Gå til innhold

Selge bil med lån


shab

Anbefalte innlegg

Hei! har en bil hvor lignende biler ligger ute på finn til rundt 170-80.000. Har igjen 71.000 på billånet. 

hvordan selger man en bil med lån? Må jeg si fra til banken først? Må den som kjøper bilen betale 71 000 til banken min og resten til meg? Eller gir kjøperen meg bare alle pengene??

jeg skjønner ikke...

Endret av shab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøperen betaler det du forlanger for bilen, deretter betaler du av den summen du har fått det resterende beløpet som står igjen på lånet. Selv hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe fra private hvor det er heftelse på kjøretøyet. Men er du ryddig av deg og betaler det som gjestår, er det ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot
16 timer siden, tdm900 skrev:

Kjøperen betaler det du forlanger for bilen, deretter betaler du av den summen du har fått det resterende beløpet som står igjen på lånet. Selv hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe fra private hvor det er heftelse på kjøretøyet. Men er du ryddig av deg og betaler det som gjestår, er det ikke noe problem.

Selvsagt gjør man det ikke sånn.

 

Kjøper betaler inn det som står igjen på lånet til kreditor, resterende beløp gis til selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjøper bilen og låner selv, fikser banken heftelser. De betaler ut lånet, og resten til selger.

Gjør du det selv må du ikke finne på å gjøre som @tdm900 foreslår. Da kan en uærlig selger ta pengene dine, slutte å betale på lånet og så tar banken bilen din.

Aldri betal ut penger før du har skriftlig bekreftelse fra banken om at heftelsen vil bli slettet ved innbetaling av X beløp (eller bare slettet ved salg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, shab skrev:

Hei! har en bil hvor lignende biler ligger ute på finn til rundt 170-80.000. Har igjen 71.000 på billånet. 

hvordan selger man en bil med lån? Må jeg si fra til banken først? Må den som kjøper bilen betale 71 000 til banken min og resten til meg? Eller gir kjøperen meg bare alle pengene??

jeg skjønner ikke...

Kunden/kjøperen får en bankremisse fra sin bank og betaler hele beløpet inn til banken hvor du har billånet. Banken betaler da ut igjen til deg overskytende. Kunden/kjøper skriver at beløpet betales med forutsetning at all pant i bilen slettes, noe du og banken må godta. 

Anonymkode: 284d1...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...