Gå til innhold

farmor som blir sur når hu ikke får svar på det hu spør om!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakket nettopp med farmora mi på tlf og hun er i overkant engstelig av seg. Hun er veldig nysgjerrig og spør om ting hun ikke har noe med. Jeg har nettopp flyttet og hun begynner å spørre om hvor mye det kostet osv og om jeg betalte, og det ville jeg ikke svare på av prinsipp fordi hun har ikke noe med det. vet hun spør meg fordi hun tror hun er lur og skal ha ting ut av meg men skjønner hva hun driver med. Faren min og synes det er plagsomt at hun er nysgjerrig og derfor har de heller ikke så mye kontakt. Jeg synes det er frekt av henne å spørre meg om sånne ting for det er privat. Men det finner hun seg ikke og og tar seg friheten og spør likevel. Er flere ganger jeg har gitt etter for masingen hennes og hun ringer meg og sier at hun ikke skal mase, men likevel klarer hun ikke vente mange dagene før hun ringer meg igjen og skal snakke om ingenting. Enda vi har blitt enige at jeg skal ringe tilbake når jeg er opptatt. Vet at hun bare er glad i meg osv, men noen ganger synes jeg hun er så frekk! når vi snakket nå så ble hun så sur at hun la på og ikke ville snakke mer. Synes litt syndt på henne som blir så lei seg og irritert for sånne ting. "NEI!!, det er ikke det jeg spør om!!, måtte DU betale og hvor mye måtte DU betale??" sier hun i en irritert tone. "Åh, unnskyld da for at jeg spør, kan jo nesten ikke spørre deg om noe lengre! bare været!" Herregud sier jeg bare. Hun sier at hun ikke spør fordi hun er nysgjerrig men er jo nettopp derfor hun spør. Måtte bare få ut litt her inne, hehe. Hun har ikke så mye å ta seg til hjemme hos seg selv og vil ikke være til bry for oss andre i familien og livredd for å spørre om hjelp bla. Synes det er slitsomt at hun driver å ringer og maser om ting hu ikke har noe med bare. Er psykisk slitsomt. Noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5fc21...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket nettopp med farmora mi på tlf og hun er i overkant engstelig av seg. Hun er veldig nysgjerrig og spør om ting hun ikke har noe med. Jeg har nettopp flyttet og hun begynner å spørre om hvor mye det kostet osv og om jeg betalte, og det ville jeg ikke svare på av prinsipp fordi hun har ikke noe med det. vet hun spør meg fordi hun tror hun er lur og skal ha ting ut av meg men skjønner hva hun driver med. Faren min og synes det er plagsomt at hun er nysgjerrig og derfor har de heller ikke så mye kontakt. Jeg synes det er frekt av henne å spørre meg om sånne ting for det er privat. Men det finner hun seg ikke og og tar seg friheten og spør likevel. Er flere ganger jeg har gitt etter for masingen hennes og hun ringer meg og sier at hun ikke skal mase, men likevel klarer hun ikke vente mange dagene før hun ringer meg igjen og skal snakke om ingenting. Enda vi har blitt enige at jeg skal ringe tilbake når jeg er opptatt. Vet at hun bare er glad i meg osv, men noen ganger synes jeg hun er så frekk! når vi snakket nå så ble hun så sur at hun la på og ikke ville snakke mer. Synes litt syndt på henne som blir så lei seg og irritert for sånne ting. "NEI!!, det er ikke det jeg spør om!!, måtte DU betale og hvor mye måtte DU betale??" sier hun i en irritert tone. "Åh, unnskyld da for at jeg spør, kan jo nesten ikke spørre deg om noe lengre! bare været!" Herregud sier jeg bare. Hun sier at hun ikke spør fordi hun er nysgjerrig men er jo nettopp derfor hun spør. Måtte bare få ut litt her inne, hehe. Hun har ikke så mye å ta seg til hjemme hos seg selv og vil ikke være til bry for oss andre i familien og livredd for å spørre om hjelp bla. Synes det er slitsomt at hun driver å ringer og maser om ting hu ikke har noe med bare. Er psykisk slitsomt. Noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5fc21...657

Har en nabo på samme alder som spør og graver om min og mannens familie :) Hun stiller rare spørsmål, men skjønner straks hva hun er ute etter. Dette er ting hun aldeles ikke har noe med, og nå oppsøker hun nøkkelpersoner i mitt nettverk i håp om å få litt juicy info om meg, som hun kan spre videre til min svigerfamilie (som jeg har kuttet ut).

