Gå til innhold

Sol Elise kosmetisk sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært hos hun andre som jobber hos Sol Elise? Mari Selnes heter hun. Erfaringer?

Anonymkode: e2500...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært hos Sol Elise og er veldig fornøyd med hun, hun Mari er vel nyansatt og såvidt jeg har forstått det er hun nyutdannet også, derfor reduserte priser fordi hun ikke har like mye erfaring. Men stoler på Sol Elise at hun har ansatt en som kan sakene sine! Hadde ikke vært redd for å teste hun en gang, men pr nå har jeg ikke tenkt til å ta noen flere behandlinger på en stund :)

Anonymkode: 1215c...a99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Hva i all verden er en kosmetisk sykepleier?

En sykepleier som er videreutdannet i kosmetiske behandlinger, som botox, filler injeksjoner osv.  (for å kunne være autorisert personell til å lovlig sette slike behandlinger må man ha grunn utdannelse som sykepleier, så er det 2 eller 3 år videre for utdyping i kosmetikk faget)

Anonymkode: 1215c...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sykepleier som er videreutdannet i kosmetiske behandlinger, som botox, filler injeksjoner osv.  (for å kunne være autorisert personell til å lovlig sette slike behandlinger må man ha grunn utdannelse som sykepleier, så er det 2 eller 3 år videre for utdyping i kosmetikk faget)

Anonymkode: 1215c...a99

Ett år på deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En sykepleier som er videreutdannet i kosmetiske behandlinger, som botox, filler injeksjoner osv.  (for å kunne være autorisert personell til å lovlig sette slike behandlinger må man ha grunn utdannelse som sykepleier, så er det 2 eller 3 år videre for utdyping i kosmetikk faget)

Anonymkode: 1215c...a99

Så man må faktisk være utdannet medisinsk sykepleier for å kunne bruke den tittelen? Ble nysgjerrig, for jeg så en salong like ved her jeg bor som har tittelen kosmetisk sykepleier på vinduet, så jeg lurte veldig på om det stemte at det er en sykepleier. Så vidt jeg vet er ikke sykepleier en beskyttet tittel, så det trengte jo ikke være en faktisk sykepleier. Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Ett år på deltid.

Ja korrekt, googlet det nå :) Det går over 2 semestere,altså ett år, jeg trodde det var 1-2 år :) 

3 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Så man må faktisk være utdannet medisinsk sykepleier for å kunne bruke den tittelen? Ble nysgjerrig, for jeg så en salong like ved her jeg bor som har tittelen kosmetisk sykepleier på vinduet, så jeg lurte veldig på om det stemte at det er en sykepleier. Så vidt jeg vet er ikke sykepleier en beskyttet tittel, så det trengte jo ikke være en faktisk sykepleier. Takk for svar :) 

Ja da er det en sykepleier. Alle som setter (lovlig) injeksjoner må være sykepleier utdannet :) Slike klinikker følger loven! Men har hørt om tilfeller med enkeltpersoner som privat for eksempel setter botox på venninder fordi de har lært det av en venninde som er utdannet i det, og får kjøpe midlene fra henne. Ganske fælt, for botox kan i værstefall føre til død, eller livslang nevrologisk sykdom og plager om det settes feil.

Anonymkode: 1215c...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja korrekt, googlet det nå :) Det går over 2 semestere,altså ett år, jeg trodde det var 1-2 år :) 

Ja da er det en sykepleier. Alle som setter (lovlig) injeksjoner må være sykepleier utdannet :) Slike klinikker følger loven! Men har hørt om tilfeller med enkeltpersoner som privat for eksempel setter botox på venninder fordi de har lært det av en venninde som er utdannet i det, og får kjøpe midlene fra henne. Ganske fælt, for botox kan i værstefall føre til død, eller livslang nevrologisk sykdom og plager om det settes feil.

