Gå til innhold

alt jeg spiser legger seg på magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en jente som prøver å gå opp i vekt siden jeg er spinkel som bare det. Problemet er bare at alt legger seg på magen! Får ikke fyldigere lår og rumpe eller noe, bare større mage! Trener styrke 3 ganger i uka og er naturlig tynn. (Tynnfeit vi jeg kalle det..)

De andre jentene jeg kjenner la seg ut og fikk kvinnelige former i starten av 20-årene, jeg har forblitt bare liten og tynn. Lite pupper, liten rumpe, tynne bein, og fett på magen/armer. Vi spiser så og si akkurat det samme! 

Hva kan det tenkes at jeg gjør feil??

Anonymkode: ddcd1...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør sikkert ikke noe feil. Jeg er også sånn, pipestilker til armer og bein, og når jeg går opp i vekt, legger det seg på magen. Er sånn fra naturens side, men det du kan gjøre, er jo å ta kontakt med en personlig trener og få tilrettelagt program som bygger muskler optimalt. Men det er jo klart at det tar tid før du ser forskjell. Jeg trener styrke på egen hånd og mener å se forskjell på armene:)

Anonymkode: 93d87...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør sikkert ikke noe feil. Jeg er også sånn, pipestilker til armer og bein, og når jeg går opp i vekt, legger det seg på magen. Er sånn fra naturens side, men det du kan gjøre, er jo å ta kontakt med en personlig trener og få tilrettelagt program som bygger muskler optimalt. Men det er jo klart at det tar tid før du ser forskjell. Jeg trener styrke på egen hånd og mener å se forskjell på armene:)

Anonymkode: 93d87...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også sånn. Kvinnene i familien blir etterhvert svære rundt magen med tynne bein stikkende ut av store gensere.

Går man ned i vekt, trener styrke får man fine legger, lår og armer, men mage og ansikt forblir store.

Si gjerne ifra om noen finner en mirakelkur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert eplefasong. Det har jeg også, alt legger seg på magen. Som deg, så slet jeg også med å legge på meg da jeg var ung. Det gikk over når jeg passerte 40. Det er langt frem og en dårlig trøst for deg nå. Men eneste fordelen med eplefasong, er at når man veier for mye og skal ned i vekt, så forsvinner fettet først fra magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hulderen skrev:

Du har sikkert eplefasong. Det har jeg også, alt legger seg på magen. Som deg, så slet jeg også med å legge på meg da jeg var ung. Det gikk over når jeg passerte 40. Det er langt frem og en dårlig trøst for deg nå. Men eneste fordelen med eplefasong, er at når man veier for mye og skal ned i vekt, så forsvinner fettet først fra magen.

Ikke for alle, som nevnt, men skulle ønske det var sånn, og glad det er sånn for noen av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva spiser du på en typisk  dag? 

Hvordan ser en typisk treningsøkt ut? 

Har du nye stress i livet til hverdags? 

Har du tatt blodprøver hos lege og sjekket status på hormoner ol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, applestories skrev:

Ikke for alle, som nevnt, men skulle ønske det var sånn, og glad det er sånn for noen av dere :)

Så dumt da. Jeg trodde alle "epler" hadde det som meg, ved at fettet både kom og gikk først på magen. Hm, da er jeg visst litt heldig likevel. Men jeg må langt ned i vekt før magen blir borte. Ved en BMI på 23, som er innenfor normalvekt, så har jeg helseskadelig mye bukfett, Jeg må helt ned i BMI på 20 (som nærmer seg undervektig) før jeg ser slank ut.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hulderen skrev:

Så dumt da. Jeg trodde alle "epler" hadde det som meg, ved at fettet både kom og gikk først på magen. Hm, da er jeg visst litt heldig likevel. Men jeg må langt ned i vekt før magen blir borte. Ved en BMI på 23, som er innenfor normalvekt, så har jeg helseskadelig mye bukfett, Jeg må helt ned i BMI på 20 (som nætmer seg undervektig) før jeg ser slank ut.

Og jeg trodde det var vanlig at der fettet kom først var der det forsvant sist - det beskriver vel bare hvor ulike vi er, og hvor vanskelig det er å gi råd som skal gjelde for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lill3My skrev:

Hva spiser du på en typisk  dag? 

Hvordan ser en typisk treningsøkt ut? 

Har du nye stress i livet til hverdags? 

Har du tatt blodprøver hos lege og sjekket status på hormoner ol? 

Spiser to brødskiver med et glass melk til frokost, eggerøre og agurk til lunsj, som regel laks/kyllingwok o.l. til middag, og sjeldent kvelds. Mellommåltider er alltid frukt om jeg er sulten. Unner meg litt potetgull, sjokolade og brus på lørdagskvelder. 

