Gå til innhold

Erfaringer fra IKEA..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å kjøpe inn en dell møbler, skal og hyller, tenkte da p bestille fra IKEA å få de til å levere og bygge det opp sånn at jeg slipper. :P

Noen som har erfaringer? Kjenner ingen som har gjort det på denne måten. Og så lurte jeg på om de og fester det i veggen eller om de bare skrur opp...

Anonymkode: be16c...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler at du ser kveldens episode av Forbrukerinspektørene. 

Både på grunn av opplysningene i programmet og på grunn av kvaliteten på Ikea sine møbler ville jeg aldri handet møbler der. 

Anonymkode: 55179...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler at du ser kveldens episode av Forbrukerinspektørene. 

Både på grunn av opplysningene i programmet og på grunn av kvaliteten på Ikea sine møbler ville jeg aldri handet møbler der. 

Anonymkode: 55179...8e9

På NRK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte rubbel og bit av møbler fra Ikea, da vi kom hjem etter ni år i utenrikstjeneste. Handlet for omtrent 70 000,- og fikk det tilkjørt men ikke montert. 

De kom til avtalt tid, bar alt inn, var hyggeluge og hjelpsomme og alt var på plass. Manglet ingenting og var kjempefornøyde. Dette var i januar i år. 

Anonymkode: dec2c...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er da bra den? Har Ikea-møbler her som er over 20 år gamle og i daglig bruk. Men jeg hadde ikke betalt for montering, det er enkelt å gjøre selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Million skrev:

På NRK?

:Nikke:  Nrk1, tv. 

Anonymkode: 55179...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

:Nikke:  Nrk1, tv. 

Anonymkode: 55179...8e9

Om noe, gjorde det innslaget meg MER positiv til ikea, og ikke mindre.

Ikea var den eneste møbelkjeden som innrømmet at de kunne ha problem med skjeggkre, de satt opp limfeller på lagrene sine og tok ansvar for å hjelpe kunder som eventuelt hadde fått problem med skjeggkre etter å ha handlet hos dem.

Ingen av de andre møbelkjedene ville snakke med FBI om skjeggkre. Skjeggkre hører ikke naturlig til i norsk fauna, men kommer som blindpassasjerer f.eks i papp soner blitt brukt til å pakke in møbler (og så inni norske hjem når denne pappen blir tatt med inn i folks hus).

Ikea er selvsagt ikke den eneste møbelkjeden i Norge som får møbler produsert i utlandet- og dermed heller ikke den eneste møbelkjeden som kan være medskyldig i at skjeggkre sprer seg i norske boliger. Men de var den eneste møbelkjeden som var villig til å være med å ta ansvar for dette.

Alt dette sagt: jeg er ikke noen superfan av ikea generelt, og handler stort sett bare «forbruksvarer» (lys, servietter, lyspærer, rammer osv) der. Men det skyldes at jeg misliker å ha det samme som «alle andre» har i sine hjem- og ikke fordi ikea bidrar til spredning av skjeggkre!

Anonymkode: b2c11...909

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte et klesskap, spisebord og vitrineskap fra Ikea for levering. Det vi ble veldig skuffet over var at de som leverte (Bring) såvidt orket å bære det innomhus. De bar det kun til yttergang og klagde noe innmari (vi bor i 2.etg uten heis). Forferdelig dårlig service! Men varene er vi fornøyde med. 

Anonymkode: d1a8e...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært superfornøyde med levering fra IKEA. For noen år siden kjøpte vi to sofaer, bl.a. Vi var ikke ferdige med å legge gulvet da de kom, så vi ba de sette sofaene utenfor. Det likte de ikke så veldig, for sofaene var veldig tunge, og de ville så gjerne bære de inn da de synes de kanskje ble i tyngste laget for en dame.:fnise:

Samme guttene fra IKEA leverte også kjøkken til oss, vi monterte selv.

Anonymkode: 49c5b...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøkken og møbler levert av ikea, og utrolig fornøyd med servicen. De bar alt sammen opp. Har montert alt selv. Har møbler fra ikea som er ca 15 år gamle, og like fine.

Men min erfaring er vel at de aller billigste tingene, varer deretter, bruker du litt mer på ikea, får du bedre kvalitet. Men sånn er det jo overalt. 

Anonymkode: 2242f...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal sammenligne varer i samme prissegment, men fra forskjellige butikker, så er Ikea helt overlegne på kvalitet på flatpakkede greier. De andre møbelkjedene har på langt nær samme volum på enkeltvarer, så kvaliteten blir deretter. Det har aldri manglet så mye som en liten skrue i det vi har kjøpt fra Ikea, men hvis det skulle mangle noe så er det null problem å få tak i derfra. Andre butikker? Herregud, du må jo nesten eskalere saken til akjseeierne for å få tak i en plankebit som tydeligvis mangler i alle pakkene med den varen. Mer enn ett kjøp har blitt hevet.

Hvis man ikke trenger noe spesialtilpasset, så vil Ikea fungere ypperlig. Også fordi Ikea-ting for det meste kan demonteres helt uten å skade varen, for å montere opp igjen et annet sted. Vi har f.eks. nettopp demontert en del av et 13 år gammelt kjøkken fra Ikea for å gi plass til elektriker, og det var seriøst null stress å få det på plass igjen uten spor av demonteringen.

Monteringen har vi alltid gjort selv, så der har jeg ikke noe å bistå med. Hvis det er store ting som garderobeskap, så må man helst være to. Hvis man ikke har muligheten til det, og ellers ikke er så utstyrt på verktøysfronten, så ser jeg for meg at det kan være verd det å betale for monteringen. Du spesifiserer når du bestiller montering at ting også skal festes til vegg (hvis det skal det), sånn at de som gjør jobben har med riktig utstyr. Greit å ta med hva slags vegg det er, murstein og gips trenger forskjellig utstyr. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...