Bare å kutte henne ut, ts. Er bare problemer med slike, og om mulig så har hun en defekt i hjernen..

Anonymkode: 094d7...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er veldig slitsomt. Hun høres ut som en ensom gammel dame med litt korte sosiale antenner. Neste gang hun ringer og fyrer løs med spørsmål så svarer du på en pen men bestemt måte at dette er privat og så vinkler du samtalen inn på hvordan hennes dag har vært eller at du gruer deg til uværet som er meldt til helgen. Ser du skriver at dere er enige om at hun ikke skal ringe når du er opptatt, men dette er jo litt vanskelig for henne å vite. Svar telefonen og si: Hei, det passer litt dårlig nå, er på jobb. Vi snakkes :) Det må hun bare respektere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om mormoren din faktisk spør deg om hvor mye du betalte? hvorfor klarer du ikke åpne kjeften din å si et tall? hvorfor ikke bare dikte opp et tall, så er hun fornøyd.. 
Hun spør ikke for at hun er nysgjerrig på prisen, men av tanke for din del.. din økonomi og deg. Men det virker jo som om du bare tenker på deg selv i situasjonen her.. 
Hadde min mormor ringt så ofte som din hadde jeg vært overlykkelig.. 

En dag er hun borte, og da vil du angre deg skal du se. 

Anonymkode: f7210...db0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Hva så om hun blir sur, nei her må du bare stå på ditt, om at hun ikke har noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke om noe annet da? F eks uroen i Ougadougou, barndomsminner (hennes og dine), Brexit, siste boka til Vigdis Hjorth, hva som er den beste MGP-sangen Norge har hatt, hva dere tror om Olemic Thommesen og stortingets byggeskandale?

Anonymkode: b3ba8...c79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh.. jeg spør til og med kollegaer om slikt. Paranoid much?

Anonymkode: 6c3e8...21b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer deg. Er det hemmelighet? Jeg kan finne på å spørre folk hvor mye de betaler i leie, om de har leid seg noe. Vanlig sosial prat.

Uansett farmor eller andre voksne,  er de bekymret for de unge. Om de betaler i rett tid. De vet så godt, hva som kan skje. Bare se luxusfellen, og tråder her inne. 

Du blir selv en dag slik. Foreldre maser sine barn, sånn fortsetter det.

Anonymkode: 1c8d3...9c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, når ble hva man betaler i leie osv. en intim privat hemmelighet? Hvem vil ikke engang dele det med sin egen bestemor? :hakeslepp: Sånt spør jeg jo tom. venner om, og deler når de spør. (Ikke bare bestevenner)

Anonymkode: 10929...250

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er irriterende at hun spør om alt mulig, men hva du har betalt for en leilighet er jo offentlig informasjon hvis du har kjøpt. Hvem som helst kan finne ut det etter den er tinglyst. Jeg ser virkelig ikke problemet med dette, ikke hvis du leier heller. Kan du ikke bare si hva du betaler? 

Anonymkode: e8616...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Snakket nettopp med farmora mi på tlf og hun er i overkant engstelig av seg. Hun er veldig nysgjerrig og spør om ting hun ikke har noe med. Jeg har nettopp flyttet og hun begynner å spørre om hvor mye det kostet osv og om jeg betalte, og det ville jeg ikke svare på av prinsipp fordi hun har ikke noe med det. vet hun spør meg fordi hun tror hun er lur og skal ha ting ut av meg men skjønner hva hun driver med. Faren min og synes det er plagsomt at hun er nysgjerrig og derfor har de heller ikke så mye kontakt. Jeg synes det er frekt av henne å spørre meg om sånne ting for det er privat. Men det finner hun seg ikke og og tar seg friheten og spør likevel. Er flere ganger jeg har gitt etter for masingen hennes og hun ringer meg og sier at hun ikke skal mase, men likevel klarer hun ikke vente mange dagene før hun ringer meg igjen og skal snakke om ingenting. Enda vi har blitt enige at jeg skal ringe tilbake når jeg er opptatt. Vet at hun bare er glad i meg osv, men noen ganger synes jeg hun er så frekk! når vi snakket nå så ble hun så sur at hun la på og ikke ville snakke mer. Synes litt syndt på henne som blir så lei seg og irritert for sånne ting. "NEI!!, det er ikke det jeg spør om!!, måtte DU betale og hvor mye måtte DU betale??" sier hun i en irritert tone. "Åh, unnskyld da for at jeg spør, kan jo nesten ikke spørre deg om noe lengre! bare været!" Herregud sier jeg bare. Hun sier at hun ikke spør fordi hun er nysgjerrig men er jo nettopp derfor hun spør. Måtte bare få ut litt her inne, hehe. Hun har ikke så mye å ta seg til hjemme hos seg selv og vil ikke være til bry for oss andre i familien og livredd for å spørre om hjelp bla. Synes det er slitsomt at hun driver å ringer og maser om ting hu ikke har noe med bare. Er psykisk slitsomt. Noen andre som har det sånn?

Anonymkode: 5fc21...657

Hun høres ut som en ensom, eldre dame som faktisk bryr seg om deg.

Hvorfor skal hun ikke få lov til å vite noe om hvor mye du betaler, og om det er du eller foreldrene dine som betaler? Du behøver ikke fortelle helt nøyaktig hva du betaler, bare sånn ca. Hvorfor kan du ikke snakke med henne og svare litt rundt på ting hun lurer på? 

Det kunne vært værre vet du.  Min egen farmor, engang hun fremdeles levde, ringte meg og kom med de mest surrealistiske påstander som gjorde meg skikkelig lei meg. Det var noen år før hun ble diagnostisertsom paraniod-demenet av sin egen fastlege.

Anonymkode: 8179e...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er min farmor også :) Hun spør om alt mulig fordi hun bryr seg veldig om hva som skjer hos familie og slekt. Jeg jatter med og deler det jeg vil dele, fordi jeg vet at detaljer fort blir spredt rundt i familien via "farmortelegrafen". Det er ikke vondt ment fra hennes side. Havner vi innpå et tema jeg ikke vil snakke om så vrir jeg det heller over på noe annet, siden farmor er veldig opptatt av nyhetsbildet og engasjert i mange saker :) 

Anonymkode: d7d6f...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.3.2018 at 2:19 PM, AnonymBruker said:

Hva så om mormoren din faktisk spør deg om hvor mye du betalte? hvorfor klarer du ikke åpne kjeften din å si et tall? hvorfor ikke bare dikte opp et tall, så er hun fornøyd.. 
Hun spør ikke for at hun er nysgjerrig på prisen, men av tanke for din del.. din økonomi og deg. Men det virker jo som om du bare tenker på deg selv i situasjonen her.. 
Hadde min mormor ringt så ofte som din hadde jeg vært overlykkelig.. 

En dag er hun borte, og da vil du angre deg skal du se. 

Anonymkode: f7210...db0

:sprettert:

Anonymkode: 7b45a...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere, det er faktisk ikke alle som spør fordi de bryr seg. Tanta mi spør om alle sånne ting fordi hun elsker sladder og elsker å fortelle alle venninne sine hva andre tjener og hva de har i lån. Hun blir dritsjalu om noen tjener mer enn henne og snakker da dritt om jobben til personen som har høyere lønn. Kanskje farmoren til TS er samme type? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

snakket nettopp med henne, hun virker ensom og irritabel om dagen, best å holde seg unna. Når jeg prøver å ringe for å være hyggelig blir hun bare ekkel tilbake og det orker jeg ikke. Adios! 

Anonymkode: 5fc21...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...