Gå til innhold

Hvorfor er man utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.3.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Det er verre hvis en kvinne er utro enn om en mann er det. For en mann er et hull bare et hull, noe å tømme seg i. For en kvinne vil det at hans pikk er annerledes, kan være større, kan være formet på en annen måte som rører hennes vagina på en måte som typen hennes ikke får til, det gjør at hun kan oppleve sex med typen som utilfredsstillende.

Derfor er det verre når kvinner er utro enn nå menn er det.

Anonymkode: 4ea6e...b50

Det stemmer vel ikke helt. Mannen kjenner også forskjell på vagina. Noen hull er strammere enn andre, noen jenter har en mer tennende kropp, noen er villige til å utføre fetisjer og andre sexuel handlinger kona ikke vil være med på osv osv.

Har selv opplevd at en tidligere kjæreste skiftet meg ut med en han hadde vært utro med. Det kan fort skje at menn foretrekker sidespranget også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snø_fnugg
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er veldig kjipt. Har ikke tent på han på mange år og får ikke noe særlig ut av sexen. Har dog sex med han et par ganger i uken for å være grei.

Inntil jeg var utro så trodde jeg at jeg kunne leve livet mitt sånn pga barna. Altså uten sexlyst. Jeg syns det var helt greit, men så har jeg jo nå fått kjenne på hvilken drifter det ligger i begjær og det å tenne på noen. Burde ikke gått over grensen for det var fantastisk å ha sex med han andre samtidig som det viste meg hva jeg går glipp av. Så nå sitter jeg jo her med dårlig samvittighet og et savn etter en annen. Noe som er helt håpløst. Har ingen følelser for mannen min, men håper jo at jeg kan få han mer på banen nå som han er i ferd med å miste meg. Samtidig er jeg usikker på om det er noe poeng siden det jeg har gjort er et så stor tillitsbrudd som ville knust han. Kan jeg leve med å vite det samtidig som jeg skal gi forholdet mitt en skikkelig sjangs. 

 

Anonymkode: 22706...70b

Det er et dilemma. Men om du gjør det slutt så trenger du jo ikke å si noe om han andre.  Og skal dere prøve å få stablet forholdet på plass kan du si at han må bli med deg på parterapi, ellers får dere ta en pause så du får tenkt. Har du et sted du kan bo midlertidlig med barnet? Og det som da kommer opp på terapi, enten det er mangel på orgasme eller at du var utro, får dere snakket om og bearbeidet. Dere får pratet om årsaken til utroskapen (dårlig sex) og få råd fra en tredjeperson som er upartisk. Vi var seriøst helt føkka når vi kom dit, jeg kjedet meg under sex og så på mannen som en venn. Så det er tips fra meg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere faktisk er interessert i temaet: 

 

Anonymkode: df07a...8c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snø_fnugg skrev:

Det er et dilemma. Men om du gjør det slutt så trenger du jo ikke å si noe om han andre.  Og skal dere prøve å få stablet forholdet på plass kan du si at han må bli med deg på parterapi, ellers får dere ta en pause så du får tenkt. Har du et sted du kan bo midlertidlig med barnet? Og det som da kommer opp på terapi, enten det er mangel på orgasme eller at du var utro, får dere snakket om og bearbeidet. Dere får pratet om årsaken til utroskapen (dårlig sex) og få råd fra en tredjeperson som er upartisk. Vi var seriøst helt føkka når vi kom dit, jeg kjedet meg under sex og så på mannen som en venn. Så det er tips fra meg:) 

Jeg kommer aldri til å fortelle han at jeg har vært utro. Største årsak til det er ikke fordi jeg er redd for å ta konsekvensene i forhold til meg selv, men pga barna og videre samarbeid. Så kan man jo si at det burde jeg tenkt på før, men skjedd er skjedd og jeg kan ikke ta det tilbake. 

Følelsene er borte og derfor så vet jeg ikke hvor mye poeng det er i å jobbe med forholdet. Ja de kan kanskje komme tilbake med hjelp, men så har man jo vissheten om hva jeg har gjort som jeg da må leve med. Samtidig med alle de faktorene som fikk meg til å begå et så stort feiltrinn. En ting er sikkert og det er at vi har store problemer i samlivet vårt. Så store at jeg ikke lenger tror jeg kan leve med det. Det er nesten en befrielse og tenke på at vi skal avslutte og et lite korn er sådd i forhold til at det å ha vært utro har gjort sånn at jeg kan ta steget fult ut med å gå. Det kan bare ikke bli det samme igjen. En ting er et feiltrinn i fylla dom man angrer på, men for min del ligger det så mye mer bak. 

Anonymkode: 22706...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Sex og forhold er to vidt forskjellige ting. Forhold er basert på kjærlighet, vennskap og et ønske om å dele livet sitt med en person. Sex er et biologisk instinkt, som står sterkt i alle (de fleste) levende vesner. Det er naturens måte å sikre at arter ikke dør ut på. For mennesker er sex i tillegg nytelse.  