Anonymkode: 1215c...a99

Ja, det er jo logisk at man bør ha en viss kompetanse for å holde på med sånn. Takk for svar, og beklager avsporing i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Ja, det er jo logisk at man bør ha en viss kompetanse for å holde på med sånn. Takk for svar, og beklager avsporing i tråden :)

Bare hyggelig! :)

Anonymkode: 1215c...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Era Vulgaris said:

Så man må faktisk være utdannet medisinsk sykepleier for å kunne bruke den tittelen? Ble nysgjerrig, for jeg så en salong like ved her jeg bor som har tittelen kosmetisk sykepleier på vinduet, så jeg lurte veldig på om det stemte at det er en sykepleier. Så vidt jeg vet er ikke sykepleier en beskyttet tittel, så det trengte jo ikke være en faktisk sykepleier. Takk for svar :) 

Litt avsporing, men sykepleier er jo beskyttet tittel? Er hudpleier som ikke er det, dessverre :) 

Anonymkode: 89667...825

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier er en beskyttet tittel. Man har ikke lov til å utgi seg for det om man ikke er det.

Anonymkode: b23c0...e84

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har vært hos Mari to ganger og hun er kjempe flink. Har flere venninner som har vært hos henne som også er veldig fornøyde. Morsom og supersøt jente fra nord en plass. Hun bruker kanskje litt lengre tid på behandlingene enn Sol, men det tror jeg er fordi hun er så pirkete.. Og glad i å prate 😄 Kan uansett varmt anbefales :) 

Anonymkode: d3048...fc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2018 den 21.15, Era Vulgaris skrev:

 Så vidt jeg vet er ikke sykepleier en beskyttet tittel

Sykepleie er en beskyttet tittel!

Anonymkode: c41ef...8b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hold dere langt unna Vanity. Jentene der er hyggelige men vet ikke hva de holder på med. Utrolig amatørmessig sted med usymetriske resultater. Total mangel på empati og forståelse har de også, vil aldri innrømme at de faktisk kan gjøre feil. Det er folks ansikt, kropp, liv og selvtilit de potensielt skader, noe de tar veldig lett på. Anbefales virkelig ikke. 

Anonymkode: dbf9e...8cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Hold dere langt unna Vanity. Jentene der er hyggelige men vet ikke hva de holder på med. Utrolig amatørmessig sted med usymetriske resultater. Total mangel på empati og forståelse har de også, vil aldri innrømme at de faktisk kan gjøre feil. Det er folks ansikt, kropp, liv og selvtilit de potensielt skader, noe de tar veldig lett på. Anbefales virkelig ikke. 

Anonymkode: dbf9e...8cc

Dette er noe helt annet enn mitt inntrykk. Hva har skjedd med deg og din opplevelse der? Har du bilder/kilder for å hevde noe sånt?
Jeg var hos Sol første gangen når hun holdt til på Blink Beauty, og møtte en kunnskapsrik og ærlig jente som gjorde meg fornøyd med resultatet. Hun var ærlig om smerter og bivirkninger, og når jeg var der den gangen kom det samtidig inn i en jente med GIGA lepper som kjeftet på Sol for at hun ikke ville gi hun time, og Sol sa til meg etterpå (jeg lå på behandlingsrommet, så så ikke selv denne andre jenten) at hun føler seg så slem av å være ærlig men føler hun må det fordi mange har ikke sperrer. Jenta så visst ikke ut og hadde de største leppene Sol noen gang hadde sett.

Jeg har vært på Vanity jevnlig og de er eneste stedet jeg føler meg trygg på, når jeg får rare oppheng i ting jeg ønsker å fikse på, så sier de at jeg ikke trenger det, de er ærlige og gjør ikke alt mulig bare for penger, de vil virkelig kundens beste er mitt inntrykk og jeg har ikke vært misfornøyd der en eneste gang. Syntes leppene har en look/teknikk som gjør hun til en av de to beste kosmetiske sykepleierne jeg kjenner til i Norge.
Har ikke gjort lepper hos hun nye men hun gjorde tear trough på meg og ble veldig fornøyd med det.

På facebook profilen deres har de også bare gode kommentarer og begeistring, og jeg oppfatter de kommentarene som ekte, og ikke bare en effekt av å være flinke på sosiale medier for de poster jo bare annenhver mnd ca og er ikke særlig "på" på sosiale medier heler. Mitt inntrykk av Vanity er at de er veldig profesjonelle og at de aller aller fleste er storfornøyde.

