Gå til innhold

Trekke tilbake invitasjon


PrinsesseNila

Anbefalte innlegg

Vi sendte ut "Save the date" kort noen uker siden, deriblant til et vennepar av oss. Invitasjon har de ikke fått enda.
I etterkant har vi fått litt kalde føtter med tanke på å invitere dem. Vi hadde forlovelsesfest, som de ikke kom til. Jeg kan ikke gå inn på grunn ettersom det ville gjort dem gjenkjennelige, men det er noe som lett kunne ha blitt flyttet om de hadde ønsket det, spesielt siden de fikk invitasjon til forlovelsesfest nesten en måned i forveien.

Uansett, så innså vi det under forlovelsesfesten at de aldri har giddet å møte i noe vi arrangerer uansett. Bursdager, innflytningsfester, you name it - de har alltid droppet det, oftest uten å si i fra om at de ikke kommer. Når vi blir invitert til noe av dem begynner mas om å komme gjerne dagen i forveien, og fortsetter til vi er kommet inn døra. Vi møter opp uansett, og har ofte avlyst andre ting til fordel for dem. 
Jeg hadde også et tilfelle der jeg ble beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort av dama i dette paret, fordi hun "reddet seg selv" overfor andre. 

Det som får meg til å nøle er at de har vært veldig gode venner med min kommende mann i snart ti år. Men samtidig, de prioriterer aldri oss på noen som helst slags måte, og får oss begge til å føle oss uviktige - spesielt siden vi alltid prioriterer dem.

Er det ok om de bare ikke får invitasjon når den tid kommer, og de eventuelt får en forklaring om de spør hvor invitasjonen blir av? 
Spesielt siden det blir et lite og intimt bryllup føles det rart å skulle ha "denne type mennesker" tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig frektr å trekke tilbake en invitasjon/save the date,

du får bare håpe at de takker nei OG sier ifra..

Hvis dere trekker tilbake innbydelsen så må du være klar over at det kanskje ikke er venner lengre, men det er vel kanskje like grreit?

Hvis dere velger å ikke invitere de,så hadde jeg ikke giddi å forklart,  men kommer de med spørsmål kan du komme med en hvit løgn. Som f eks, vi måtte kutte ned på gjestelisten etch.

Endret av indianerpila
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står selvfølgelig fritt til å velge å ikke sende invitasjon, det er deres bryllup.

Når det er sagt så er det ansett som frekt å sende save the date til noen man ikke skal sende invitasjon til, helt uten forklaring. Om dere finner en fin måte å si det på så ville jeg kommet opp med en hvit løgn og sagt det til dem før de kom å spurte etter invitasjonen. For eksempel "Vi har fått en begrensning på hvor mange som er lov å ha i lokalet" eller "vi har sett over budsjettet og blitt nødt til å kutte ned på gjestelisten"

Anonymkode: d44fc...25d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke allerede fått invitasjon, da? Eller sender dere både ut "save the date"-kort OG invitasjoner? Skjønte ikke det der helt, jeg ...

Anonymkode: 31ac3...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke dere kan gjøre.  Dere får heller bare håpe at de takker nei.  Sånn behandler man bare ikke andre mennesker.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, inviter nå venneparet og slutt å lage unødvendig drama. Å droppe bryllupsinvitasjon fordi de ikke kom i forlovelsesfesten deres virker smålig. 

Anonymkode: 120ca...425

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de ikke allerede fått invitasjon, da? Eller sender dere både ut "save the date"-kort OG invitasjoner? Skjønte ikke det der helt, jeg ...

Anonymkode: 31ac3...fb0

Mange sender save the date kort en god stund i forveien for å bare varsle om dato. Så kommer innbydelse med mer info når det nermer seg 

Anonymkode: fe4e9...afa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dere forferdelig frekke og hensynsløse. 

De har kanskje gjort akkurat som de har fått beskjed om: satt av datoen. Kanskje takket nei til andre ting, utsatt å ta ferie så de kan være med, osv. Og så gidder dere ikke engang si ifra om at de ikke blir invitert likevel? 

Nei vet du hva... Her er det du som er frekkere enn dem. 

