Gå til innhold

Det eksisterer ingen bevis på at Gud eksisterer


Gjest Arthur Wellesley

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verken mennesker eller dinosaurer eller noe annet har eksistert for alltid, det er jo ren vitenskap. Så hvor kom vi fra? Et big bang utifra ingenting er jo for det første umulig, og for det andre har aldri eksplosjoner laget noe som helst annet enn ødeleggelse. 

Anonymkode: 88b5b...13a

Om en god stund kommer Big Crunch. Deretter et nytt Big Bang om noen millioner/milliarder/billioner år.

Then repeat.

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om en god stund kommer Big Crunch. Deretter et nytt Big Bang om noen millioner/milliarder/billioner år.

Then repeat.

Anonymkode: 2f007...7f6

Multiverset ja... Men det er jo en feilet teori:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er skeptiske til religiøse som ikke tror på en objektiv religion. 

Anonymkode: 3204a...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎03‎.‎2018 den 20.06, omarel skrev:

Universet en er skapelse Gud har skapt og den er ubetydelig som vil forsvinne når kloden går under etter Guds befal.

Så når solen har brukt opp alt sitt brensel og blir en kjempestjerne,og jorden blir slukt av solen, så vil hele Universet forsvinne? Høres rart ut, for døende stjerner som enten blir et svart hull eller en kjempestjerne, har skjedd igjen og igjen i universet gjennom milliarder av år, så å tro at endelsen av jorden skal føre til at universet skal forsvinne høres ut som en menneskelig tanke. Ved å tenke slik viser man at man tror jorden er sentrum for det meste, og det er den selvsagt ikke.

Anonymkode: 7e67c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når solen har brukt opp alt sitt brensel og blir en kjempestjerne,og jorden blir slukt av solen, så vil hele Universet forsvinne? Høres rart ut, for døende stjerner som enten blir et svart hull eller en kjempestjerne, har skjedd igjen og igjen i universet gjennom milliarder av år, så å tro at endelsen av jorden skal føre til at universet skal forsvinne høres ut som en menneskelig tanke. Ved å tenke slik viser man at man tror jorden er sentrum for det meste, og det er den selvsagt ikke.

Anonymkode: 7e67c...785

Det universet vi kjenner til med alle milliarder på milliarder av stjerner og galakser er kun den første himmelen av syv himler Gud har skapt. Alt dette vil forsvinne. Når det gjelder solen så vil den ved endetiden stå opp fra vest og gå ned i øst. Jorden vår befinner seg i den første himmelen i følge Koranen. Om jorden er sentrum eller ikke står det ikke noe om i Koranen, men det som Skaperen sier i klare ordelag er at vår himmel (dvs. universet) ekspanderer. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 0.31, den1m skrev:

Multiverset ja... Men det er jo en feilet teori:

 

The big bang og the big crunch har ingenting med multivers å gjøre.

Forøvrig finnes det ikke en forsker som kan verken bekrefte eller avfeie multivers. Til det vet vi altfor, altfor lite.

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

The big bang og the big crunch har ingenting med multivers å gjøre.

Forøvrig finnes det ikke en forsker som kan verken bekrefte eller avfeie multivers. Til det vet vi altfor, altfor lite.

Anonymkode: 2f007...7f6

At det kommer et nytt big crunch også et nytt univers går inn på troa på et multivers jo, vi snakker ikke om "et" univers her, men flere, i noe, og da antar jeg at vedkommende tenker at det blir liv i dette nye, jeg kunne postet en video om hvor liten sannsynligheten er for det og. Forøvrig, se videoen, for det virker ikke som du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 15.22, omarel skrev:

Det universet vi kjenner til med alle milliarder på milliarder av stjerner og galakser er kun den første himmelen av syv himler Gud har skapt. Alt dette vil forsvinne. Når det gjelder solen så vil den ved endetiden stå opp fra vest og gå ned i øst. Jorden vår befinner seg i den første himmelen i følge Koranen. Om jorden er sentrum eller ikke står det ikke noe om i Koranen, men det som Skaperen sier i klare ordelag er at vår himmel (dvs. universet) ekspanderer. 

Ja vi har skjønt at du mener Koranen har en god forklaring, Den er sikkert like god som "Jødedomen", Kristendommen, Budismens Theragatha osv osv.

Det er en bok skrevet av mennesker i sin tid. 

Gudebeviset kommer vi ikke utenom, men det eneste det beviser er at vi mennesker ikke skjønner tilblivelsen, starten eller slutten. Kan hende menneskene kommer ditt en dag, men det tror jeg faktisk ikke du eller jeg kommer til og oppleve. Hva som skjer etter at vi dør kan verken du eller boken gi noen garantier for.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troen betyr trygghet for mange.

Anonymkode: a6fc1...a92

Det forklarer og evigheten og at vi sitter her, vitenskapen gjør ikke det. Hvis det finnes en Gud så tror jeg han ga seg til kjenne for mennesket, og både skapte oss for en grunn og er interessert i å ha en relasjon til oss. Hvorfor? Kristne sier at Gud har det å skape i seg, for Gud er kjærlighet, og det er både grunnen til at han utrykker seg, og søker etter en relasjon med oss. Ikke fordi Gud må, men fordi Gud vil.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, den1m skrev:

Det forklarer og evigheten og at vi sitter her, vitenskapen gjør ikke det. Hvis det finnes en Gud så tror jeg han ga seg til kjenne for mennesket, og både skapte oss for en grunn og er interessert i å ha en relasjon til oss. Hvorfor? Kristne sier at Gud har det å skape i seg, for Gud er kjærlighet, og det er både grunnen til at han utrykker seg, og søker etter en relasjon med oss. Ikke fordi Gud må, men fordi Gud vil.