I innlegget mitt skriver jeg forøvrig at jeg ikke støtter utroskap, og som du mener jeg at dersom det er avtalt monogami i forholdet, er utroskap et svik. Jeg prøver kun å reflektere over årsaken til at utroskap eksisterer i så stor grad, samt hvorfor vi gir sex så mye negativ makt. Jeg synes det er en interessant problemstilling som bør kunne diskuteres, ikke kun avfeies som at "folk som er utro er søppelfolk". 

At utroskap faktisk ER et så stort, universielt problem viser jo at det slettet ikke er så enkelt som du skal ha det til. Hadde det vært 100% naturlig for alle mennesker å være i et monogamt forhold ville jo ikke utroskap eller fantasier om andre engang vært en problematikk.

Utroskap eksisterer kun fordi vi/samfunnet bestemmer at sex med andre enn partneren vår er forbudt. Enkelte ønsker jo å tillate steining og lemlestelse av utro mennesker, noe som er helt hinsides. Jeg synes absolutt det er legitimt å diskutere hvorvidt uttoskap er en ond handling, eller kanske egentlig er den "riktige" måten for mennesker å leve på.

Anonymkode: 237c2...633

Det er ikke noe å diskutere, utroskap er en ond og patetisk handling.
At så mange/de fleste er utro, bekrefter bare sannheten om at de fleste mennesker er søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev:

Det er ikke noe å diskutere, utroskap er en ond og patetisk handling.
At så mange/de fleste er utro, bekrefter bare sannheten om at de fleste mennesker er søppel.

...styrt av våre naturlige behov.

Anonymkode: cf46e...d4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

...styrt av våre naturlige behov.

Anonymkode: cf46e...d4e

Så hold deg unna forhold da, er ikke verre.
Eller finn deg en med samme holdninger og verdier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer aldri til å fortelle han at jeg har vært utro. Største årsak til det er ikke fordi jeg er redd for å ta konsekvensene i forhold til meg selv, men pga barna og videre samarbeid. Så kan man jo si at det burde jeg tenkt på før, men skjedd er skjedd og jeg kan ikke ta det tilbake. 

Følelsene er borte og derfor så vet jeg ikke hvor mye poeng det er i å jobbe med forholdet. Ja de kan kanskje komme tilbake med hjelp, men så har man jo vissheten om hva jeg har gjort som jeg da må leve med. Samtidig med alle de faktorene som fikk meg til å begå et så stort feiltrinn. En ting er sikkert og det er at vi har store problemer i samlivet vårt. Så store at jeg ikke lenger tror jeg kan leve med det. Det er nesten en befrielse og tenke på at vi skal avslutte og et lite korn er sådd i forhold til at det å ha vært utro har gjort sånn at jeg kan ta steget fult ut med å gå. Det kan bare ikke bli det samme igjen. En ting er et feiltrinn i fylla dom man angrer på, men for min del ligger det så mye mer bak. 

Anonymkode: 22706...70b

Jeg skjønner. Det er mye som har skjedd og du har prøvd å få ham til å forstå, uten at han er villig til å endre seg. Da er det jo bare å gå og håpe på å finne en som passer bedre for deg. Bare det med sexen ville vært en dealbreaker kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mennesker oppfører seg som primitive aper, som ikke evner å holde seg til én person.

Anonymkode: c98cd...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/14/2018 den 13.58, AnonymBruker skrev:

Tror at for mange menn vil det være lett å falle for fristelsen etter et par glass for mye, ligger i noens menn natur dessverre. 

Anonymkode: f5db9...b33

Vet ikke helt hva jeg skal tro om sånne uttaleleser. Jeg er mann, har ALDRI vært utro. Var i 8 år sammen med ei dame som var utro to ganger. Opplevde utroskap med en annen kjæreste også, så jeg tror nok ikke menn er noe værre enn damer.. Hvorfor de er det må man nesten spørre de som gjør det, jeg kommer aldri til å skjønne det uansett. Jeg tror også at utroskap er noe som følger med personligheten og/eller oppdragelse. narsissistisk personlighetsforstyrrelse er også typisk blant folk som er utro flere ganger.

Anonymkode: c91f6...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

Dette er faktisk ikke sant. Forskning viser til at like mange kvinner som menn, er utro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er vanligvis instinkt. Om det er kvinner eller men som gjør det så skader det sånt sett ikke andre enn dem selv. Någe eg lese gang på gang e unskyldningene den utro parten har:

Det betyde ikke noe, det var ikke sånt, eg gjorde ein feil, etc etc.

