Gå til innhold

Hvordan ville du likt å bli kontaktet som pårørende om noe hadde skjedd familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleier på et lite sykehjem. Vi er få sykepleiere, så jeg ønsker å høre med dere hvordan dere liker/kan tenke dere er den beste måten å gi beskjed om ting på. 

Noen ganger må jeg ringe pårørende og gi beskjed om at en beboer er innlagt eller at tilstanden er forverret. Hvorfan kan jeg fortelle om dette på en best mulig måte? Noen sier med en gang jeg ringer "er det noe som har skjedd", da føler jeg det er lettere å starte samtalen. Føler jeg ødelegger litt når jeg ringer og forteller, men jeg kan jo ikke unngå det heller bare fordi pårørende kan bli trist. 

Anonymkode: a780f...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså det finnes jo ingen fasit. Man ringer, forteller at *navn* har blitt lagt inn på sykehus grunnet *sykdom* å evt annen info man måtte ha om det er alvorlig, hvordan pasienten hadde det ved avreise osv. Mer kan man ikke gjøre 

Anonymkode: 08cbb...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier på et lite sykehjem. Vi er få sykepleiere, så jeg ønsker å høre med dere hvordan dere liker/kan tenke dere er den beste måten å gi beskjed om ting på. 

Noen ganger må jeg ringe pårørende og gi beskjed om at en beboer er innlagt eller at tilstanden er forverret. Hvorfan kan jeg fortelle om dette på en best mulig måte? Noen sier med en gang jeg ringer "er det noe som har skjedd", da føler jeg det er lettere å starte samtalen. Føler jeg ødelegger litt når jeg ringer og forteller, men jeg kan jo ikke unngå det heller bare fordi pårørende kan bli trist. 

Anonymkode: a780f...c3b

Jeg hadde likt å motta beskjeder ærlig og kort. Fortell hva som har skjedd og hva som eventuelt kan skje videre/hva dere tror osv. Ikke gå rundt grøten, ikke nøl og ikke drøy tiden. Kort, og ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider