Gå til innhold

Reise alene til varmere strøk?


Channah

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Noen ganger i livet trenger man å bare komme seg bort en liten stund. Helt alene. Jeg har aldri reist på tur alene, men føler på hele meg at jeg trenger å komme meg bort. 4-5 dager til et varmere sted. Jeg trives svært godt i mitt eget selskap og ønsker kun å være alene. Nå har jeg googlet og googlet, men finner bare tips til hvordan man kommer i kontakt med andre likesinnede på turen. Jeg har ikke behov for dette på turen, bare koble av og være selvstendig :)

Har dere noen tips til steder/hoteller med basseng og strand det er kort vei/lett å finne frem til fra flyplass? Jeg vil gjøre det så enkelt og uproblematisk som mulig.

Jeg håper dere har noen tips til meg! Ønsker å reise i løpet av noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som å reise med f.eks Ving til en av deres resort i varmere strøk kan være noe for deg.. Jeg ville valgt en med basseng, men også som ligger i gå avstand til sjø/strand. Da som førstegangsreisende blir du ivaretatt slik at du føler deg trygg, men at du legger opp hverdagene som du selv ønsker.

Anonymkode: 04b0f...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Channah skrev:

Hei alle sammen!

Noen ganger i livet trenger man å bare komme seg bort en liten stund. Helt alene. Jeg har aldri reist på tur alene, men føler på hele meg at jeg trenger å komme meg bort. 4-5 dager til et varmere sted. Jeg trives svært godt i mitt eget selskap og ønsker kun å være alene. Nå har jeg googlet og googlet, men finner bare tips til hvordan man kommer i kontakt med andre likesinnede på turen. Jeg har ikke behov for dette på turen, bare koble av og være selvstendig :)

Har dere noen tips til steder/hoteller med basseng og strand det er kort vei/lett å finne frem til fra flyplass? Jeg vil gjøre det så enkelt og uproblematisk som mulig.

Jeg håper dere har noen tips til meg! Ønsker å reise i løpet av noen uker.

Reis charter. Bestill buss tl hotellet, enklere kan det ikke gjøres. Kanariøyene er alltid fint vær, nesten :)

Anonymkode: c158c...145

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar to uker dønn alene hver vår. Bestiller alltid rom på et strandhotell. Målet med turen er å slippe å snakke med noen. :grinele:

Kreta (lenger syd en det greske fastlandet eller Kypros er supre i april) :tommel: Anbefaler Ving jeg også, men det begynner å bli dyrt og utplukket nå. Tyrkia er nok kansje billigere. 

Tipset mitt er ihvertfall å sørge for å komme deg på et hotell PÅ stranden eller nære stranden og bykjerne eller ihvertfall et lokalt sentrum med minimarked. Liker også gratis wifi, bar/restaurant og bemannet resepsjon. Å sitte på et tostjerners "famile-hotell" én mil fra sentrum og en halvtime å gå til stranda alene uten nett er jo bare kjipt.

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med både Tui, Ving og Apollo. Disse tilbyr transport fra flyplass til hotell. Har bestilt min aleneferie nå via Apollo.  Valgt et hotell i sentrum og nært stranda da begge deler er viktig for meg når jeg drar alene.

Anonymkode: b2c2e...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også du bør finne et hotell nært strand OG et lite bysentrum. Slik at du har flere valgmuligheter enn bare å sitte på hotellet. I tilfelle du får lyst på litt andre impulser.

Anonymkode: e4465...815

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen spesifikke tips til hvor jeg kan dra? Som har kort vei til både strand og flyplass? Blir min første tur til varmere strøk så har virkelig ikke peiling på hvor jeg kan dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Channah skrev:

Har dere noen spesifikke tips til hvor jeg kan dra? Som har kort vei til både strand og flyplass? Blir min første tur til varmere strøk så har virkelig ikke peiling på hvor jeg kan dra :)

Palma Nova på Mallorca er ca 25 km fra flyplassen:)

Anonymkode: eb86b...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Ixia på Rhodos. Hvertfall Tui har hoteller der.  Rhodos har kort flytur.  Ixia er nær til flyplass og samtidig ca 10 minutter med lokalbussen inn tio Rhodos by.  Det er enkelt å ta buss inn og ut til byen.  Gamlebyen er veldig koselig å vandre rundt  I og man kan bli med på utflukter og oppleve andre sine av øya og ok man ønsker. 

Selv har jeg boss på Dionysos hotel. (Tror det skrives slik.  )  og,det var helt ok.

Rhodos er ganske trygg å bevege seg rundt I på egen hånd  og så sant man bruker sunn fornuft selvfølgelig. 

Kan og anbefale hotel Horizont  på Baska voda ved Markarska rivieraen I Kroatia.  Greit hotel. Billig halvpensjon og god mat.

Fine turmuligheter.   Koselig liten by. Mulighet  for mange utflukter og innendørs og utendørs  basseng og bra spa på hotellet. 

Kort flytur dit og.

Albania og Montenegro er oppe i  år. Har ikke vært der selv enda men tenker at det kan være interessante reisemål, 

Eventuelt Sardinia,  Sicilia eller dra til Fig  Tree Bay på Kypros.   Sjekk ut Ving, Tui og Apollo.

Bare bli med på charter. Bestill buss tur /retur flyplass ankomst og tilbake  så skal du bare finne guiden som står med skiltet til selskapet du reiser med og si hvem du er og hvilket hotel du skal til så viser hun/han deg hvor  bussen din  står.  Så blir du kjørt direkte til hotellet og hjem igjen blir du hentet på hotellet og kjørt til flyplassen.  Der venter guiden igjen og hjelper til med hvor det skal sjekkes inn o.l.

Og under hele oppholdet så kan du ta kontakt med guidene om det er noe du trenger hjelp til.

 

 

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...