Gå til innhold

Er kvinner blitt hysteriske på kjønnsroller? Spørsmål fra kvinne..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne selv, og føler at jeg nærmest "må" ta offerrollen fordi jeg er kvinne. Dette er påvirkninger fra andre kvinner.

det blir fort noe mas om å "ikke la seg utnytte" dersom jeg nevner å ha truffet en mann. Altså, utnytte.... hvis jeg hadde villet ha sex uten noen plikt, så hadde jeg vel driti i om han så på meg på samme måte. Eller er det slik at mannen skal være helt på knærne før dular han komme i trusa på deg? 

En annen ting. Hvis en mann er forelsket , skal det bevises med å la han vente i gjerne over et år. Går han videre så "elsket han deg ikke nok og er en drittsekk som hopper fra kvinne til kvinne". 

Og mamma da... har alltid gjort meg oppmekrsom på at han skal respektere mine grenser. 

en mann som kjefter/hever stemmen er også en voldelig drittsekk. Man skal liksom ikke snakke sånn til en dame.

alt dette er egentlig problemer jeg aldri har hatt. Men jeg føler det er ting jeg ikke helt ser som en kvinne kanskje bør se da?? Så jeg har blitt redd menn, men vet ikke hva jeg skal se etter. 

Anonymkode: ee1df...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne selv, og føler at jeg nærmest "må" ta offerrollen fordi jeg er kvinne. Dette er påvirkninger fra andre kvinner.

det blir fort noe mas om å "ikke la seg utnytte" dersom jeg nevner å ha truffet en mann. Altså, utnytte.... hvis jeg hadde villet ha sex uten noen plikt, så hadde jeg vel driti i om han så på meg på samme måte. Eller er det slik at mannen skal være helt på knærne før du lar han komme i trusa på deg? 

En annen ting. Hvis en mann er forelsket, skal det bevises med å la han vente i gjerne over et år. Går han videre så "elsket han deg ikke nok og er en drittsekk som hopper fra kvinne til kvinne". 

Og mamma da... har alltid gjort meg oppmerksom på at han skal respektere mine grenser. 

en mann som kjefter/hever stemmen, er også en voldelig drittsekk. Man skal liksom ikke snakke sånn til en dame.

alt dette er egentlig problemer jeg aldri har hatt. Men jeg føler det er ting jeg ikke helt ser som en kvinne kanskje bør se da?? Så jeg har blitt redd menn, men vet ikke hva jeg skal se etter. 

Anonymkode: ee1df...65a

Jeg synes du har fått mange svært gode råd som du bør ta deg ad notam. Rådene viser at du har all grunn til å være skeptisk og litt redd for menn. De fleste menn har en mannsgris i seg, og de forgriper seg rett som det er.

Anonymkode: b73b0...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme, ts. Føler at jeg blir offergjort fordi jeg er kvinne, og ser ingen likestilling i det. 

Anonymkode: d7b16...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sånne råd springer ut av et ønske om at du skal slippe å oppleve samme dritten som andre kvinner har tatt fra menn. Alle menn er ikke drittsekker, men det er dessverre ikke et dårlig råd å være litt skeptisk. Du trenger bare menn som er villig til både å gi og ta. De som bare tar klarer alle kvinner seg uten.

Anonymkode: 26490...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du har fått mange svært gode råd som du bør ta deg ad notam. Rådene viser at du har all grunn til å være skeptisk og litt redd for menn. De fleste menn har en mannsgris i seg, og de forgriper seg rett som det er.

Anonymkode: b73b0...ae6

Absolutt, de fleste menn er voldtektsmenn, rundt halvparten er pedofile også, og rundt 75% banker og eller dreper kona si regelmessig. Det er derfor det er færre kvinner i Norge enn menn, også på verdensbasis. Når vi menn skal ha en hyggelig fredagskveld så pønsker vi ut voldtektsplaner, helt topp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen, og tar ikke på meg noen offerrolle med mindre jeg faktisk er offer. Har ropt til menn og menn har ropt til meg. Kjenner ingen som mener mannen skal vente i et år. Vente på hva da? Sex? Jeg vil  også ha sex, så nei takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Absolutt, de fleste menn er voldtektsmenn, rundt halvparten er pedofile også, og rundt 75% banker og eller dreper kona si regelmessig. Det er derfor det er færre kvinner i Norge enn menn, også på verdensbasis. Når vi menn skal ha en hyggelig fredagskveld så pønsker vi ut voldtektsplaner, helt topp. 

Første ledd i første setningen du skrev er nok dessverre sant, resten er nonsens.

Anonymkode: b73b0...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sånne råd springer ut av et ønske om at du skal slippe å oppleve samme dritten som andre kvinner har tatt fra menn. Alle menn er ikke drittsekker, men det er dessverre ikke et dårlig råd å være litt skeptisk. Du trenger bare menn som er villig til både å gi og ta. De som bare tar klarer alle kvinner seg uten.

Anonymkode: 26490...e4e

Jammen jeg føler at en nærmest må stenge seg inni huset eller tenke "ånei, er forelsket, må til psykolog"  fordi sjansen er størst for at mannen ikke er bra. "man blir så blind"  osv sier kvinnene. 

Og være litt skeptisk er jo bare bra???  Men du skeptisk at en ikke slipper noen inn er direkte kjedelig.

Anonymkode: ee1df...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen jeg føler at en nærmest må stenge seg inni huset eller tenke "ånei, er forelsket, må til psykolog"  fordi sjansen er størst for at mannen ikke er bra. "man blir så blind"  osv sier kvinnene. 

Og være litt skeptisk er jo bare bra???  Men du skeptisk at en ikke slipper noen inn er direkte kjedelig.

Anonymkode: ee1df...65a

Problemet er at kjærlighet gjør blind. Litt isvann i årene er derfor en nyttig motvekt.

Anonymkode: b73b0...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at kjærlighet gjør blind. Litt isvann i årene er derfor en nyttig motvekt.

Anonymkode: b73b0...ae6

Jammen jeg er klar over at det gjør blind! Men jeg vet hva kåjeg skal passe meg for likevel! Jeg gir ikke bort hele jævla lommeboka og peivate ting. Man skal være temmelig naiv og dumsnill og blind fpor å gjøre det. Det jeg ikke vet er hvor lenge jeg skal være forelsket, før jeg bør gjøre noe med det. Har egentlig bare blitt ei kald pg sjr kjærring, da jeg har ignorert alle jeg forelsket meg i. 

Anonymkode: ee1df...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen jeg er klar over at det gjør blind! Men jeg vet hva kåjeg skal passe meg for likevel! Jeg gir ikke bort hele jævla lommeboka og peivate ting. Man skal være temmelig naiv og dumsnill og blind fpor å gjøre det. Det jeg ikke vet er hvor lenge jeg skal være forelsket, før jeg bør gjøre noe med det. Har egentlig bare blitt ei kald pg sjr kjærring, da jeg har ignorert alle jeg forelsket meg i. 

Anonymkode: ee1df...65a

Ikke gjør det. Du har bare ett liv. Kjør på. Prøv og feil, vær forelska, vær gla og lei deg. Det er det som er livet. Ikke å være forsiktig hele tiden. Da kaster du bort tiden din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...