Gå til innhold

Er dette mye mat? For jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost: 4 skiver m smør, ost og skinke

Lunsj: 4 skiver m smør, ost og skinke, 300 g 1,7 % fett yoghurt, 300 g bringebær

Middag: normal middagsporsjon, f.eks spaghetti med smør og kjøttdeig

Kvelds: kanskje to store boller, kake eller lignende

 

Anonymkode: 5a2be...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. ikke nødvendigvis mye, men ikke særlig sunt/næringsrikt da.

Anonymkode: fa5ab...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye karbohydrater og fett, så ikke det sunneste kostholdet. 

Om det er mye kommer jo helt an på hvor aktiv du er, og om vekten er sunn og stabil. 

Anonymkode: c574f...0c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Usunt med boller og kaker hver dag, og ikke spor av grønnsaker, du burde se litt på kosten din for her er det nesten bare usunt.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire skiver til frokost høres litt mye ut, og hva som er en "vanlig" middagsporsjon er veeeeldig forskjellig! Det som er vanlig for venninna mi er trippelt av det jeg tar som vanlig.

Uansett er det der et elendig kosthold. Boller eller kake til kvelds? Ikke greit! Minner meg om en venninne som spiste en pose boller hver dag og ikke skjønte hvorfor hun la på seg for "det var jo nesten bare luft". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Man blir ikke slank av den dietten der. Du har høykarbodiett. 

Det er ikke for mye det er bare litt dumt valg av mat. Du burde bytte ut minst det ene brødmåltidet med kornblanding/smoothie, frukt,salat,kjøtt/fisk. Ha litt mer variasjon, og gjerne litt sunnere middag. Å spise kake hver dag er heller ikke heldig. Du ville også satt mer pris på den om du valgte å spise det  1-2 ganger i uka. Kanskje ha kesam med bær, fruktsalat (ikke på boks) eller noe annet godt isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye. Og usunt, ingen trenger kaker og boller på kvelden. 

Anonymkode: a6bd7...ef9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier er det?

Anonymkode: 5a2be...a32

Hvordan skal vi kunne vite hvor mange kalorier en "vanlig posjon" og vi ikke en gang vet hva slags mat eller kaker? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fluffe skrev:

Hvordan skal vi kunne vite hvor mange kalorier en "vanlig posjon" og vi ikke en gang vet hva slags mat eller kaker? 

Mente ikke en presis beregning, bare et cirka anslag. 1500?

Anonymkode: 5a2be...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke en presis beregning, bare et cirka anslag. 1500?

Anonymkode: 5a2be...a32

du ligger nok på oppmot 3000, om ikke mer

Anonymkode: 1bbfb...4c4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, bare frokosten din er 500kalorier uten drikke. Og de andre måltidene er mer.. må nok dobble det. 

En bolle er vel ca 250 kalorier og en kake enda mer?

Endret av Ak90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke en presis beregning, bare et cirka anslag. 1500?

Anonymkode: 5a2be...a32

Nei, myyye mer!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper bare middagen er over 600, to boller er 400, brødskivene er ca 200 hver, så 1600 på dem. Så da er du nok lett oppi 3000 og kanskje litt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig kvinner trenger gjerne ikke mer enn 1800, og jeg som er slank og 165 ca trenger enda mindre. Husker ikke helt hvor mye, fikk vite det en gang, lurer på om det var rundt 1600. Jeg teller aldri kalorier, men har en viss peil likevel. 

Fint at du spurte her, så det er lettere for deg å forstå. Tror du med veldig enkle endringer kan få til noe mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg spist så mye så hadde jeg vært smellfeit. Kommer an på om du holder vekten din eller går opp av det? Folk er jo forskjellige og noen kan spise mye mer enn andre selv med samme aktivitetsnivå :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mat for jente? Jenter kommer i mange størrelser og aktivitetsnivåer og trenger mer eller mindre mat, ettersom. Hvis du har en sunn, stabil vekt, så spiser du verken for mye eller for lite. Men det du skisserer, høres både dyrt, kjedelig og ubalansert ut. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Hadde jeg spist så mye så hadde jeg vært smellfeit. Kommer an på om du holder vekten din eller går opp av det? Folk er jo forskjellige og noen kan spise mye mer enn andre selv med samme aktivitetsnivå :)

Men hun skal trene mye uansett for å være slank med det kostholdet. Og hvis hun trener mye  så trenger kroppen et helt annet næringsrikt kosthold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye for meg, jeg spiser en skive til frokost og toppen tre til lunsj hvis jeg spiser brød til lunsj. Så spiser jeg middag (da er jeg veldig sulten, det er bra), og kanskje en skive til kvelds. To boller eller kake hver kveld er "for mye", uansett.

Anonymkode: 72b35...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...