Gå til innhold

Kjøkken og stue i ett eller hver for seg?


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

Har du kjøkken og stue i ett eller hver for seg ?

Hva foretrekker du ?

 

 

Jeg har kjøkken og stue hver for seg, og synes egentlig det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hver for seg, kunne tenkt oss å åpne mer opp. Ville rive ene veggen på kjøkkenet ut mot hovedstuen men ser ikke ut som det går da det er en bærevegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en halvåpen løsning, tror ikke jeg hadde trivdes med helt åpen løsning. Kjøkken helt adskilt er favoritten. 

Anonymkode: fc0c6...762

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater åpen løsning, dyp og intenst. Da vi skulle kjøpe hus var det et absolutt krav at det skulle være separat stue og kjøkken, eller i det minste lett å gjøre om til separat om det var åpen løsning. 

Jeg vil ikke ha matos i hele stuen. Jeg vil ikke sitte i sofaen og høre på oppvaskmaskin, kjøleskap, kjøkkenvifte, miksmaster, mikro, eller andre kjøkkenapparater som bråker. 

Jeg vil ikke at gjestene skal måtte sitte og se på kjøkkenrot når jeg har invitert til besøk, ei heller vil jeg bruke tiden på å rydde på kjøkkenet mens jeg har gjester. 

Jeg vil at de andre i familien skal kunne bruke kjøkkenet uten å måtte være en del av selskapet om jeg har besøk. 

Og ikke minst vil jeg kunne si at "nå må jeg bare sjekke på maten", gå inn på kjøkkenet, lukke døren, og telle til ti i fred og ro når jeg har besøk av slitsom familie/svigerfamilie og holder på å tørne fullstendig. 

Anonymkode: 8c687...451

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Har du kjøkken og stue i ett eller hver for seg ?

Hva foretrekker du ?

 

 

Jeg har kjøkken og stue hver for seg, og synes egentlig det er greit.

Hvordan kjøkken og stue er plassert kommer helt an på byggeåret for boligen og størrelsen. Er boligen ombygd bygges gjerne kjøkkenet inn i stuen. 

Stue og kjøkken har ingenting med hverandre å gjøre. Kjøkken er pr. definisjon et våtrom, mens stue er et tørrom, å kominere disse er dermed idioti fra begynnelse til slutt. 

Anonymkode: 097d2...dc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i begge deler, og foretrekker kjøkken og stue separat. Dog kunne jeg ønske stort kjøkken med plass til spisestue, eller at spisestuen er i lett tilknytning til kjøkkenet.. Men sofaen og TV'en foretrekker jeg at er separat , slik at jeg slipper matos, se på oppvask som gir meg dårlig samvittighet når jeg skal slappe av,  høre kjøleskap osv.. 

Anonymkode: 79fc2...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjem heilt klart an på størrelsen av bustaden, det er for meg betre med halvopa stove/kjøkkenløysing enn to bittesmå rom. Men heilt open, at det ikkje er ein L form el.l ville eg rett og slett ikkje kjøpt. Eg likar ikkje opne løysingar, i alle fall ikkje når ein er fleire enn to. No ser eg på bustader og enten må det vere ei loftstove, slik at kjøkkenet vert eit allrom, eller så må det vere delt. Der skikkeleg slitsomt når ungane har besøk og eg skal ta ein kopp kaffi med mor til gjesten, og så får vi knapt ørens lyd. Elles har ikkje matos noko i stova å gjere, og kjøkkenrotet mitt vil eg helst ha i fred.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Har du kjøkken og stue i ett eller hver for seg ?

Hva foretrekker du ?

 

 

Jeg har kjøkken og stue hver for seg, og synes egentlig det er greit.

Jeg synes det samme og det er sånn det skal bli her etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hver for seg og det er sånn jeg vil ha det. Jeg liker ikke åpen løsning. Jeg vil slippe å se på kjøkkenet når jeg slapper av i stua og jeg synes det er herlig å kunne la oppvasken stå litt og ikke trenge å holde kjøkkenet 100% ryddig og rent til enhver tid fordi alt kan sees fra stua. Det fint å slippe matlukt, støy fra oppvaskmaskin o.l. Og så gir det dessuten to separate soner hvor man kan holde på med ulike ting uten å forstyrre hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver for seg. Syns det er deilig å kunne gå på kjøkkenet, lukke døra og høre på radio mens jeg rydder i fred og ro. Det med radio kan bli litt vanskelig om det er åpen løsning og tven står på. Dessuten så har vi en hund som elsker å spise vår mat, så veldig greit å kunne lukke kjøkkendøra så han ikke kommer seg inn der om det står mat på benken (jada, veit at vi burde jobbe med saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis åpent, da det ikke er noen dør. Kjøkken og stue er L-formet. Synes det er helt greit, ikke noe fan av av stue og kjøkken er i samme rom. 

Anonymkode: 7c116...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpen løsning, men stuen og kjøkkenet i en L form hvor kjøkkenet er i ene enden av Len og sofa og TV i andre enden. Veldig fornøyd med å ha det slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å ha kjøkkenet og stue hver for seg. Har to barn som er greit å sende ut i stua for å leke, så kan jeg lage mat og rydde i fred. Har jeg middagsgjester, så llker jeg å styre på kjøkkenet uten st de kan se. Pluss vil ikke høre på oppvaskmaskinen og matos ut i stua

Anonymkode: b35b4...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stue og kjøkken hver for seg, Men det er ingen dør imellom, mer karm, Så er åpent. Samtidig vinklet sånn at kjøkken er ett eget rom og vi ser ikke fra stue og inn på kjøkkenet. 

Har hatt stue og kjøkken i ett, og aldri mer! Var så lei av å sitte i matos, og se rotet på kjøkkenet. Har du middagsbesøk så må man nesten rydde alt med en gang. Nå må jeg ikke, Men velger å gjøre det. 

Anonymkode: 99286...12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøkken for seg selv, og med 2 tenåringer i hus. Så er det nødvendig. For på få timer kan det bli bomba på kjøkkenet.

Jeg har hatt delvis åpen kjøkkenløsning, så man så ikke kjøkkenet fra sofaen, men fra spisestuen. Og det gikk og fint. 

Anonymkode: 7b6ba...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker begge deler.

Akkurat nå har vi stue, spisestue og kjøkken i ett, men i egne soner. TV-stue ligger i annen etasje. 

Anonymkode: fa5d4...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det litt tragiske er at selv om undersøkelser viser at folk flest ikke vil ha åpen løsning, så bilr tilnærmet lik alle nye boliger bygget med åpen løsning... Her skal det spares peng, ja..

Anonymkode: 8c687...451

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det litt tragiske er at selv om undersøkelser viser at folk flest ikke vil ha åpen løsning, så bilr tilnærmet lik alle nye boliger bygget med åpen løsning... Her skal det spares peng, ja..

Anonymkode: 8c687...451

Ja, kjøkkenet er en vegg i stua, hurra! :sarkasme:

Anonymkode: 85aae...984

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...