Gå til innhold

Orgasme kun ved penetrering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Resignert skrev:

 

Jeg husker iallefall VELDIG godt hvordan det var å ha sex med damer som fikk vaginalorgasmer, selv om det beginner å bli en stund siden. Og jeg må innrømme at sexen med de som ikke får vaginalorgasmer ikke helt når opp i sammenligning.

Men sånn er det jo bare, ikke sant? Alle er ikke like bra til alt, heller ikke når det gjelder sex. Dere har sikkert minner om noen menn som var kjekkere, eller bedre elskere enn andre.

Helt enig. Da vet du at pikken din er god nok. 

Anonymkode: f858e...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Resignert skrev:

 

Jeg husker iallefall VELDIG godt hvordan det var å ha sex med damer som fikk vaginalorgasmer, selv om det beginner å bli en stund siden. Og jeg må innrømme at sexen med de som ikke får vaginalorgasmer ikke helt når opp i sammenligning.

Men sånn er det jo bare, ikke sant? Alle er ikke like bra til alt, heller ikke når det gjelder sex. Dere har sikkert minner om noen menn som var kjekkere, eller bedre elskere enn andre.

Diskusjonen her går ikke på vaginalorgasmer eller ikke, men hvilken stimuli man trenger, og kan "kreve"/forvente å få (eller må skamme seg over å behøve). Svært få kvinner får vaginalorgasme ved KUN penetrering. Å ha sex er en pakke, der alt fra kos og flørting utenom sex, til forspill og pirring før samleie, til selve akten spiller inn på hvor bra utbytte blir. 

Jeg får vaginalorgasme, men jeg hadde ikke fått det uten at "systemet blir satt i gir" først. Det er ikke normalt å forvente at kvinnen skal komme KUN ved penetrering. Verken vaginal- eller klitorisorgasme. Heldigvis er de fleste menn bedre elskere enn som så, og forstår det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trolltunge said:

Diskusjonen her går ikke på vaginalorgasmer eller ikke, men hvilken stimuli man trenger, og kan "kreve"/forvente å få (eller må skamme seg over å behøve). Svært få kvinner får vaginalorgasme ved KUN penetrering. Å ha sex er en pakke, der alt fra kos og flørting utenom sex, til forspill og pirring før samleie, til selve akten spiller inn på hvor bra utbytte blir. 

Jeg får vaginalorgasme, men jeg hadde ikke fått det uten at "systemet blir satt i gir" først. Det er ikke normalt å forvente at kvinnen skal komme KUN ved penetrering. Verken vaginal- eller klitorisorgasme. Heldigvis er de fleste menn bedre elskere enn som så, og forstår det. 

Jeg, og forhåpentligvis også de fleste andre voksne menn, vet godt hvordan dette fungerer. Kanskje 2 eller 3 av 10 kvinner kan komme ved kun penetrering, og enda færre er multiorgastiske. Sånn er virkeligheten.

Men denne innsikten hindrer jo likevel ikke at jeg, og sannsynligvis flere enn meg, synes sex med damer som kommer vaginalt er et hakk eller to mer tilfredsstillende enn med  de som ikke gjør det. Og likevel prøver å være en god elsker for de som ikke kommer så lett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Resignert skrev:

Jeg, og forhåpentligvis også de fleste andre voksne menn, vet godt hvordan dette fungerer. Kanskje 2 eller 3 av 10 kvinner kan komme ved kun penetrering, og enda færre er multiorgastiske. Sånn er virkeligheten.

Men denne innsikten hindrer jo likevel ikke at jeg, og sannsynligvis flere enn meg, synes sex med damer som kommer vaginalt er et hakk eller to mer tilfredsstillende enn med  de som ikke gjør det. Og likevel prøver å være en god elsker for de som ikke kommer så lett.

Jeg føler at du og jeg snakker litt forbi hverandre. Selv om en kvinne trenger stimuli av klitoris før eller under samleie, så betyr jo ikke det at hun ikke kommer vaginalt. Altså, om hun kommer under samleie, så kan det fint være vaginalorgasme, selv om klitoris har fått stimuli, før og/eller under samleiet. 

Jeg tviler sterkt på at 2 eller tre av 10 kvinner kommer vaginalt, UTEN noe stimuli utover direkte penetrering. Altså rett inn, og ut og inn. Kun det. Det er noe som kan fungere helt i starten av et forhold, når man er i "alltid beredt" modus, eller av og til ellers, om man er veldig kåt på forhånd, men også vaginalorgasme forutsetter for de fleste kvinner at det er MER enn rett på og ut og inn. 

