med ost, tomat/agurk eller avokado
Middag: Fisk/kjøttdeig/kylling/annet kjøtt, salat/grønnsaker evt litt saus hvis det passer seg

Dette er mine to faste måltider, og kan små-spise litt utenom dette. Da spiser jeg enten et lite rundstykke, havrebar, yoghurt, smoothie. 
Drikker vann, sjokolademelk uten sukker, eller cola zero.

Anonymkode: 3ac04...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...