Gå til innhold

Say yes to the dress!


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at amerikanere bruker fra 3000-10 000 dollar på brudekjole og er det vanlig at ALLE, både søstre, forlover, mor og nabokjerringa MÅ godkjenne kjolen?    Eller er dette bare for show?   Kjolen min kommer på 4900, den er riktignok spesiallaget til meg og er ikke rådyr men den skal brukes i 6 timer så det er likevel råflott i mine øyne.  Jeg kommer ikke til å klare å bruke en hardt snøret 9 lags og tung tyllkjole hele kvelden så jeg skal ha en lettere hvit kjole senere på kvelden når middagen er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sammenligne deg og dine valg med kommersialiseringen og pengene som er i tv-programmer :)

Er sikker på at du kommer til å være nydelig på dagen din. Eneste jeg har hatt "godkjenningen" til var den ene personen som var med meg og prøvde kjoler, men jeg bestemte selv hvilken kjole jeg ville ha. Det er ikke normalt å ha med utrolig mange folk for å prøve kjoler i Norge.

God gratulerer med kjole til god pris! :)

Anonymkode: 60d2d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sammenligne deg og dine valg med kommersialiseringen og pengene som er i tv-programmer :)

Er sikker på at du kommer til å være nydelig på dagen din. Eneste jeg har hatt "godkjenningen" til var den ene personen som var med meg og prøvde kjoler, men jeg bestemte selv hvilken kjole jeg ville ha. Det er ikke normalt å ha med utrolig mange folk for å prøve kjoler i Norge.

God gratulerer med kjole til god pris! :)

Anonymkode: 60d2d...816

Jeg sammenligner meg på ingen måte med disse, jeg bare lurer på om det ER slik i USA eller om det bare er for show?   Og om det er vanlig å bruke 100 000 kr på kjole?

Syns også veldig sjelden kjolene de velger er fine, de er så overpyntet at bruden ofte forsvinner i alt tant og fjas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke vanlig, heller ikke hos Kleinfeld. Hvis du går inn på nettsiden deres og sjekker ut rutnene rundt bestilling av time, står det spesifisert at de ikke ønsker mer enn to-tre stk som følge pr brud. Det er nok de som  er med på tv som stiller med flere folk. 

Anonymkode: d8f98...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor lar bruden foreldre og venner bestemme hvilken brudekjole hun skal ha? Har sett mange ganger at bruden finner en kjole som hun elsker og som hun er nydelig i, mens de hun har med seg sier nei. Det er vel hun som bestemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor lar bruden foreldre og venner bestemme hvilken brudekjole hun skal ha? Har sett mange ganger at bruden finner en kjole som hun elsker og som hun er nydelig i, mens de hun har med seg sier nei. Det er vel hun som bestemmer?

Ikke på TV på Kleinfeld.  Og hun finner ALLTID en kjole som alle liker til slutt og selveste kjoledesigneren kommer på minuttet hvis det er om å gjøre.  :Knegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Peonjenta skrev:

Ikke på TV på Kleinfeld.  Og hun finner ALLTID en kjole som alle liker til slutt og selveste kjoledesigneren kommer på minuttet hvis det er om å gjøre.  :Knegg:

Ja, det er jo helt SYKT flaks at kjoledesigneren ALLTID er der, helt tilfeldig, hvis det skulle dukke opp et ørlite problem med den kanten på kjolen. :nordvesta:

Anonymkode: a1bca...4f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Hater!!! det tv-programmet. Det er det programmet som står på og bråker og gjør deg deppa før de skikkelige programmene kommer på. Litt som reklamene på kino før filmen starter ;)

Sikkert juks og fanteri som det meste annet på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn i USA, men det er sånn på akkurat det programmet. Kleinfeld er en eksklusiv butikk med få kjoler under 2000 dollar (med mindre de er på salg). Hvis du ser på liknende program fra andre salonger ser du at prisene er lavere. Det med alle som er med for å velge ut kjolen er nok en amerikansk greie. På samme måte som de har åtte brudepiker i matchende kjoler. De gjør rett og slett mer ut av bryllupene sine. MEN jeg har inntrykk av at mange i Norge bruker 10 000++ på brudekjole. Det er i alle fall inntrykket jeg får når jeg sjekker priser i brudesalonger. 

Anonymkode: aa0ac...6d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med en venninne på brudekjoleprøving i dag, og kjolene startet på 15.000 kr, så det er vel vanlig å bruke en del penger på kjole i Norge også. 

Anonymkode: 0b402...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke vanlig. Kleinfeld er en ekskulsiv butikk, og de som går dit (og blir filmet) vet det. Alle som handler for under 500 dollar, vet at de ikke finner noen kjole hos Kleinfeld. De går i andre butikker.

Det er litt som om noen skulle filma i en skikkelig luksusbutikk i Oslo der de selger klær til 20-30 000 og mer. Noen kjøper så dyre klær, men de fleste gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...