Anonymkode: 0ec21...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er sært å trekke tilbake invitasjon når de har fått "save the date". Det er likevel deres bryllup, så dere får gjøre som dere vil. Hvis dere velger å trekke tilbake invitasjonen bør du gi en god forklaring, men vær klar over at de ikke kommer til å ta det pent. Det som kommer til å skje er at vennskapet deres mest sannsynlig blir avsluttet. Du sier at mannen din har vært god venn med dette paret i ti år, og da syns jeg han burde få ta denne avgjørelsen. Er det verdt å avslutte et langt vennskap over en invitasjon? 

Anonymkode: c1dbd...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle mye til for å endre en avtale jeg hadde hatt om jeg fikk invitasjon til forlovelsesfest kun en måned i forveien. For det første er det ikke vanlig med forlovelsesfester i min omgangskrets, så hadde ikke sett på det som noe dt var forventet at jeg prioriterte, for det andre er 1 måned veldig kort tid,

Anonymkode: 374fc...e6a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PrinsesseNila skrev:

Vi sendte ut "Save the date" kort noen uker siden, deriblant til et vennepar av oss. Invitasjon har de ikke fått enda.
I etterkant har vi fått litt kalde føtter med tanke på å invitere dem. Vi hadde forlovelsesfest, som de ikke kom til. Jeg kan ikke gå inn på grunn ettersom det ville gjort dem gjenkjennelige, men det er noe som lett kunne ha blitt flyttet om de hadde ønsket det, spesielt siden de fikk invitasjon til forlovelsesfest nesten en måned i forveien.

Uansett, så innså vi det under forlovelsesfesten at de aldri har giddet å møte i noe vi arrangerer uansett. Bursdager, innflytningsfester, you name it - de har alltid droppet det, oftest uten å si i fra om at de ikke kommer. Når vi blir invitert til noe av dem begynner mas om å komme gjerne dagen i forveien, og fortsetter til vi er kommet inn døra. Vi møter opp uansett, og har ofte avlyst andre ting til fordel for dem. 
Jeg hadde også et tilfelle der jeg ble beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort av dama i dette paret, fordi hun "reddet seg selv" overfor andre. 

Det som får meg til å nøle er at de har vært veldig gode venner med min kommende mann i snart ti år. Men samtidig, de prioriterer aldri oss på noen som helst slags måte, og får oss begge til å føle oss uviktige - spesielt siden vi alltid prioriterer dem.

Er det ok om de bare ikke får invitasjon når den tid kommer, og de eventuelt får en forklaring om de spør hvor invitasjonen blir av? 
Spesielt siden det blir et lite og intimt bryllup føles det rart å skulle ha "denne type mennesker" tilstede.

Unnskyld meg, men hvordan kan de ha vært veldig gode venner med din kommende mann i snart ti år, når de bare bryr seg om seg selv? De høres ikke ut som gode venner i mine øyne. Gode venner GIR og TAR. Jeg hadde vært brutalt ærlig, for jeg hadde ikke godtatt tullet dems. Jeg hadde sendt brev og sagt i fra om at de kan se bort fra "save the date", pga vi ikke ønsker å ha dere i bryllupet allikevel, da det viser seg fra alle de gangene tidligere dere ikke ofret tid for oss, når vi ofret mye tid for dere og er med på det meste av det dere arrangerer osv. Det blir for ustabilt osv..

Sånne "typer mennesker" ville jeg ikke hatt i bryllupet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PrinsesseNila skrev:

Vi sendte ut "Save the date" kort noen uker siden, deriblant til et vennepar av oss. Invitasjon har de ikke fått enda.
I etterkant har vi fått litt kalde føtter med tanke på å invitere dem. Vi hadde forlovelsesfest, som de ikke kom til. Jeg kan ikke gå inn på grunn ettersom det ville gjort dem gjenkjennelige, men det er noe som lett kunne ha blitt flyttet om de hadde ønsket det, spesielt siden de fikk invitasjon til forlovelsesfest nesten en måned i forveien.

