Gå til innhold

Som gjest, går denne kjolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Invitert i bryllup for første gang. På invitasjonen står det 'pent antrekk'. 

Kan jeg bruke denne kjolen: https://www.midnatt.no/products/collectif-trixie-doll-dress-teal ?

Og i såfall, hva slags sko passer til? 

Er et bryllup i slutten av mars, vinter altså.

Håper noen kan hjelpe, er ikke god på slikt, på forhånd takk! 

Anonymkode: 53a7c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja den går som gjest, om du ikke overdriver underskjørtet, og jeg ville hatt nude pumps med medium hel og rund tå til. Eller hvite med sorte polka dots, også med rund tå. 

Anonymkode: 66e70...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare du ikke overdriver underskjørtet som ab over sier :P 

Anonymkode: cb683...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hun på bildet kledde kjolen. Nå tenker jeg alt i fra hårfargen til figuren hennes. Det er «hennes stil» liksom. Jeg personlig kunne aldri gått i en slik kjole og det er fordi jeg hverken liker fargen eller fasongen. Hadde jeg fått en invitasjon til et bryllup og det hadde stått «pent kledd», så ville jeg uansett valgt en penere kjole. Kjolen du har links til er en typisk kjole jeg ser mange gå med ute om sommeren. Det viktigste er hva du liker selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg må ha underskjørt? Har ganske brede hofter (og grei midje, men små bryster). Liker ikke kjoler egentlig, føler de får frem feilene mine (hoftene og fravær av bryster)

Anonymkode: 53a7c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere jeg må ha underskjørt? Har ganske brede hofter (og grei midje, men små bryster). Liker ikke kjoler egentlig, føler de får frem feilene mine (hoftene og fravær av bryster)

Anonymkode: 53a7c...be4

Disse 50/60-talls kjolene fra midnatt blir veldig mye mer avslørende over hofter og former uten litt underskjørt. :)

Anonymkode: 66e70...f94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var Hi over her. Har forresten rødlig hår, så tror fargen iallefall passer meg 

 

Anonymkode: 53a7c...be4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til kjole? Norsk nettbutikk eller i butikk (begynner jo å få det travelt). Forslag hva slags kjole jeg burde se etter, med mine brede hofter og små bryster? Ok høyde, rett under 170) 

Må innrømme jeg har lyst å melde avbud, fikser dette dårlig. 

Har to kjoler i skapet, begge svart, å det er vel fy fy i bryllup?

Hi.

Anonymkode: 53a7c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kjolen du linket til, var nydelig! Bestill den og se om den passer deg. Du kan godt bruke den i bryllup! 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen rundt som du kan prøve kjolen for (Mamma, søstre, venninjer?) og få tilbakemelding fra? Er du nær bruden? Kanskje hun kunne gitt pekepinn? Skal selv være brudepike i søsters bryllup og tok jaggu tid å finne riktig kjole :fnise:

Anonymkode: d2429...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den var kjempefin. Den kan du fint bruke! Det aller viktigste er at du føler deg komfortabel (Og at du ikke kommer i hvit kjole). Ta på deg noen fine pumps til, så er det bare å gå i bryllup :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil skjule hofter, mage og rumpe og ikke er for stor, så er ofte høyt liv en god ide. :)

Anonymkode: 66e70...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var kjempefin! En bekjent hadde tilsvarende i en konfirmasjon jeg var i, hundre gjester og hennes kjole er den eneste jeg husker...

Anonymkode: 3b9c8...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så burde ha lang kjole? Kan ikke huske sist jeg hadde det.. vil ikke slike kjoler passe svært dårlig med brede hofter. Med rett bh kan jeg få en form for kløft 😋 hm. Finner en noen butikker med lange kjoler, vært greit å prøvd, begynner å få det travelt...

Hi

Anonymkode: 53a7c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke kjøpe lang kjole til bryllup med mindre kleskoden krever det.  Det er dessuten umulig å danse i.  Og det er bare galla og kjole og hvitt som krever det.  De to første kjolene er alt for lyse og bør ikke brukes i bryllup av åpenbare årsaker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en veldig lik kjole i samme farge i et bryllup og fikk sinnsykt mange komplimenter, inkludert fra bruden :)

Anonymkode: 58e83...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Så burde ha lang kjole? Kan ikke huske sist jeg hadde det.. vil ikke slike kjoler passe svært dårlig med brede hofter. Med rett bh kan jeg få en form for kløft 😋 hm. Finner en noen butikker med lange kjoler, vært greit å prøvd, begynner å få det travelt...

Hi

Anonymkode: 53a7c...be4

A-fasong er veldig fint til store/brede hofter!! :) Hva med denne? https://www.zalando.no/little-mistress-ballkjole-grey-lm121c0fn-c11.html

Må ikke ha lang kjole i et bryllup. Hvis det ikke står noe om det i innbydelsen, så kan man velge litt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Peonjenta skrev:

Man trenger ikke kjøpe lang kjole til bryllup med mindre kleskoden krever det.  Det er dessuten umulig å danse i.  Og det er bare galla og kjole og hvitt som krever det.  De to første kjolene er alt for lyse og bør ikke brukes i bryllup av åpenbare årsaker. 

Om du leser innlegget mitt igjen står det "det er lurt å ha lang kjole". Har ikke skrevet hva man må og ikke i forhold til kleskode. Jeg har selv lys rosa kjole som jeg bruker i bryllup. Rosa er helt greit i bryllup, det er bare hvitt og svart som er fy-fy :)

Anonymkode: 281ca...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...