Treningsøkt er som regel 15 min på mølla med mye stigning, deretter baseøvelser med tunge vekter, så som regel litt sirkeltrening på de mindre muskelgruppene.

Jeg har ikke så mye stress i livet, men har lett for å bli stressa allikevel.

Har ikke sjekket status på det nei, har spiral om det har noe betydning. Men hvordan går man til lege og ber om noe sånt? Føler at de ikke tar deg seriøst om du vil ha blodprøver fordi du syns du har for stor mage :a034:

 

Anonymkode: ddcd1...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Er også sånn. Kvinnene i familien blir etterhvert svære rundt magen med tynne bein stikkende ut av store gensere.

Går man ned i vekt, trener styrke får man fine legger, lår og armer, men mage og ansikt forblir store.

Si gjerne ifra om noen finner en mirakelkur.

Uh oh dette går på den ene siden i min familie.. Men de har som regel veldig store pupper i tillegg. 

Den andre familiesiden min er veldig tynne og spinkle. 

Kanskje jeg rett og slett fikk det beste fra to verdener, små pupper og rumpe, og stor mage..:dry: Men slår meg ikke til ro med det, den skal bort om jeg så må slite "rævva" av meg. 

Anonymkode: ddcd1...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uh oh dette går på den ene siden i min familie.. Men de har som regel veldig store pupper i tillegg. 

Den andre familiesiden min er veldig tynne og spinkle. 

Kanskje jeg rett og slett fikk det beste fra to verdener, små pupper og rumpe, og stor mage..:dry: Men slår meg ikke til ro med det, den skal bort om jeg så må slite "rævva" av meg. 

Anonymkode: ddcd1...3b8

Det beste fra to verdener ja :rolleyes:

Jeg beskrev den ene siden av familien min. På den andre (liten kun i antall) er alle kvinnene bare store "all over". Ikke timeglass, ikke eple (som jeg tydeligvis har arvet), bare runde. Melon?

Merkelig nok er mennene på begge sider, nærmest helt uten unntak, tynne og spinkle.

Det høres ut som du ser ut som meg, og om det stemmer, er det ikke mye "ræv" å slite bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du trent? Hvor lenge har du prøvd å spise bra?

Man får ikke en bra kropp på et par uker, det tar lenger tid.

Er du sikker på at du trener hardt nok? Om du har trent lenge burde du ha synlige muskler om du trener effektivt. Å løfte noen vekter et par ganger er ikke nok til å kalles trening om du ikke kjenner det i kroppen etterpå. Du skal kjenne at det skriker i muskler og bein. 

Dersom du ikke har trent noe særlig gjennom hele tenårene, så vil du ha kroppsfett fra den perioden, og det kan ta noen månedeer å bli kvitt. Magefett kan være treigt å få bort, og mange mennesker er ikke klar over hvor dårlige eller usunne vaner de har i hverdagen. Å spise for mye sjokolade og potetgull på lørdager kan potensielt ha negativt utslag. Anbefaler å forsøke lære en oppskirft på noe sunt som er skikkelig diggodt og forsøke venne deg til å bruke det som snacks i helgen. Ville også vurdert å lage havregrøt til frokost med bær, banan eller annet godt. Havre har 17g protein per 100g om jeg husker riktig, samt mye jern som blir lettere tatt opp om du spiser bær rike på c vitaminer. Du kan kjøpe frosne bær som du putter litt av på et glass og putter i kjøleskapet på kvelden. Da har du en liten porsjon som er ferdig tint til frokost. 

Er du sikker på at du ikke er litt oppblåst forresten?

Personlig trener jeg noen 3-5 styrkeøvelser i ca 10-15 min hver eneste dag og spiser plantebasert med mye protein og karbohydrater. Jeg begynte å få synlige muskler innen den første måneden var omme, og merket at fett forsvant fra sidene og magen. Jeg var allerede slank, men tynnfeit. Er fortsatt litt tynnfeit etter kanskje 2-2.5 mnd? Usikker på når jeg begynte å trene regelmessig, har vært syk en periode uten noe særlig trening og noen dager er treningen litt slapp. Men jeg ser tydelige forbedringer. Jeg kunne nok ha trent enda mer effektivt/ hardt, men er litt slapp fra sykdommen iblant. 