La merke til en krangel på siden der for et års tid siden da, ei som ville ha ny time for fillers gratis fordi leppene ikke ble like store som hun ønska seg, da sa Vanity naturligvis at hun måtte betale for mer filler og kunne ikke få dette gratis, og hun rantet ut med at da var de uprofesjonelle og at de ikke hadde gjort det riktig siden leppene ikke bli så store kunden håpet osv.
Det mange ikke skjønner er at spesielt leppefillers må bygges opp over tid, de fleste blir skuffa etter første timen når hevelsen har gått ned, så tar man en ny injeksjon, men først etter 4-5 runder er man helt fornøyd med volum økning og forming av leppene. Det blir veldig dyrt og mange tror man kan få fine lepper på 2500,- men sånn er det ikke. Ingen er garantet et resultat som er akuratt sånn de ønsker seg, behandleren kan ikke bestemme hvordan dine leppers anatomi oppfører seg.


 

Anonymkode: fac23...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.9.2018 den 3.32, AnonymBruker skrev:

Dette er noe helt annet enn mitt inntrykk. Hva har skjedd med deg og din opplevelse der? Har du bilder/kilder for å hevde noe sånt?
Jeg var hos Sol første gangen når hun holdt til på Blink Beauty, og møtte en kunnskapsrik og ærlig jente som gjorde meg fornøyd med resultatet. Hun var ærlig om smerter og bivirkninger, og når jeg var der den gangen kom det samtidig inn i en jente med GIGA lepper som kjeftet på Sol for at hun ikke ville gi hun time, og Sol sa til meg etterpå (jeg lå på behandlingsrommet, så så ikke selv denne andre jenten) at hun føler seg så slem av å være ærlig men føler hun må det fordi mange har ikke sperrer. Jenta så visst ikke ut og hadde de største leppene Sol noen gang hadde sett.

Jeg har vært på Vanity jevnlig og de er eneste stedet jeg føler meg trygg på, når jeg får rare oppheng i ting jeg ønsker å fikse på, så sier de at jeg ikke trenger det, de er ærlige og gjør ikke alt mulig bare for penger, de vil virkelig kundens beste er mitt inntrykk og jeg har ikke vært misfornøyd der en eneste gang. Syntes leppene har en look/teknikk som gjør hun til en av de to beste kosmetiske sykepleierne jeg kjenner til i Norge.
Har ikke gjort lepper hos hun nye men hun gjorde tear trough på meg og ble veldig fornøyd med det.

På facebook profilen deres har de også bare gode kommentarer og begeistring, og jeg oppfatter de kommentarene som ekte, og ikke bare en effekt av å være flinke på sosiale medier for de poster jo bare annenhver mnd ca og er ikke særlig "på" på sosiale medier heler. Mitt inntrykk av Vanity er at de er veldig profesjonelle og at de aller aller fleste er storfornøyde.

La merke til en krangel på siden der for et års tid siden da, ei som ville ha ny time for fillers gratis fordi leppene ikke ble like store som hun ønska seg, da sa Vanity naturligvis at hun måtte betale for mer filler og kunne ikke få dette gratis, og hun rantet ut med at da var de uprofesjonelle og at de ikke hadde gjort det riktig siden leppene ikke bli så store kunden håpet osv.
Det mange ikke skjønner er at spesielt leppefillers må bygges opp over tid, de fleste blir skuffa etter første timen når hevelsen har gått ned, så tar man en ny injeksjon, men først etter 4-5 runder er man helt fornøyd med volum økning og forming av leppene. Det blir veldig dyrt og mange tror man kan få fine lepper på 2500,- men sånn er det ikke. Ingen er garantet et resultat som er akuratt sånn de ønsker seg, behandleren kan ikke bestemme hvordan dine leppers anatomi oppfører seg.


 

Anonymkode: fac23...12d

Veldig åpenbart at du har tilknytting til klinikken eller til jentene som jobber der :) og at du ikke bare er en «vanlig» kunde. Ellers tror jeg neppe du hadde brydd deg så her mye.

Selvfølgelig har jeg både bilder og kilder, men det blir rett og slett for privat for meg å dele på internett, og det er egentlig fortsatt sårt. Behandlingene de utførte på meg gikk så utrolig dårlig at jeg vurderte å gå lovens vei for å få ordnet opp, derfor føler jeg for å advare andre. Min personlige erfaring av klinikken er at de tar sjansespill med kunder og går det ille så har de en pytt pytt holdning. Jeg ble behandlet veldig kaldt og ble nesten latterliggjort av de da jeg var livredd. Du kan selv tenke deg hvor liten man føler seg da. Men det er MIN erfaring. At noen andre kan være fornøyde kan jeg godta. Jeg kan bare snakke for meg selv. 

