Gå til innhold

Å gå ned i cm


Eun

Anbefalte innlegg

Oppgir ikke de konkrete måla her, siden det (sikkert?) er mot reglene :)

Men jeg lurer litt på en ting rundt dette med å gå ned/opp i cm. Ja, denne lørdagen sitter jeg inne og stapper meg med smågodt og funderer på kropp og trening :fnise:

Jeg målte meg rundt midje, hofte/rumpe, overarmer, lår og legger 1. oktober i fjor. Mest for gøy egentlig, hadde ikke noe spesielt mål om å gå hverken opp eller ned.

I går målte jeg meg igjen, og ser at jeg har gått ned 3-4 cm rundt både midje, hofte og overarmer. Har dog ikke gått noe usedvanlig ned i vekt, så håper og antar at jeg har blitt kvitt litt fett og fått meg litt mer muskelmasse.

Men! Rundt lår og legger har jeg gått ned såvidt 1 cm. Jeg har trent kroppen ganske jevnt. Burde jeg ikke gått ned like mye der som andre steder? Er jeg helt idiot som ikke forstår sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan enkelt og greit skyldes at muskelveksten har vært større i lårene enn rundt midjen, hoftene og armene :) Noen går dessuten ned ved å miste fett jevnt over hele kroppen, mens de med utpreget eplefasong gjerne mister fett rundt magen sist, og de med pærefasong mister fett rundt rumpe/lår sist. Jeg aner ikke hvordan du ser ut, men tipper det kan være en kombinasjon av disse to årsakene!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miore skrev:

Det kan enkelt og greit skyldes at muskelveksten har vært større i lårene enn rundt midjen, hoftene og armene :) Noen går dessuten ned ved å miste fett jevnt over hele kroppen, mens de med utpreget eplefasong gjerne mister fett rundt magen sist, og de med pærefasong mister fett rundt rumpe/lår sist. Jeg aner ikke hvordan du ser ut, men tipper det kan være en kombinasjon av disse to årsakene!

Tusen takk for svar! Det gir mye mening :) Aner ikke hvilken type figur jeg har, er hverken eple eller pære. Er ikke helt timeglass heller, men om noe så er jeg i hvert fall mer pære. Så da ligger det kanskje noe der. 

Himla irriterende da, beina mine er der jeg helst vil miste et par cm :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...