Gå til innhold

Salg av brukte barneklær/utstyr, vanlig å måtte levere til kjøper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper henter. Men jeg hadde ikke brydd meg hvis det var noen som hadde spurt om det.  Lov å spørre, men før man sier at man skal ha det så må man jo finne en løsning på det med henting, frakt osv. Men jeg pleier å skrive enten at den må hentes eller kan fraktes mellom der og der til det tidspunktet. Var ei som skulle hente gratis bord og spurte mange ganger om jeg kunne frakte det. Men ikke lappen og bære et bord som faktisk samboer sleit med å bære alene når man er høygravid? (Var steinbord) Funker ikke. Å da er det bare å finne løsninger eller prøve å gi det bort/selge videre til noen andre. Men surt er det hvis man har andre potensielle kjøpere.  

Anonymkode: 73b25...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hendt meg også, men da har vedkommende spurt før dem legger inn bud. Jeg svarer alltid at varen må hentes da jeg ikke har mulighet til å kjøre rundt og levere ting dem vil kjøpe. 

Anonymkode: 3516e...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har solgt en del barneklær og barneutstyr på en lokal facebookside. Skriver i annonsen hvor jeg bor, som er ca midt i området denne salgsgruppen er for. Siden det er en lokal gruppe er det ikke flust med kjøpere. Nesten utelukkende alle kjøperne forventer at jeg skal komme med det de har kjøpt, er det ikke mest naturlig at de er kjøper som henter? Kan jeg trekke salget om de ikke kan hente selv? Jeg har presisert i annonsene hvor jeg bor og at kjøper må hente det de kjøper. Men da blir det plutselig så vanskelig for dem. Blir så irritert når jeg selger fine og gode klær grisebillig, og folk ikke kan hente de en gang..

Anonymkode: 007d3...2b7

Hver gang jeg får slike spørsmål svarer jeg bare at levering er helt ok, men det skal jeg ha 200kr i tillegg for. Min bil, min fritid er ikke gratis.

Anonymkode: 05b28...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Skjønner at det ikke er jeg som er vanskelig nå, om jeg ikke vil frakte. Jeg bor litt avsides til, men siden jeg opplyser om det i annonsen må de jo nesten ta det med i beregningene at de må hente det her også. Toppet seg litt her forrige uke da jeg solgte en diger pose med nesten ubrukte klær (både inneklær og yttertøy) til en symbolsk sum, og jeg fikk spørsmål om jeg kunne levere det hos kjøper. Det er ikke en vei jeg pleier å kjøre. 

Anonymkode: 007d3...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.2.2018 at 12:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg har presisert i annonsene hvor jeg bor og at kjøper må hente det de kjøper.

At de ikke kan lese, er deres problem, må du bare si!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...