Gå til innhold

Nutrilett VLCD Dag 1.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det snart vår, jeg har kommet igang igjen med fjellturer og trening, og jeg har kjøpt en 2 ukerskur for å få litt motivasjon. Det snek seg visst på noen kilo i vinter... Jeg har veldig stabil vekt og høyt aktivitetsnivå til vanlig, men begynner å bule litt utover størrelse 38 som er det som klesskapet mitt er fylt av. Jeg satte i gang i morges, og selv om dette ikke akkurat er det beste jeg har smakt, så skal det gå greit med 10 - 14 dager med selvdisiplin. Jeg vil ikke ødelegge kuren, men lurer på hvilke erfaringer andre som har gjennomført denne har? Spiste dere noe annet enn suppene og shakene? Hvor mye gikk dere ned? Hvilke rutiner for å tilbakeføre vanlig mat etter endt kur? Og hva med dere som pælmet shakeren i veggen og lagde en stor mac`n cheese i rein protest? Hvor lenge klarte dere å gjennomføre?

Anonymkode: 28b9d...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk... VLCD står for very low calorie diet, som altså er 400-800 kcal per dag... Dette er absolutt ikke sunt. Kan du ikke heller spise sunn mat? Jeg vil heller anbefale LCHF. Her er en kjapp innføring i LCHF: http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Anonymkode: 2837e...2e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Sukk... VLCD står for very low calorie diet, som altså er 400-800 kcal per dag... Dette er absolutt ikke sunt. Kan du ikke heller spise sunn mat? Jeg vil heller anbefale LCHF. Her er en kjapp innføring i LCHF: http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Anonymkode: 2837e...2e8

Ingenting å sukke for, jeg trenger ingen lavkarbodiett. Jeg har et sunt og variert kosthold, året rundt, men takk for omtanken :-) Jeg tror nok heller ikke at jeg ødelegger hele min metabolisme i løpet av 14 dager, men er interessert i å høre erfaringer med akkurat denne kuren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med dette? Hvorfor ikke bare spise sunt og litt mindre enn før?

Slike kurer er rett og slett helt idiotisk.

 

Anonymkode: 0e0fa...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sukk... VLCD står for very low calorie diet, som altså er 400-800 kcal per dag... Dette er absolutt ikke sunt. Kan du ikke heller spise sunn mat? Jeg vil heller anbefale LCHF. Her er en kjapp innføring i LCHF: http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Anonymkode: 2837e...2e8

Skriver under på denne! VLCD er ikke noe å anbefale - om så bare for to uker. LCHF og periodisk faste er en perfekt kombinasjon for vekttap (og økt helse).

Anonymkode: 91856...bd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Skriver under på denne! VLCD er ikke noe å anbefale - om så bare for to uker. LCHF og periodisk faste er en perfekt kombinasjon for vekttap (og økt helse).

Anonymkode: 91856...bd6

Jeg er dundrende uenig med deg. LCHF  kan være direkte farlig for folk med hjerte - karsykdommer og høyt kolesterol. Faste er mer skadelig enn VLCD. Dette mener jeg kun  utifra det jeg kan lese meg til, og andres erfaringer fordi jeg har ingen empiri. Og det regner jeg med dere ikke har på VLCD, siden dere ikke nevner noe om det.

Men når det er sagt, så har jeg ikke noe forhold tll denne kuren, bare lyst til å prøve en periode, siden jeg ikke akkurat er disponert for spiseforstyrrelser eller kunnskapsløs nok til å tro at to uker pulver er en varig kvick fix og med sjokoladeplatestabelen klar i kjølen.  Egentlig liker jeg ingen andre kurer enn sunn og variert mat og en aktiv livsstil, men siden jeg aldri har gått på en kur i mitt liv, og har veid det samme de siste 20 årene, to kilo opp vinter - ned igjen vår - helt til jeg fikk en skade i vinter, så ber jeg egentlig bare om erfaringer fra dem som HAR prøvd en kickstart kur. Jeg har en mistanke om at det ikke er så mange som gjennomfører, siden det er så tyst om de store resultater, og det kan godt hende at jeg gir blaffen om en dag eller to, og går sakte men sikkert ned utover våren, men der er altså ikke alternative kurer jeg spør om. Bare ERFARINGER fra dem som har prøvd akkurat dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mousj skrev:

Jeg er dundrende uenig med deg. LCHF  kan være direkte farlig for folk med hjerte - karsykdommer og høyt kolesterol. Faste er mer skadelig enn VLCD. Dette mener jeg kun  utifra det jeg kan lese meg til, og andres erfaringer fordi jeg har ingen empiri. Og det regner jeg med dere ikke har på VLCD, siden dere ikke nevner noe om det.

Okei. Men LCHF er så aldeles ikke farlig for folk med hjerte- og karsykdommer, og det angående kolesterol er misforstått og en myte fra 50-60-tallet. Faste er også helsefremmende, og så mye mindre skadelig enn VLCD. Tror du må lese litt mer om disse temaene. Uansett; lykke til med kuren! :) 

Anonymkode: 91856...bd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Okei. Men LCHF er så aldeles ikke farlig for folk med hjerte- og karsykdommer, og det angående kolesterol er misforstått og en myte fra 50-60-tallet. Faste er også helsefremmende, og så mye mindre skadelig enn VLCD. Tror du må lese litt mer om disse temaene. Uansett; lykke til med kuren! :) 

Anonymkode: 91856...bd6

Jeg tror jeg klarer meg med kildevann og rene produkter - og dropper kurer, det er dag to, og jeg har allerede juksa. Men det HADDE jo vært gøy å lest en erfaring eller to som ikke var sponsa av Nutrilett da!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned ni kilo på en måned for noen år sida, på en blanding av noka- og nutrilettprodukter. 

Jeg er en enten-eller-person, og trengte et enkelt og tidsavgrensa opplegg for å holde oppe motivasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...