Gå til innhold

Planlegge flytting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å flytte utenlands om noen år. Og da har jeg planer om å flytte med ekstremt lite. Tenker siden jeg nå bor i bolig på 100 m2, og med alt som hører med til ett hjem. Så kan jeg gradvis starte å kvitte meg med ting.

Og lurer på om dere har noen gode tips? Hva er lurt å starte med? 

Anonymkode: e4321...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg planlegger å flytte utenlands om noen år. Og da har jeg planer om å flytte med ekstremt lite. Tenker siden jeg nå bor i bolig på 100 m2, og med alt som hører med til ett hjem. Så kan jeg gradvis starte å kvitte meg med ting.

Og lurer på om dere har noen gode tips? Hva er lurt å starte med? 

Anonymkode: e4321...f45

Alt du ikke bruker.

Utvaskede sett med sengetøy, blomsterpotter og vaser som ikke er i bruk, CD og DVDer, pledd man ikke liker, kaffekopper som kan doneres, hvis man har flere sett servise, ørten typer servietter eller stearinslys, ødelagte vaskebøtter, gamle filleryer, hobbyting som ikke brukes, gamle pyntegjenstander, yttertøy og sko som ikke lenger er i bruk, badeprodukter som har gått ut på dato, bøker du aldri har lest og aldri kommer til å lese, unødvendig kontorutstyr, kjøkkenting du har dobbelt av, stygge håndklær, møbler du ikke liker/har behov for som bare tar opp plass, ødelagte paraplyer, gammelt stereoanlegg som ikke lenger brukes, syltetøyglass og oppbevaringsbokser du har spart på, utgåtte tørrvarer....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nuttery skrev:

Alt du ikke bruker.

Utvaskede sett med sengetøy, blomsterpotter og vaser som ikke er i bruk, CD og DVDer, pledd man ikke liker, kaffekopper som kan doneres, hvis man har flere sett servise, ørten typer servietter eller stearinslys, ødelagte vaskebøtter, gamle filleryer, hobbyting som ikke brukes, gamle pyntegjenstander, yttertøy og sko som ikke lenger er i bruk, badeprodukter som har gått ut på dato, bøker du aldri har lest og aldri kommer til å lese, unødvendig kontorutstyr, kjøkkenting du har dobbelt av, stygge håndklær, møbler du ikke liker/har behov for som bare tar opp plass, ødelagte paraplyer, gammelt stereoanlegg som ikke lenger brukes, syltetøyglass og oppbevaringsbokser du har spart på, utgåtte tørrvarer....

 

Noe sier meg at du har gjort dette før!  :P TS, her har du et fint utgangspunkt. 

Anonymkode: c1689...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at du har gjort dette før!  :P TS, her har du et fint utgangspunkt. 

Anonymkode: c1689...dda

Jeg har sakte men sikkert jobbet mot å kvitte meg med så mange eiendeler som mulig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt tips er å heller begynne i motsatt ende. Hva vil du ha med? Bestem deg for at du vil ha med X antall esker og kofferter. Så pakker du de tingene som betyr mest for deg oppi de, fra viktigst til mindre viktig. Alt annet kan du kvitte deg med.  

Anonymkode: 4498e...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2018 den 17.26, Nuttery skrev:

Alt du ikke bruker.

Utvaskede sett med sengetøy, blomsterpotter og vaser som ikke er i bruk, CD og DVDer, pledd man ikke liker, kaffekopper som kan doneres, hvis man har flere sett servise, ørten typer servietter eller stearinslys, ødelagte vaskebøtter, gamle filleryer, hobbyting som ikke brukes, gamle pyntegjenstander, yttertøy og sko som ikke lenger er i bruk, badeprodukter som har gått ut på dato, bøker du aldri har lest og aldri kommer til å lese, unødvendig kontorutstyr, kjøkkenting du har dobbelt av, stygge håndklær, møbler du ikke liker/har behov for som bare tar opp plass, ødelagte paraplyer, gammelt stereoanlegg som ikke lenger brukes, syltetøyglass og oppbevaringsbokser du har spart på, utgåtte tørrvarer....

 

Bare wow!! Skal ikke flytte selv, men dette var gode tips uansett! 

Til ts:siden dette er noe frem i tid, kan du jo i tillegg tenke at du ikke skal anskaffe deg så mye nytt, samt passe på å bruke opp div forbruksvarer du har i hus, og generelt ha gode systemer som gir oversikt. Lurt å være ute i god tid, da kan du nedskalere sakte og gjøre overveide valg. Div møbler kan du jo selge like før flytting, hvis du ikke tar noe slikt med/setter på lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Eneri skrev:

Bare wow!! Skal ikke flytte selv, men dette var gode tips uansett! 

Til ts:siden dette er noe frem i tid, kan du jo i tillegg tenke at du ikke skal anskaffe deg så mye nytt, samt passe på å bruke opp div forbruksvarer du har i hus, og generelt ha gode systemer som gir oversikt. Lurt å være ute i god tid, da kan du nedskalere sakte og gjøre overveide valg. Div møbler kan du jo selge like før flytting, hvis du ikke tar noe slikt med/setter på lager. 

Jeg har et mål om å bare ha ting vi bruker, som vi har behov for og som ser ordentlig ut! Jeg har tidligere vært et skikkelig pakkesel og jeg fikk i grunn ikke annet enn hodebry ut av det... :) Tusen takk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, tusen takk for gode råd. Da skal jeg starte i det små nå, og gradvis kvitte meg med mer og mer. Og ikke kjøpe noe nytt.

Har en venninne som nylig flyttet på sparket, og hadde jo samlet opp alt mulig rart over de siste 20 årene. Og hun fikk litt av en jobb, da alt måtte gjennomgås på så kort tid. Så derfor vil jeg starte tidlig, så det blir minst mulig jobb da jeg skal flytte. 

Anonymkode: e4321...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...