TS beskriver også at hun kommer ved samleie, når hun sitter øverst, så hun beskriver egentlig ikke en situasjon der det er vanskelig for henne å komme, men at hun trenger stimuli av klitoris (også!) for å komme. Det er ikke uvanlig. Det er mer vanlig enn uvanlig! Det er nå engang det som på en måte er penishodet vårt, og jeg tror menn forstår at det ikke er så lett å komme, dersom penishodet ikke får stimuli overhodet. Kun stav og pung, ingen stimuli av penishodet overhodet. Det hadde sikkert vært godt, men jeg tror en del menn da hadde slitt med å komme også. Spesielt når det er litt ute i forholdet, og man ikke er superyr hele tiden.  

Klitorisorgasme, vaginalorgasme, g- punktorgasme... orgasme er orgasme! Noen er sterke og noen er svake, og veldig veldig få kommer uten noe som helst stimuli av klitoris. Direkte eller indirekte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Resignert skrev:

 

Jeg husker iallefall VELDIG godt hvordan det var å ha sex med damer som fikk vaginalorgasmer, selv om det beginner å bli en stund siden. Og jeg må innrømme at sexen med de som ikke får vaginalorgasmer ikke helt når opp i sammenligning.

Men sånn er det jo bare, ikke sant? Alle er ikke like bra til alt, heller ikke når det gjelder sex. Dere har sikkert minner om noen menn som var kjekkere, eller bedre elskere enn andre.

Hadde dere forspill? Var hun våt og klar før dere begynte selve sexen? Hvilke stillinger fungerte best? Hvor lenge holdt dere på? Kom de alltid først, eller måtte du stoppe opp og ta pauser for ikke å komme før de? Kom de flere ganger? 

Jeg er villig til å lære! 

ts

Anonymkode: 472df...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Da vet du at pikken din er god nok. 

Anonymkode: f858e...be7

Det har ikke noe å si, at hun nyter sexen. Så lenge hun ikke kan få vaginal orgasme, er det pikken som er problemet.. omg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere forspill? Var hun våt og klar før dere begynte selve sexen? Hvilke stillinger fungerte best? Hvor lenge holdt dere på? Kom de alltid først, eller måtte du stoppe opp og ta pauser for ikke å komme før de? Kom de flere ganger? 

Jeg er villig til å lære! 

ts

Anonymkode: 472df...250

Dere må finne ut hva som funker for DERE! Du må finne ut hva som funker for DEG. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen jenter kommer med kun vaginal stimulering med pikken. Det er fantastisk! Enkel og nær sex..

Fleste kommer med vaginal og klitoral stimulering samtidig. 

Kun klitoris stimulering klarer «alle». 

Alle kommer og med god håndstimulering vaginalt. Det er digg. 

Det er min erfaring med de jentene jeg har ligget med. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SlemUlv skrev:

Dere må finne ut hva som funker for DERE! Du må finne ut hva som funker for DEG. 

Liker x 10. :) Det er dette jeg vil frem til også, men jeg er veldig glad for at jeg har en partner som når jeg (og han) har funnet ut hva som fungerer for meg (og oss) ikke sier "Ja men det gidder jeg ikke! Hvorfor kan ikke du bare..., som andre jeg har vært med?" 

Det hadde såret meg!

Jeg synes TS er litt for forståelsesfull når hun da gjør det til sitt problem alene. Hun er villig til å lære, sier hun. Hva med ham da? De vet begge hva hun trenger, så hvor stort problem er det for ham å gi henne slik stimuli? Å jobbe med henne, så de finner måter de begge nyter på? Ikke henvise til andre! 

Gode elskere, og gode elskerinner, nyter at den andre nyter! Annet er... bare trist! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Resignert skrev:

Jeg, og forhåpentligvis også de fleste andre voksne menn, vet godt hvordan dette fungerer. Kanskje 2 eller 3 av 10 kvinner kan komme ved kun penetrering, og enda færre er multiorgastiske. Sånn er virkeligheten.

Men denne innsikten hindrer jo likevel ikke at jeg, og sannsynligvis flere enn meg, synes sex med damer som kommer vaginalt er et hakk eller to mer tilfredsstillende enn med  de som ikke gjør det. Og likevel prøver å være en god elsker for de som ikke kommer så lett.

Nettopp 👍

Anonymkode: f858e...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke alltid orgasme ved kun penetrering, og det etter 15 år med samme partner som kan sakene sine. I enkelte stillinger kommer jeg fort og får gjerne flere orgasmer på rappen, men det krever da en del forarbeid både mentalt og av oss begge hvor jeg er så klar at jeg kommer bare han stryker ei hand over meg omtrent. Jeg trenger ikke å oppnå orgasme for å nyte sexen fullt ut, men det er en veldig kjærkommen bonus. Nyt hverandre og ikke ha så mye fokus på selve orgasmen. Og, om han vil at du skal komme ved vaginal penetrering må han legge litt til sides det "å peise på mens du kommer underveis". Jeg kommer ofte veldig raskt av penetrering (ene eller andre veien) dersom jeg har kommet av stimulering av klitoris først, så han kan med stor fordel bruke tid på å slikke, suge, fingre, fiste eller hva enn dere liker i forkant av penetreringen. Utforsk hva som gir deg og dere sammen maks tenning, er den tilstede er veien til orgasme langt deiligere. Orgasmen sitter nesten mer i hodet enn mellom beina.

