Gå til innhold

Må jeg ha en god primer, eller noe annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker bareMinerals, sånn kompakt foundation. Føler av og til at den kan se veldig pudrete ut, så jeg trenger at jeg bør ha noe bra under. 

Nå har jeg bare vanlig ansiktskrem under, men jeg lurer på om jeg kanskje bør ha en god primer? Kanskje en som fukter? Eller? 

Jeg har tendenser til å bli veldig oljete i t-sonen, så må ha noe som ikke gjør meg enda mer oljete heller, men resten av huden er ganske dehydrert.

Anonymkode: 9d908...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mayashar24

Primer er veldig bra å bruke har jeg hørt, selv om jeg aldri bruker sminke så særlig. Kun ansiktskrem og mascara, men om du skal med full sminke så anbefaler jo de fleste å bruke primer under sminka sånn at det holder lenge.

Det finnes primer for tørr hud og for oljete hud så det er bare å søke frem men husk at det de andre bruker kanskje ikke er greit hos deg så du bør prøve en del å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg alltid primer, da jeg føler grunnlaget blir bedre da. Jeg har kombinert hud som fort blir blank, så jeg kan ikke bruke sminke uten primer. Men du skriver at du ofte føler at du ser pudrete ut. Da vil jeg anbefale deg en finishing/setting spray. Mac fix + er god, du sprayer over sminken når du er ferdig, og den gjør at det ikke ser pudrete ut. Eventuelt liker jeg også Urban Decay Setting spray, den gjør at sminken holder seg fin hele dagen, men vil også gjøre at det ikke ser så pudrete ut. 

Anonymkode: 8a828...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser pudrete ut så bruker du enten for mye pudder, eller har får dårlig underlag med mye fukt. Selvom du kan bli oljete så er det viktig å tilføre huden fukt, gjør du ikke det vil du ende opp tørr med sminke og huden vil etter noen timer overprodusere olje for å tilføre egen fukt. Å tilføre fukt hjelper faktisk huden i sjakk, sånn at den ikke overproduserer olje selv.

Min erfaring med mineralpudder er at det trengs veldig lite til, selvom det kan se lite ut med en gang man har tatt det på så er det som at det smelter jevnt utover huden etter en halvtimes tid og plutselig gir god dekkevne. Det blir fort pudrete look med mye.
 

Anonymkode: 7c1e0...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...