Gud er kjærlighet? Om Gud finnes, er det en ondskapsfull drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

Ja vi har skjønt at du mener Koranen har en god forklaring, Den er sikkert like god som "Jødedomen", Kristendommen, Budismens Theragatha osv osv.

Det er en bok skrevet av mennesker i sin tid. 

Gudebeviset kommer vi ikke utenom, men det eneste det beviser er at vi mennesker ikke skjønner tilblivelsen, starten eller slutten. Kan hende menneskene kommer ditt en dag, men det tror jeg faktisk ikke du eller jeg kommer til og oppleve. Hva som skjer etter at vi dør kan verken du eller boken gi noen garantier for.   

Så hvordan kan Gud bevises?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Så hvordan kan Gud bevises?

Dette kan vi bruke resten av dagen, eller resten av livet på.  Det bunner ut i at ingenting kan bli til noenting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, den1m skrev:

At det kommer et nytt big crunch også et nytt univers går inn på troa på et multivers jo, vi snakker ikke om "et" univers her, men flere, i noe, og da antar jeg at vedkommende tenker at det blir liv i dette nye, jeg kunne postet en video om hvor liten sannsynligheten er for det og. Forøvrig, se videoen, for det virker ikke som du har gjort det.

Så intenst ikke. Det er ingenting som tilsier at vi er avhengig av et multivers for at vi skal få et big crunch. Vi har sannsynligvis fått et big bang uten et multivers, da er sannsynligheten for et big crunch også definitivt til stede. Multivers er pr i dag en helt ukjent faktor, de kan finnes eller ikke finnes.

 

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RoH skrev:

Dette kan vi bruke resten av dagen, eller resten av livet på.  Det bunner ut i at ingenting kan bli til noenting.  

Lettere å forstå når en innser at alt kan bli til ingenting og ingenting kan bli til alt.

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lettere å forstå når en innser at alt kan bli til ingenting og ingenting kan bli til alt.

Anonymkode: 2f007...7f6

Jeg skjønner ikke en  dritt av det. For meg blir det for abstrakt. Smartere folk enn meg har brukt hele livet på det, og de kom likevel ikke nærmere en forklaring. Den mest kjente i nyere tid er vel Hawking. De fleste store tenkere har vært opptatt av dette opp gjennom historien. Men har du en forklaring som du liker så hold gjerne fast i denne   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, RoH skrev:

Jeg skjønner ikke en  dritt av det. For meg blir det for abstrakt. Smartere folk enn meg har brukt hele livet på det, og de kom likevel ikke nærmere en forklaring. Den mest kjente i nyere tid er vel Hawking. De fleste store tenkere har vært opptatt av dette opp gjennom historien. Men har du en forklaring som du liker så hold gjerne fast i denne   

Hawking mente at vi ikke får et big crunch. Likevel kan ikke Hawking vite, ikke engang anta, hva som skjer om f.eks 10 billioner år. Dette er alvorlig mye lengre tid enn universet sannsynligvis har eksistert hittil.

Men mennesket er nok sannsynligvis borte da.

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, RoH skrev:

Dette kan vi bruke resten av dagen, eller resten av livet på.  Det bunner ut i at ingenting kan bli til noenting.  

Sant det. Enten tror man på det uforklarlige Guds være og vår være eller så tror man få det forklaring være og ikke Guds være. 

På dette sier Koranen dette:

This is the Book about which there is no doubt, a guidance for those conscious of Allah -

Who believe in the unseen, establish prayer, and spend out of what We have provided for them,

And who believe in what has been revealed to you, and what was revealed before you, and of the Hereafter they are certain.

Those are upon guidance from their Lord, and it is those who are the successful.

Indeed, those who disbelieve - it is all the same for them whether you warn them or do not warn them - they will not believe.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Sant det. Enten tror man på det uforklarlige Guds være og vår være eller så tror man få det forklaring være og ikke Guds være. 

På dette sier Koranen dette:

This is the Book about which there is no doubt, a guidance for those conscious of Allah -

Who believe in the unseen, establish prayer, and spend out of what We have provided for them,

And who believe in what has been revealed to you, and what was revealed before you, and of the Hereafter they are certain.

Those are upon guidance from their Lord, and it is those who are the successful.

Indeed, those who disbelieve - it is all the same for them whether you warn them or do not warn them - they will not believe.

Det er meget mulig at universet kan kan blitt konstruert av en høyere makt eller kraft. At mennesket noensinne har hatt kontakt med dette vesenet/kraften, og i det tilfelle forstått noe som helst av det, er meget usannsynlig.

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 15.22, omarel skrev:

Det universet vi kjenner til med alle milliarder på milliarder av stjerner og galakser er kun den første himmelen av syv himler Gud har skapt. Alt dette vil forsvinne. Når det gjelder solen så vil den ved endetiden stå opp fra vest og gå ned i øst. Jorden vår befinner seg i den første himmelen i følge Koranen. Om jorden er sentrum eller ikke står det ikke noe om i Koranen, men det som Skaperen sier i klare ordelag er at vår himmel (dvs. universet) ekspanderer. 

Høyst tvilsomt. Om det finnes en kraft som har ressurser til å skape et univers innenfor gitte fysiske og universelle lover, er dette en smal sak for den/de som har ressursene. Men å skape de fysiske universelle lovene som holder alt dette sammen, er en alvorlig mye større oppgave...

Anonymkode: 2f007...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...