Gå til innhold

Erfaringer med montera


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med montera? Jeg har kun dårlige. Kommer ikke til riktig tid, dårlig utført jobb, ikke imøtekommende og hyggelige. Og har tydeligvis dårlig tid under oppdrag, sier de selv ikke får betalt om det tar lengre tid enn planlagt. Og skylder på hverandres utførte dårlige jobb...

#frustrert

Anonymkode: b24a0...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte de da vi pusset opp kjøkkenet for et par år siden, de hadde montør som monterte kjøkkeninnredningen, og skaffet elektriker og rørlegger. Er ikke sikker på om de to siste jobbet for Montera eller var underleverandører til de igjen.

Han som monterte kjøkkeninnredningen var rask og ihht avtale, men det var total mangel på prosjektstyring og koordinering av de ulike håndverkerne, noe jeg hadde forventet når de ordner håndverkere til alt. Synes selv jeg måtte ringe, følge opp og koordinere mer enn hva jeg forventet.

Anonymkode: 5af85...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Elendig er et altfor mildt ord (både IKEA og Montera)Verst er dog Montera som ikke kan noe om kundeservice, skylder på kunden når de gjør grove feil, lar være å svare på mail og forespørsler, lar det være opp til kunden å ringe rundt til montører, elektrikere, rørleggere o.s.v. Melder seg helt ut ved den minste berettiget kritikk og oppfører seg som barnslige drittunger. Jeg har aldri i mitt liv opplevd maken til ubrukelig firma. De blånekter på alt og prøver seg på alt. Jeg måtte være sekretæren/konsulent/prosjektleder m.m for det elendige firmaet siden de bare gir f...i kunder.

De prøvde å lure meg med en befaringsrapport der det ble satt opp ting jeg ikke engang skulle ha. Dyre deler som jeg måtte google , ringe rundt til andre firmaer om for å finne ut hva var og som ble satt opp.  Selv om jeg sa at jeg ikke skulle ha de gjenstandene de hadde satt opp. De sendte mail til meg men bare diktet opp mailadresser som ikke eksisterte og da de ble konfrontert med det, var de så frekke å si at det var min feil at ting ble forsinket. Grunnen: Jeg burde skjønt at de hadde sendt opplysninger til feil mailadresse!! Utrolig men sant!.

De mente m.a.o. at jeg skulle være synsk. For noen tullinger! Uspiselige alle de som jobber der på sentralbordet. Montørene/håndverkerne  var ubehøvlede, snakket ikke norsk , noen snakket bare dårlig engelsk, de gjorde dårlig jobb og kom aldri når de sa de skulle komme. Den ene visste ikke hva de andre gjorde/skulle gjøre og alt var bare kaos.

IKEA fraskrev seg ethvert ansvar, de bare henviste til Montera (som det var umulig å kommunisere med) og dermed fikk jeg fulltidsjobb som prosjektleder, men uten betaling. Neste gang skal jeg ha kjøkken fra et seriøst firma. 

Styr unna Montera As!!!!

Anonymkode: 3d6ce...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...