Gå til innhold

Om du med et knips kunne to nye språk flytende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Arabisk fordi det er viktig i jobben min. 

Verre med språk nr 2.  Hmmm, tyrkisk kanskje? Eller vietnamesisk? Begge er land jeg ofte drar på ferie til. Og begge er vanskelige språk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk og fransk. To språk jeg lenge har ønsket å lære :P 

Anonymkode: 7414e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gresk - fordi jeg syns det er et veldig vakkert og interessant språk. Også har jeg funnet ut at det er ganske vanskelig å lære. 

Fransk - igjen, et vakkert og interessant språk. 

Nå fikk jeg lyst til å melde meg på språkkurs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latin: Fordi det er ett utrolig vakkert språk og fordi det ikke er så vanlig å kunne latin nå lengre.

Det språket de snakker i min fars hjemland: Fordi det er så sykt trist å ikke kunne språket i ett land som er en så stor del av hvem jeg er. Det å ikke kunne dette språket flytende er for meg som å ha ett stort hull inni meg.

Anonymkode: dc68a...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walisisk og arabisk.

Walisisk fordi det er så vakkert og det finnes så mye flott walisisk musikk der jeg så gjerne skulle visst hva de synger om. Arabisk fordi familien til min far er arabere, men jeg priotiterte aldri å lære det da jeg var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
On 3/8/2018 at 9:50 PM, Rumle said:

Italiensk og fransk :ninuskapus:

10 hours ago, AnonymBruker said:

fransk og italiensk.

Anonymkode: d23ec...9f1

Meget godt valg! :edie:

On 3/13/2018 at 7:35 PM, Kattugla said:

Arameisk og keltisk

 

"Keltisk" er litt diffust, fordi det finnes ikke ett keltisk språk. Det er en språkgruppe som består av enten utdødde språk eller moderne minoritetsspråk, som f.eks. walisisk, gælisk osv. Og selv de keltiske språkene er veldig forskjellig, du kommer ikke så langt med walisisk i områder der de snakker irsk gælisk, f.eks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Overrasket skrev:

Meget godt valg! :edie:

"Keltisk" er litt diffust, fordi det finnes ikke ett keltisk språk. Det er en språkgruppe som består av enten utdødde språk eller moderne minoritetsspråk, som f.eks. walisisk, gælisk osv. Og selv de keltiske språkene er veldig forskjellig, du kommer ikke så langt med walisisk i områder der de snakker irsk gælisk, f.eks.

 

Det er nok gælisk jeg tenker på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polsk! pga jobbmuligheter, men og mulighet å praktisere pga polske venner og litt reising.

og spansk, pga mange spansktalende i verden, og pensjonisttilværelse på gran canaria😆☺️😁

Anonymkode: 8af9f...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engelsk og fransk.

Engelsk fordi det er verdens viktigste språk per nå. Fransk fordi det er vakkert, og fordi jeg er bittelitt frankofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk slik de snakker i Irland.

Arabisk

Anonymkode: 585ee...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk og polsk. Jobber i barnehage, hvor flesteparten av de tospråklige snakker en av disse to språkene.

Anonymkode: debac...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amerikansk - engelsk fordi jeg liker språket og er det jeg forstår uten å må lete i ordboken, jeg forstår alt det de sier men har litt vanskeligheter med å uttale ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk - fordi det er interessant og spennende, og spansk fordi det er praktisk på reiser.

Anonymkode: 2cec6...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle velge rent pga meg ville nok fransk stått på listen, føles så utrolig teit at jeg har hatt fransk på skolen i 5 år, men fortsatt bare kan bestille mat og andre helt enkle ting. 

Rent praktisk ville jeg nok valgt polsk evt arabisk, jobber som lege, og det hadde vært deilig å jobbe litt sjeldnere med tolk.

Skulle gjerne snakket engelsk enda bedre, kan jo språket  godt, og forstår alt, men snakker ikke så flytende og uanstrengt som jeg skulle ønske - det hadde vært nyttig ifb med forskningsarbeid,  presentasjoner osv.

Det ble fire språk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah herlig tanke, vanskelig valg! 

Tenker spansk fordi mange snakker det

Så italiensk fordi jeg ønsker mange flere turer til Italia. 

Men ellers høres fransk fristende ut fordi det er et fantastisk språk. Tysk praktisk fordi det er et 'stort' språk. Gresk fordi Hellas og de greske øyer er herlig. Arabisk fordi mange elever ved skolen der jeg jobber snakker det. Russisk fordi det høres tøft ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...