Uansett, så innså vi det under forlovelsesfesten at de aldri har giddet å møte i noe vi arrangerer uansett. Bursdager, innflytningsfester, you name it - de har alltid droppet det, oftest uten å si i fra om at de ikke kommer. Når vi blir invitert til noe av dem begynner mas om å komme gjerne dagen i forveien, og fortsetter til vi er kommet inn døra. Vi møter opp uansett, og har ofte avlyst andre ting til fordel for dem. 
Jeg hadde også et tilfelle der jeg ble beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort av dama i dette paret, fordi hun "reddet seg selv" overfor andre. 

Det som får meg til å nøle er at de har vært veldig gode venner med min kommende mann i snart ti år. Men samtidig, de prioriterer aldri oss på noen som helst slags måte, og får oss begge til å føle oss uviktige - spesielt siden vi alltid prioriterer dem.

Er det ok om de bare ikke får invitasjon når den tid kommer, og de eventuelt får en forklaring om de spør hvor invitasjonen blir av? 
Spesielt siden det blir et lite og intimt bryllup føles det rart å skulle ha "denne type mennesker" tilstede.

Er jo bare å sende invitasjonen. De møter vel ikke uansett👌🏻

Anonymkode: 22ac6...98d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er sært å trekke tilbake invitasjon når de har fått "save the date". Det er likevel deres bryllup, så dere får gjøre som dere vil. Hvis dere velger å trekke tilbake invitasjonen bør du gi en god forklaring, men vær klar over at de ikke kommer til å ta det pent. Det som kommer til å skje er at vennskapet deres mest sannsynlig blir avsluttet. Du sier at mannen din har vært god venn med dette paret i ti år, og da syns jeg han burde få ta denne avgjørelsen. Er det verdt å avslutte et langt vennskap over en invitasjon? 

Anonymkode: c1dbd...43e

Jeg og mannen har snakket en del om dette her, og jeg spurte han nå om han er helt 100% sikker på om vi skal droppe dem, og om han da forstår det er slutten på vennskapet. Han mener at de har behandlet oss (og meg) såpass respektløst at de definitivt ikke er invitert mer. Dette har vært en systematisk greie over mange år, så feilen ligger jo i at vi faktisk sendte dem "save the date" i utgangspunktet. Ikke at de hadde kommet uansett, tenker jeg da.

Så vi kommer ikke til å sende dem en invitasjon. Om de mot all formodning skulle spørre hvor den blir av så får de en da, eller så forklarer vi hvorfor de ikke er invitert lengre. Vi er veldig klar over at det er slutten av "vennskapet" om vi velger å droppe dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med save the date kort??   Er det ikke bare å heller sende ut bryllupsinvitasjoner tidlig slik at folk holder av datoen uansett.

Dere må selvfølgelig invitere dette paret, det kommer sikkert ikke likevel.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen din kan jo bare spørre dem om de kommer. Så vet dere det. Men du bør ikke trekke invitasjonen. 

Anonymkode: 8a71e...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva er poenget med save the date kort??   Er det ikke bare å heller sende ut bryllupsinvitasjoner tidlig slik at folk holder av datoen uansett.

Dere må selvfølgelig invitere dette paret, det kommer sikkert ikke likevel.

Invitasjon inneholder informasjon om vielsens tidspunkt, adresse for fest, tidspunkt for middag mm. 

Man kan vite hvilken helg man ønsker å ha festen, men ikke ha noe annet klart. Og kanskje man vil ha god tid å planlegge disse tingene, men likevel gi folk mulighet til å sette av helgen, spare en feriedag osv i god tid. 

Anonymkode: a6eb0...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir mest redelig å gi beskjed om at de ikke er invitert likevel, siden dere nå har bestemt dere for det. Dere behøver jo ikke å synke ned på dette parets nivå.

Anonymkode: 64d78...f55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la vær å invitere, men da bør dere ha skam nok til å si det som det er! 

 

Jeg har opplevd bisarre invitasjonskrav fra navlebeskuende brudepar og må ærlig innrømme at vennskapene aldri ble det de var i etterkant! En gang opplevde jeg som eneste i venneflokken å kun bli bedt til kaffen, kun fordi jeg da ikke var samboer bare kjæreste med en av de andre i venneflokken. Regeln var visst at de ikke inviterte bare kjærester, kun gifte/samboende par.... At jeg skulle kunne bli invitert som selvstendig individ slo dem visst ikke et sekund, i deres bryllupsegoboble.... 

Anonymkode: af330...205

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...