Gå til innhold

Man får brokk av å trene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrke fast i lang tid, og elsker det! I dag var det noen som sa til meg at vedkommende hadde pådratt seg kronisk brokk som et resultat av styrketrening! Gjett om jeg kommer til å ha dette i bakhodet hver gang jeg trener fremover nå! Hvordan unngå få brokk uten å gi opp treningen?

Anonymkode: 447d3...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type brokk mener vedkommende at han/hun har? Ingen av typene brokk er vanlige å få av trening. Denne personen må evt ha gjort noe helt voldsomt feil og jeg kan ikke se for meg hva denne personen kan ha funnet på engang for å pådra seg det. 

Anonymkode: d414f...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vedkommende har trent for tungt, isåfall, som deler av kroppen kanskje ikke i utgangspunktet var sterk nok til? Det er vel en av grunnene til at folk bruker belte når de trener med tunge vekter. :) 

Har ikke hørt om noen som har fått brokk av å trene (bortsett fra Joey i Friends:fnise:). Har dog en venninne som fikk en liten brokk etter å ha løftet noe hjemme som var litt for tungt for henne. Hun trener ikke styrke. Vil tro at man styrker muskulaturen såpass av styrketreningen, og i takt med økt vektmotstand, at man unngår en eventuell brokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har riktig teknikk når man løfter tungt (les:stabiliserer kjernemuskulatur) kan det oppstå et såpass høyt trykk at man kan få brokk.  Spesielt hvis det foreligger en svakhet i bukveggen fra før

 

Anonymkode: 2e8f4...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hatt minst ett navlebrokk, 3 hemorroider og en analprolaps så har du ikke tatt i sier nå jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...