Gå til innhold

Trekke tilbake invitasjon


PrinsesseNila

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes det virkelig mennesker som frivillig vil lage slik drama!? Selvfølgelig inviterer dere dem. Sannsynligvis kommer de jo uansett ikke. Og hva vet vel du om årsaken til at de ofte melder avbud? Sosial angst osv er relativt vanlig.

Anonymkode: 81399...36d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et «save the date»-kort er faktisk innbydelse til bryllup. Og da blir selve innbydelsen bare en mer detaljert informasjon vedr selskapet. Det vil si at venneparet allerede er invitert, og man trekker ikke tilbake innbydelser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosalie skrev:

Et «save the date»-kort er faktisk innbydelse til bryllup. Og da blir selve innbydelsen bare en mer detaljert informasjon vedr selskapet. Det vil si at venneparet allerede er invitert, og man trekker ikke tilbake innbydelser.

Helt enig, hva er det ellers de har blitt bedt om må sette av dagen for?

Ts, dere kommer til å skjemme dere ut for alt av felles venner. Dere har invitert dem, og det eneste anstendige er å stå for deres del. At dere ikke tenkte dere godt om før dere inviterte dem i første omgang må dere ta på dere selv. Planlegg bordplasseringen slik at deres kuverter evt kan fjernes lett, og håp at de takker nei til invitasjonen. Ellers kommer det ikke til å ødelegge dagen eller ekteskapet om et litt perifert vennepar er i bryllupet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde for øvrig aldri i livet giddet å dra på et forlovelsesparty. Det er et konsept jeg ikke har hørt om her til lands før, og helt ærlig syns jeg det høres ut som et helt idiotisk arrangement. Så mulig det hadde kommet en litt halvdårlig unskyldning om andre planer, for å såre de som invitererer til partyet minst mulig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trekke tilbake invitasjon etter et save the date card blir for dumt. Mest sannsynlig dukker de ikke opp som du sier, men da har dere ditt på det rene uansett. Samtidig er det stor forskjell på bryllup og forlovelse fest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 18.59, Hårstrikk79 skrev:

Forlovelsesfest og save the date.. Er dere amerikanske? :)

Jeg er halvt ja :)

 

På 22.2.2018 den 18.55, Peonjenta skrev:

Hva er poenget med save the date kort??   Er det ikke bare å heller sende ut bryllupsinvitasjoner tidlig slik at folk holder av datoen uansett.

Dere må selvfølgelig invitere dette paret, det kommer sikkert ikke likevel.

Vi gifter oss i utlandet, ganske langt unna Norge, og sendte ut "save the date" kort for at de vi skal invitere seg kan forberede seg på hvilken dato det blir, og hvor det blir. Så blir det ikke like brått på når de får invitasjon med masse info angående hvor og når, og kort svarfrist for at ikke det skal bli glemt bort :) Vi hadde også fastsatt dato, men ikke lokale, tidspunkt for vielse og sånt da vi sendte ut "save the date". Er enkelt og greit en liten beskjed om at "hey, denne dagen her skjer dette, ikke bestill ferie eller lignende, utfyllende info kommer litt senere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trekke en invitasjon etter å ha sendt ut "save the date"-kort er helt uhørt i mine øyne, gitt at det ikke har oppstått en kjempekonflikt eller økonomisk krise for brudeparet i etterkant. Jeg hadde ikke bare reagert om jeg var den det gjaldt, men også om jeg kjente dem. Så langt bør man klare å tenke før kortene sendes ut i utgangspunktet. Mannen din får i alle fall ringe dem og forklare at de ikke blir invitert likevel, så de slipper å holde av en dato til noe som aldri kommer, og dere slipper en klein situasjon i ettertid der de etterlyser invitasjonen. Uhøflig og tankeløst, men praktisk mulig er det jo å trekke en invitasjon tilbake. Sier også som flere her: En forlovelsesfest er for meg så uvant at jeg ikke hadde tenkt på det som noe jeg måtte i, men noe jeg kunne gå i om det passet og jeg hadde lyst. 

Endret av Ananas.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2018 den 17.21, PrinsesseNila skrev:

Jeg er halvt ja :)

 

Vi gifter oss i utlandet, ganske langt unna Norge, og sendte ut "save the date" kort for at de vi skal invitere seg kan forberede seg på hvilken dato det blir, og hvor det blir. Så blir det ikke like brått på når de får invitasjon med masse info angående hvor og når, og kort svarfrist for at ikke det skal bli glemt bort :) Vi hadde også fastsatt dato, men ikke lokale, tidspunkt for vielse og sånt da vi sendte ut "save the date". Er enkelt og greit en liten beskjed om at "hey, denne dagen her skjer dette, ikke bestill ferie eller lignende, utfyllende info kommer litt senere".

Hvorfor er jeg ikke overrasket.. Forlovelsesfest, save the date + invitasjoner, og så utenlandsbryllup man må bruke ferien sin på. Høres for meg ut som mye styr, og det er ikke sikkert at andre er så vanvittig interessert i å feire deres ekteskap så til de grader. Jeg må innrømme at jeg selv også hadde stusset over å bli invitert til en forlovelsesfest (hva er det?), hadde tenkt at det er fint for dere at dere er forlovet, men hva har det med meg å gjøre. Hadde ikke flyttet på andre planer for en forlovelsesfest, nei. 

Anonymkode: 0c4c1...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det, så lenge invitasjonen kan trekkes tilbake, uten at de vet det.. Vær mot andre som... Paret virker egosentriske. Jeg hadde droppet omgang med de. Er de bedt og vet det, forså å trekke tilbake, blir ufint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...