Det personer muligens mangler er "selv kontrol" eller "selv oppmerksomhet", selv kontrollen din avgjør om du faktiskt e / kommer til og vær utro. E du selv oppmerksom merker du kansje at du begynner og gå litt langt med flørtingen og kan stoppe. I mange tilfeller faller ikke begge disse kategoriene hos meste parten av personer.triangle_the-basics-of-true-love-300x230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎03‎.‎2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Nå er det en god del flere menn som er utro da. Kvinner er ikke utro med mindre forholdet allerede er på hell. Menn er utro fordi sjansen byr seg. 

Anonymkode: cf46e...d4e

og DET ! ........  Det er det tåpeligste jeg har hørt på år og dag    :fnise:

Anonymkode: ec6b5...ad6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal tro om sånne uttaleleser. Jeg er mann, har ALDRI vært utro. Var i 8 år sammen med ei dame som var utro to ganger. Opplevde utroskap med en annen kjæreste også, så jeg tror nok ikke menn er noe værre enn damer.. Hvorfor de er det må man nesten spørre de som gjør det, jeg kommer aldri til å skjønne det uansett. Jeg tror også at utroskap er noe som følger med personligheten og/eller oppdragelse. narsissistisk personlighetsforstyrrelse er også typisk blant folk som er utro flere ganger.

Anonymkode: c91f6...269

Personlig så hadde jeg jo vært sammen med mannen min i 12 år før jeg tok steget ut å var utro. Har aldri vært utro i andre forhold og var heller ikke tilbøyelig for det tidligere i mitt nåværende forhold. Jeg har skrevet bakgrunnen for at jeg har vært utro i tråden her. Så selv om du ikke har vært det etter 8 år, kan mye skje etter at man har fått barn og man kanskje er sammen på overtid. Det er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: 22706...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 7.21, Snø_fnugg skrev:

Jeg skjønner. Det er mye som har skjedd og du har prøvd å få ham til å forstå, uten at han er villig til å endre seg. Da er det jo bare å gå og håpe på å finne en som passer bedre for deg. Bare det med sexen ville vært en dealbreaker kjenner jeg.

Ja det er jo på mange måter en dealbreaker. Kjenner at det er en liten prosess å gå. Må liksom venne meg til tanken at det ikke blir vi to som skal bli gamle sammen. Det er en del skam over det å bli alenemor også, men desto mer jeg venner meg til tanken desto mer tror jeg faktisk det er riktig. Har planer om å ta en prat med han over påsken. Føler jo at jeg må gi han en sjangse til å rette opp, men spørsmålet er jo om jeg i denne prosessen har gjort meg så ferdig at det ikke er mulig. Det er vondt og slitsomt. 

Anonymkode: 22706...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo på mange måter en dealbreaker. Kjenner at det er en liten prosess å gå. Må liksom venne meg til tanken at det ikke blir vi to som skal bli gamle sammen. Det er en del skam over det å bli alenemor også, men desto mer jeg venner meg til tanken desto mer tror jeg faktisk det er riktig. Har planer om å ta en prat med han over påsken. Føler jo at jeg må gi han en sjangse til å rette opp, men spørsmålet er jo om jeg i denne prosessen har gjort meg så ferdig at det ikke er mulig. Det er vondt og slitsomt. 

Anonymkode: 22706...70b

Ser den. Ta en prat med han og ta det derfra😊Få han til å forstå alvoret. Kanskje han overrasker deg? Hvis han fortsetter å gi faen, så har han kanskje ikke de riktige følelsene. Men dette må du vurdere, som kjenner han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig så hadde jeg jo vært sammen med mannen min i 12 år før jeg tok steget ut å var utro. Har aldri vært utro i andre forhold og var heller ikke tilbøyelig for det tidligere i mitt nåværende forhold. Jeg har skrevet bakgrunnen for at jeg har vært utro i tråden her. Så selv om du ikke har vært det etter 8 år, kan mye skje etter at man har fått barn og man kanskje er sammen på overtid. Det er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: 22706...70b

Klokt og reflektert innlegg.  Skulle vært flere kvinner som deg      :roser:

Anonymkode: ec6b5...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savnet sex og kjærlighet i forholdet. Kjedet meg med eksen min. Forsøkte alt, men hun var sjeldent interessert. Jeg var utro med en kollega i 5 år. Vi hadde sex ca. 3-4 ganger i uken. Mest på jobb og av og til i bilen, naturen eller hos henne. Bare i ekteskapsengen av min kollega følte jeg meg ikke bra, men det skjedde ikke så ofte. Kanskje 10 ganger. Traff meg også med andre damer in imellom. Totalt var jeg utro kanskje 800 ganger. Ble aldri tatt på fersken eller mistenkt å være utro. Har hatt aldri dårlig samvittighet. Min kollega var gift og er fortsatt gift. Mannen hennes har mistenkt noe, men hun har ikke bryt seg om. 

Skal jeg være ærlig?! Det var den beste tiden i livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...