Gå til innhold

Break up, proteinsjokolade


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Break Up proteinsjokolade og elsker den!

Men så ser jeg på innholdsfortegnelsen og ser at den har samme karbohydrat-verdier som vanlig sjokolade. Sjokoladen er søtet med maltitol, ikke raffinert sukker.

Hva er det som gjør sjokoladen sunn da? Er det slik at maltitol ikke taes opp i kroppen eller påvirker det ikke blodsukkeret?

https://www.tights.no/butikk/bodylab-breakup-protein-chocolate-90g/

Dette er IKKE reklame, men vil ikke stille dumme spørsmål under nick. :P

Anonymkode: 564c7...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor står det at break-up er en sunn sjokolade? 

Anonymkode: 7bf91...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir solgt på seriøs nettside for trening. Men selvfølgelig, det trenger ikke bety en shit.

Så den er ikke sunnere en vanlig sjokolade? Ser den har 470kcal pr 100g. Er jo litt...

Anonymkode: 564c7...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på den som «sunnere» fordi den har et høyere proteininnhold

Anonymkode: 79714...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir solgt på seriøs nettside for trening. Men selvfølgelig, det trenger ikke bety en shit.

Så den er ikke sunnere en vanlig sjokolade? Ser den har 470kcal pr 100g. Er jo litt...

Anonymkode: 564c7...2fe

ca. samme innhold som vanlig sjokolade, med andre ord.

Anonymkode: 18aad...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inneholder mindre sukker, litt mindre fett og  har mer protein enn en vanlig sjokolade, men å kalle den for sunn er å ta i. Det er et bedre valg enn vanlig sjokolade særlig om en spiser sjokolade daglig. Men om du spiser én sjokolade i uka så har dette fint lite å si og jeg ville heller valgt den sjokoladen jeg liker best. Om det blir 30 kcal mer har lite å si. Og de få ekstra gammene med protein er ikke det som avgjør kostholdets verdi. Da er det heller det du spiser ellers som er viktig. Og til den prisen... Neppe vert det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den inneholder mindre kalorier enn vanlig sjokolade. Det er nok det som er hele poenget med den, men det gjør den ikke sunn.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...