Gå til innhold

Vekt og må -l store forskjeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var vanskelig å finne overskrift på dette, så får heller bare forklare hva jeg mener her, for synes dette er veldig pussig.

Da jeg var 21 år hadde jeg gått gjennom en depressiv periode, så la på meg mye, veide da 111 kg og 118 cm rundt midjen og 130 cm rundt hoftene. Har en logg hvor jeg har skrevet ned alt dette, gikk da hos en kostveilder. Nå en del år senere fikk jeg en depressiv periode for 3 år siden og la på meg svært mye, nok en gang, på mitt tyngste veide jeg 122 kg, var 112 cm rundt midjen og 133 cm rundt hoftene. Begynte å sammenligne disse for moro skyld. Har også bilder fra den tiden og før jeg begynte å gå ned i vekt denne gangen, kroppen ser identisk ut som den gjorde på 111 kg, det er jo 11 kg i forskjell. Hvordan er det mulig at jeg veide mer men var slankere rundt midjen og nesten det samme rundt hoftene? Har vært like høy i alle år, er 180 cm høy. 

Noen teorier?

Anonymkode: c4a87...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppssammensetningen endrer seg :) Muskler, fett, beinmasse, etc. har ulik tetthet. Så mindre/mer muskler, mindre/mer/annerledes plassert fettvev, høyere/lavere beintetthet, alt dette gjør at samme vekt kan se ulikt ut eller ulik vekt kan se likt ut. Tror ikke det er noe mer hokus pokus enn det. Hvorfor det endrer seg har vel mange årsaker, både alder, hormoner, kosthold, trening, gener, etc. spiller inn.

Anonymkode: 4f0e5...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så feitere ut da jeg veide 74 kg og var 21 år enn på 90 kg og 35 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...