Gå til innhold

Det eksisterer ingen bevis på at Gud eksisterer


Gjest Arthur Wellesley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ateister ser det ikke, nei. I hvert fall ikke noen av dem.

Kristne tror på Jesus, at han stod opp fra de døde. 

Anonymkode: f7288...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fantes sterke beviser for Gud, ville du da ha trodd på Gud?

Anonymkode: 986fb...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateister har aldri klart å svare på dette:

Kan noe oppstå av intet?

Så lenge ateister ikke klarer å svare på det så må årsaken være en som har forårsaket at noe ble av intet, og det er gjennom, Ordet, bli! og det ble! Slik Skaperen sier det så vakkert i Koranen.

 

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde funnes uomtvistelige bevis, hadde det ikke hett «tro» lenger. Da hadde det hett «viten». 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt religiøs av å se bilder som dette

HH-HST-ESO-Sgendler1024.thumb.jpg.5726cea06031ed3737c88645e69ac260.jpg

Edit: Dette er da et foto av Hestehodetåken

Endret av Ichiko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, omarel skrev:

Ateister har aldri klart å svare på dette:

Kan noe oppstå av intet?

Så lenge ateister ikke klarer å svare på det så må årsaken være en som har forårsaket at noe ble av intet, og det er gjennom, Ordet bli og det ble! Slik Skaperen sier det så vakkert i Koranen.

De svarer ved å DEFINIERE intet... Som om "ingenting" (negativ konnotasjon av "noenting") betyr noe annet enn nettopp fravær av materie, rom og tid. Så snart de forteller at, "men ingenting betyr ikke ingenting, for i rommet er det energi som...", så har de gått bort fra "ingenting". Da får de forklare hvordan den energien har oppstått og hvorfor den eksisterer heller enn ingenting.

Noen er feig og forsøker seg på "men multiverset". Det er å gripe etter halmstrå fordi de ikke klarer å innse virkeligheten.

Anonymkode: 986fb...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg troende, men synes diskusjonen starter på et nokså lavt filosofisk nivå, så jeg får lyst til å sitere den gamle historia:

En hjernekirurg og en astronaut møtes; astronauten sier at han har vært i verdensrommet mange ganger, men aldri sett noe til Gud, og hjernekirurgen, som er kristen, repliserer; jeg har operert mange tusen hjerner, men jeg har aldri sett en tanke. 

Endret av bortebra
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Arthur Wellesley skrev:

Eller er det slik at troende ser bevis ateister ikke ser ?

Det finnes ingen bevis for at han ikke eksisterer. Så hva gjør vi med det?

Ting oppstår av ingenting er jo litt vanskelig og skjønne. Men kanskje du kan opplyse meg med din kunnskap?  

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ullvott skrev:

Hvis det hadde funnes uomtvistelige bevis, hadde det ikke hett «tro» lenger. Da hadde det hett «viten». 

Tro er et norsk ord, i det språket Gud har valgt Hans siste veiledelse skal være presentert gjennom, semitiske språk som arabisk, så brukes ikke ordet tro eller belive, men ordet Iman. Det betyr ikke tro, men en form for vitnesbyrd på noe. Har man iman på Gud så bevitner man at det finnes Gud.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Arthur Wellesley skrev:

Eller er det slik at troende ser bevis ateister ikke ser ?

Du hadde vært et dødt menneske i et muslimsk samfunn som for eksempel Pakistan  !  Sånne spørsmål som du stiller er tabu for Norges 300000 muslimer som ikke tror på evolusjonslæren , men ironisk nok blir støttet og hjulpet frem i alle saker av den ateistiske venstresiden .

Endret av KuMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Arthur Wellesley said:

Eller er det slik at troende ser bevis ateister ikke ser ?

Man trenger ingen beviser for å tro. Så enkelt er det, men dog så vanskelig å forklare til hardcore-ateistene på kvinneguiden. Det går jo x antall andre tråder om det samme, og det er som å løpe etter sin egen hale. "Jamen, det er ikke BEVIST". 

Anonymkode: 1ce83...653

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Ichiko skrev:

Jeg blir litt religiøs av å se bilder som dette

HH-HST-ESO-Sgendler1024.thumb.jpg.5726cea06031ed3737c88645e69ac260.jpg

Edit: Dette er da et foto av Hestehodetåken

Men likevel vet du ingenting ! Religion er som opium for folket og døyver menneskets savn etter dets egen eksistens. En syretripp i ny og ne kan gjøre samme nytten .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøves det å finne bevis her nede for at gud finnes? Det vet man ikke før man har gått bort pleier jeg å tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, KuMannen said:

Men likevel vet du ingenting ! Religion er som opium for folket og døyver menneskets savn etter dets egen eksistens. En syretripp i ny og ne kan gjøre samme nytten .

Du forsto virkelig ingen ting av det jeg skrev? Er du så syreskadet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De svarer ved å DEFINIERE intet... Som om "ingenting" (negativ konnotasjon av "noenting") betyr noe annet enn nettopp fravær av materie, rom og tid. Så snart de forteller at, "men ingenting betyr ikke ingenting, for i rommet er det energi som...", så har de gått bort fra "ingenting". Da får de forklare hvordan den energien har oppstått og hvorfor den eksisterer heller enn ingenting.

Anonymkode: 986fb...31c

Det har Gud svart i Koranen der 1/3 av Koranen dreier seg om manifistering av Gud gjennom Hans skaperverk, universet og jorden. I et vers spør Gud mennesker:

"Have those who disbelieved not considered that the heavens and the earth were a joined entity, and We separated them and made from water every living thing? Then will they not believe?" 21:30

Det er tilbivelse av Joined enity med jord og universet som ikke kan oppstå av intet. Siden du ikke tror på at det er Gud som har skapt energien i selve Banget så må du forklare hvordan den tilblivelse av energien har blitt til i selve materiet. Dette er noe en ateister ikke kan svare på. Det eneste dere sier er at det var en eksplosjon. 

Dette ble sagt for 1400 år siden. Hvis Gud ikke er kilden, hvem kan være kilden da til dette som nylig ble oppdaget?

"And the heaven We constructed with strength, and indeed, We are [its] expander" 51:47

Det er kun Skaperen som viste at universet ekspanderte og dette sa Han i Koranen for at folk i vår tid skal kunne bekrefte det gjennom vitenskapelig forskning.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ichiko skrev:

Du forsto virkelig ingen ting av det jeg skrev? Er du så syreskadet?

Om du funderer på å bli religiøs kan jeg anbefale en LSD tripp. Jeg tror mange latente eller religiøse kan finne seg selv etter en slik rus .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KuMannen said:

Om du funderer på å bli religiøs kan jeg anbefale en LSD tripp. Jeg tror mange latente eller religiøse kan finne seg selv etter en slik rus .

Du forsto altså ingenting. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...