Anonymkode: dbf9e...8cc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på Vanity og ble kjempe fornøyd med lepper, har vært på Eger som var erfarne men ikke like naturlig resultat, vært på det som nå heter SenZie i karl johan og der følte jeg hun bare stakk og jeg rakk nesten ikke forklare noen ting om hva jeg ønsket meg engang, og på beauty by nature men der sa jeg nei etter konsultasjon fordi det var veldig synlig at hun ikke var så erfaren. Stedet er helt nytt så jeg ville prøve åpningstilbudet deres og jeg fikk inntrykk av at hun som jobba der kommer rett fra kurs og har øvd på max 20-50 pasienter før.
Jeg kommer til å velge Vanity igjen, Sol har jo holdt på i mange mange år nå og tror hun Mari også har hatt mange pasienter spesielt etter hun ble ansatt på Vanity, syntes begge virker godt erfarne og proffe jeg :)

TS hva var det som skjedde med filleren din siden det gikk så galt? Har du bilde? Hvis du vurderte å gå lovens vei og det var så brutal feil så syns jeg du burde gjøre det - og da er det bra du skriver om det! Men om det var fordi leppa di ble noen millimeter usymmetrisk så er det noe man må regne med han KAN skje. Klumper er også vanlig risiko men om klumpene ikke kan masseres ut så løser de opp filleren gratis for deg.

Anonymkode: 857ba...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok dessverre ikke snakk om noen klumper eller milimeter som gikk galt, men større misforming i ansiktet mitt. Ja det var «bare» midlertidlig filler som gikk ut etter noen måneder og jeg ble meg selv igjen til slutt, men de månedene var er rent helvete for meg. Kjente ikke igjen meg selv i speilet. Orker ikke å være sosial, gjemte meg bort på jobb, følte meg rett og slett grusom. Og da jeg klaget ble ingenting gjort. De nektet å gi meg pengene tilbake og de nektet å løse opp fillerne. En av de ansatte på Vanity (skal ikke navngi) satte filler på meg som var så usymetrisk at da jeg var med en venninne på en konsultasjon for en operasjon hun skulle utføre på en annen klinikk, så kom legen som jobbet der bort til meg og spurte hvem i all verden som hadde gjort det der mot meg, var åpenbart at mannen syntes synd på meg. Og sånn burde det virkelig ikke være. Så jeg føler et ansvar for å advare andre. Man skal virkelig være forsiktig med hvem man lar røre ens ansikt.

Anonymkode: dbf9e...8cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2018 den 10.51, AnonymBruker skrev:

Er nok dessverre ikke snakk om noen klumper eller milimeter som gikk galt, men større misforming i ansiktet mitt. Ja det var «bare» midlertidlig filler som gikk ut etter noen måneder og jeg ble meg selv igjen til slutt, men de månedene var er rent helvete for meg. Kjente ikke igjen meg selv i speilet. Orker ikke å være sosial, gjemte meg bort på jobb, følte meg rett og slett grusom. Og da jeg klaget ble ingenting gjort. De nektet å gi meg pengene tilbake og de nektet å løse opp fillerne. En av de ansatte på Vanity (skal ikke navngi) satte filler på meg som var så usymetrisk at da jeg var med en venninne på en konsultasjon for en operasjon hun skulle utføre på en annen klinikk, så kom legen som jobbet der bort til meg og spurte hvem i all verden som hadde gjort det der mot meg, var åpenbart at mannen syntes synd på meg. Og sånn burde det virkelig ikke være. Så jeg føler et ansvar for å advare andre. Man skal virkelig være forsiktig med hvem man lar røre ens ansikt.

Anonymkode: dbf9e...8cc

Nektet de å løse opp filleren? Beklager altså, men dette har jeg litt vanskelig for å tro. Og hvorfor gikk du ikke et annet sted å fikk det fjernet? Det kan da ikke koste så mye å fjerne filler? Hvis det påvirket deg så mye at du ikke klarte å vise deg blant folk så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare gikk til en annen klinikk. Hadde noen "ødelagt" ansiktet mitt så hadde jeg uansett aldri gått tilbake dit igjen, men funnet en annen klinikk.

Anonymkode: d3048...fc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...