Anonymkode: 4be41...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Trolltunge skrev:

Liker x 10. :) Det er dette jeg vil frem til også, men jeg er veldig glad for at jeg har en partner som når jeg (og han) har funnet ut hva som fungerer for meg (og oss) ikke sier "Ja men det gidder jeg ikke! Hvorfor kan ikke du bare..., som andre jeg har vært med?" 

Det hadde såret meg!

Jeg synes TS er litt for forståelsesfull når hun da gjør det til sitt problem alene. Hun er villig til å lære, sier hun. Hva med ham da? De vet begge hva hun trenger, så hvor stort problem er det for ham å gi henne slik stimuli? Å jobbe med henne, så de finner måter de begge nyter på? Ikke henvise til andre! 

Gode elskere, og gode elskerinner, nyter at den andre nyter! Annet er... bare trist! 

Hehehe, du har litt rett i det. Men jeg tenker at man kan alltids bli bedre i senga, og målet mitt er egentlig å bli den beste han har hatt. Og han har hatt mange! 

Og jeg vil gjerne lære å komme vaginalt (ikke bare i cowgirl)  for begges del. Ts

Anonymkode: 472df...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke alltid orgasme ved kun penetrering, og det etter 15 år med samme partner som kan sakene sine. I enkelte stillinger kommer jeg fort og får gjerne flere orgasmer på rappen, men det krever da en del forarbeid både mentalt og av oss begge hvor jeg er så klar at jeg kommer bare han stryker ei hand over meg omtrent. Jeg trenger ikke å oppnå orgasme for å nyte sexen fullt ut, men det er en veldig kjærkommen bonus. Nyt hverandre og ikke ha så mye fokus på selve orgasmen. Og, om han vil at du skal komme ved vaginal penetrering må han legge litt til sides det "å peise på mens du kommer underveis". Jeg kommer ofte veldig raskt av penetrering (ene eller andre veien) dersom jeg har kommet av stimulering av klitoris først, så han kan med stor fordel bruke tid på å slikke, suge, fingre, fiste eller hva enn dere liker i forkant av penetreringen. Utforsk hva som gir deg og dere sammen maks tenning, er den tilstede er veien til orgasme langt deiligere. Orgasmen sitter nesten mer i hodet enn mellom beina.

Anonymkode: 4be41...823

Takk for tips! Skal teste dette ut :-) Ts

Anonymkode: 472df...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er cirka 30 prosent, så vidt jeg vet, som kan komme på den måten. Men hva da? Mener han at det er noe galt med deg siden du ikke kan komme slik? Dette er jo veldig old news, at flertallet av kvinner trenger klitorisstimuli for å komme. De er heldige som kommer av bare penetrasjon. Jeg er ikke en av dem, og må stadig hjelpe til selv. Men synes det er litt pussig at du kun får til klitorisstimuli på topp. Eller er det slik at du foretrekker at han gjør det? Hvis du gjør det selv, går det jo nesten i samtlige stillinger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, bortebra skrev:

Det er cirka 30 prosent, så vidt jeg vet, som kan komme på den måten. Men hva da? Mener han at det er noe galt med deg siden du ikke kan komme slik? Dette er jo veldig old news, at flertallet av kvinner trenger klitorisstimuli for å komme. De er heldige som kommer av bare penetrasjon. Jeg er ikke en av dem, og må stadig hjelpe til selv. Men synes det er litt pussig at du kun får til klitorisstimuli på topp. Eller er det slik at du foretrekker at han gjør det? Hvis du gjør det selv, går det jo nesten i samtlige stillinger. 

Nei altså, når jeg rir så kommer jeg uten å måtte hjelpe til med handa, det er muligens en blanding av klitoris og vaginal orgasme, fordi det kjennes litt annerledes ut enn om jeg for eksempel ligger på ryggen og han eller jeg stimulerer kun klitoris. Det er nok rett trykk på g-punktet, samtidig styrer jeg bevegelsene selv. 

Når jeg tenker meg om så har jeg noen ganger kommet vaginalt hvis partneren har brukt to-tre fingre innvendig og massert ganske hardt oppover, får samme "må tisse" følelse da, før nytelsen bare øker og jeg kommer. Kjennes annerledes ut, bedre. Og det går fortere etter en klitorisorgasme. Tingen er at det tar tid, og mannen blir veldig sliten i handa til det punktet at han knapt orker og må ta hvilepauser :plystre: Blir stressa av det og får nesten dårlig samvittighet for at jeg trenger såpass mye stimuli for å komme på den måten.

ts

Anonymkode: 472df...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei altså, når jeg rir så kommer jeg uten å måtte hjelpe til med handa, det er muligens en blanding av klitoris og vaginal orgasme, fordi det kjennes litt annerledes ut enn om jeg for eksempel ligger på ryggen og han eller jeg stimulerer kun klitoris. Det er nok rett trykk på g-punktet, samtidig styrer jeg bevegelsene selv. 

Når jeg tenker meg om så har jeg noen ganger kommet vaginalt hvis partneren har brukt to-tre fingre innvendig og massert ganske hardt oppover, får samme "må tisse" følelse da, før nytelsen bare øker og jeg kommer. Kjennes annerledes ut, bedre. Og det går fortere etter en klitorisorgasme. Tingen er at det tar tid, og mannen blir veldig sliten i handa til det punktet at han knapt orker og må ta hvilepauser :plystre: Blir stressa av det og får nesten dårlig samvittighet for at jeg trenger såpass mye stimuli for å komme på den måten.

ts

Anonymkode: 472df...250

Ja, ok, da skjønner jeg. Det handler om hvordan du treffer g-punktet (som faktisk også er en del av klitorisorganet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

En dame jeg var med i et langt forhold kom aldri vaginalt. Hun hadde prøvd lengre, tykkere, kortere, smalere enn min. Men kom kun ved mye stimulering av klitoris. Hun hadde veldig liten klitoris. En kraftig vibrator fikk henne til å komme. Kom bare en gang. Etter det var klitoris helt nummen av alt vibrasjonen...

Kort forhold. En dame med stor klitoris kom veldig lett av fingring og slikking. Veldig lett med fire adskilte orgasmer etter hverandre. Superfølsom og kåt av å stimulere klitoris. Kom 14 ganger på rad en natt. 

Nytt langt forhold. Dama er veldig trygg på seg selv. Kjenner kroppen sin godt. Hun kommer vaginalt når hun rir og gnir klitoris inntil meg. Kommer ifølge henne flere ulike steder i vagina avhengig av stilling, humør, muslelkontroll, kåthet og varighet på knullet. Når hyn kommer flere ganger får hun ofte orgasme dypere inne. Hun har middels stor klitoris. Kommer alene når hun knuller en pute. Hun liker ikke å bare stimulere klitoris når hun er med meg. Men kommer veldig av å bli slikket og fingret samtidig. Kommer fra 0-4 ganger når vi har sex. Som oftest 1-2.

 

Anonymkode: b0db4...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer generelt ganske lett og kraftig, men ja kunne stillinger hvor kroppene våres gjør at klitoris får stimulering samtidig. 

Så doggy får jeg absolutt null ut av 

Anonymkode: 21835...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av personlig erfaring tror jeg rundt 20% har kommet ved kun penetrering. Så normalen er heller mot klitorisstimulering.

Har dog lært opp ganske mange til g-punktsorgasmer, noe som igjen kan føre til at jenta kan oppnå det ved penetrering. Så det er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2018 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Ok, så kjæresten og jeg diskuterte sexlivet vårt nå i kveld. Vi har oss ganske ofte, og det er stort sett bra. Innimellom klarer han ikke å fullføre fordi han blir for sliten, det er for intenst, senga knirker eller hodet er et annet sted. (Jobbstress) Dette stresser meg litt også må jeg innrømme, og jeg prøver å skynde meg å komme så han ikke skal bli for sliten. Jeg trenger klitorisstimuli som de fleste andre damer, og favoritten er å være på topp, da kan jeg komme på noen minutter. 

Vi snakket om hvordan ting kan bli bedre, så spør han plutselig hvorfor jeg ikke klarer å komme i andre stillinger. Jeg svarer at jeg trenger stimulering av klitoris for å komme, og i alle stillinger utenom på topp er det kun penetrering- klitoris blir ikke stimulert med mindre jeg bruker handa i tillegg. 

Får da til svar at han har vært med flere jenter (også kjærester) som har fått orgasme kun ved penetrering. Han har kanskje brukt fingrene/tunga litt i begynnelsen for å varme henne opp.

Så, stemmer dette jenter? Vær ærlig please...(menn kan også svare, hvis dere kan skille mellom når jenta faker og når det er ekte.)

Anonymkode: 472df...250

80% av damer kommer IKKE ved kun penetrering. 

Slapp av TS,  det viktigste er at du nyter sexen,  og plutselig kan det sje.  

Anonymkode: 858e2...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...