Gå til innhold

Slanketips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gode slanketips å dele?

Anonymkode: b7ebc...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste slanketips er å finne en metode som fungerer for deg, slik at du klarer å holde "dietten" og ikke sprekker (..så alt for ofte). 

Selv gikk jeg ned 20kg uten noen form for lavkarbo eller andre "superdietter". 

Mange mener brødmat er fyfy under en slankekur. Selv spiste jeg mye brødmat, da brødmat metter meg godt og holder meg mett lenge. Jeg kuttet ut alt av smør på brødskiven og hvis det føltes tørt, så byttet jeg det ut med mager smøreost under. 

Spiste alltid middag etter tallerkenmodellen (50% grønnsaker, 15% karbohydrater (ris, pasta, poteter, byggris) og 15% proteiner), samt gjerne en liten fettkilde i form av en dæsj rømme, saus eller avocado. Byttet ut alt av fløte/kokosmelk i sauser med magrere produkter som lettere kokosmelk og ekstra lett melk. 

Drakk vann til alle måltider, noe som ga god gevinst ettersom jeg drakk en del melk/juice før (ikke at det er usunt, men i slankeprosjektet ble det ekstra kalorier jeg ikke tregte). 

Klarte å holde meg til godteri/snacks én gang i uka, evt. et lite stykke kake/bakst hvis det var en bursdagsfeiring.

Alltid noe sunt tilgjengelig å snacke på. 

 

 

Anonymkode: d4457...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slutt å lete etter tips, finn ut hvordan vektnedgang fungerer, hva som faktisk fungerer for deg, over tid, og i ditt virkelige liv (ikke bare på kort sikt, og i en ideell verden full av "hvis bare'r"), og ignorer alt som ikke fungerer for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg, som har prøvd både lavkarbo og alt av dietter, har det kun vært EN ting som har fungert.  Det har vært å spise mindre. Virkelig så enkelt! Jeg spiser små porsjoner og stopper i god tid før jeg blir ordentlig mett.  Spiser alt, sjokolade også, men litt. 

Anonymkode: fd9dc...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med prosjekt slanking rett etter nyttår. Målet mitt er 5 kg til sommeren. Jeg har nå gått ned 3 kg. 

Jeg har tatt tre grep:

1. Skaffet meg en fitbit klokke, og har gått inn for å nå mine mål hver dag. Klarer stort sett det. 

2. Kuttet kraftig ned sukkerinntaket. Spiser litt sjokolade på lørdag, og ett kakestykke i selskap ol. Ellers ingenting.

3. Kuttet ut brød. Spiser knekkebrød i stedet. 

Anonymkode: 80a89...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis mer grønnsaker, frukt, nøtter og frø. Drikk mye vann i løpet av dagen.

Spis mindre kjøtt og prosessert mat. Lag mat fra bunn av med mest mulig sunne råvarer. Kutt opp frukt og ha tilgjengelig. Lag juicer, smoothie og bytt ut dette med noen måltider. Lag juicer med mye grønnsaker, det metter godt. 

Tren og hold kroppen i bevegelse. Ha fokus på en sunn og frisk kropp, ikke slanking, så kommer vektnedgangen etterhvert. 

Anonymkode: ce5e0...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må passe på å få nok søvn. Jo mer sliten, jo mer sulten og fysen.

Må også passe på å spise ofte og nok. Spiser jeg for lite så blir jeg helt sykt sulten.

Trene bør jeg også gjøre. Dager hvor jeg har fått trent, har jeg også lyst på sunnere mat.

Spise sunne ting som jeg liker pluss litt godt i helgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...