Alle vil miste fett på magen om de får lav nok fettprosent, men det krever gjerne et noe striks og nøye mat- og treningsopplegg for å få den optimale magen. Jeg ville forsøkt å trene og spise bra noen måneder. Om du er misfornøyd med kroppen da, ville jeg vurdert å google meg frem til et mer krevende og spesifikk treningsplan på nett som hadde som mål å bygge muskler og redusere kroppsfett

Du kan alltids begynne med et slikt program nå, men jeg tenker at dersom man trener på en måte man liker og får kroppen man vil ha fra det, så vil man ikke risikere bli demotivert av alle "reglene" et rigid treningsopplegg kanskje har. Men noen blir jo mer motivert av treningsprogram, så kanskje det er riktig for deg

Anonymkode: bf3b1...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.3.2018 den 23.10, applestories skrev:

Det beste fra to verdener ja :rolleyes:

Jeg beskrev den ene siden av familien min. På den andre (liten kun i antall) er alle kvinnene bare store "all over". Ikke timeglass, ikke eple (som jeg tydeligvis har arvet), bare runde. Melon?

Merkelig nok er mennene på begge sider, nærmest helt uten unntak, tynne og spinkle.

Det høres ut som du ser ut som meg, og om det stemmer, er det ikke mye "ræv" å slite bort!

Hehe ja.. ikke mye ræv å slite bort 

Anonymkode: ddcd1...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du trent? Hvor lenge har du prøvd å spise bra?

Man får ikke en bra kropp på et par uker, det tar lenger tid.

Er du sikker på at du trener hardt nok? Om du har trent lenge burde du ha synlige muskler om du trener effektivt. Å løfte noen vekter et par ganger er ikke nok til å kalles trening om du ikke kjenner det i kroppen etterpå. Du skal kjenne at det skriker i muskler og bein. 

Dersom du ikke har trent noe særlig gjennom hele tenårene, så vil du ha kroppsfett fra den perioden, og det kan ta noen månedeer å bli kvitt. Magefett kan være treigt å få bort, og mange mennesker er ikke klar over hvor dårlige eller usunne vaner de har i hverdagen. Å spise for mye sjokolade og potetgull på lørdager kan potensielt ha negativt utslag. Anbefaler å forsøke lære en oppskirft på noe sunt som er skikkelig diggodt og forsøke venne deg til å bruke det som snacks i helgen. Ville også vurdert å lage havregrøt til frokost med bær, banan eller annet godt. Havre har 17g protein per 100g om jeg husker riktig, samt mye jern som blir lettere tatt opp om du spiser bær rike på c vitaminer. Du kan kjøpe frosne bær som du putter litt av på et glass og putter i kjøleskapet på kvelden. Da har du en liten porsjon som er ferdig tint til frokost. 

Er du sikker på at du ikke er litt oppblåst forresten?

Personlig trener jeg noen 3-5 styrkeøvelser i ca 10-15 min hver eneste dag og spiser plantebasert med mye protein og karbohydrater. Jeg begynte å få synlige muskler innen den første måneden var omme, og merket at fett forsvant fra sidene og magen. Jeg var allerede slank, men tynnfeit. Er fortsatt litt tynnfeit etter kanskje 2-2.5 mnd? Usikker på når jeg begynte å trene regelmessig, har vært syk en periode uten noe særlig trening og noen dager er treningen litt slapp. Men jeg ser tydelige forbedringer. Jeg kunne nok ha trent enda mer effektivt/ hardt, men er litt slapp fra sykdommen iblant. 

Alle vil miste fett på magen om de får lav nok fettprosent, men det krever gjerne et noe striks og nøye mat- og treningsopplegg for å få den optimale magen. Jeg ville forsøkt å trene og spise bra noen måneder. Om du er misfornøyd med kroppen da, ville jeg vurdert å google meg frem til et mer krevende og spesifikk treningsplan på nett som hadde som mål å bygge muskler og redusere kroppsfett

Du kan alltids begynne med et slikt program nå, men jeg tenker at dersom man trener på en måte man liker og får kroppen man vil ha fra det, så vil man ikke risikere bli demotivert av alle "reglene" et rigid treningsopplegg kanskje har. Men noen blir jo mer motivert av treningsprogram, så kanskje det er riktig for deg

Anonymkode: bf3b1...6b7

Trener som regel så jeg blir støl i dagesvis etterpå i alle fall! Men kan nok være flinkere med maten ja..  Har en tendens til å tenke at så lenge det ikke er store mengder er det greit å jukse. Har dessuten hatt perioder hvor jeg nesten ikke har spist noen ting pga dårlig matlyst så da blir jo musklene vorten igjen.. Skal prøve å passe mer på hva jeg spiser og se om det kan hjelpe. Det var et godt tips med bærene, det skal jeg prøve! Trente en del da jeg var tenåring, spilte fotball. Men da var magen fortsatt der.

takk for at du tok deg tiden til å svare så utfyllende! 

Anonymkode: ddcd1...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...