Gå til innhold

Finnes det noe annet verdt å leve for enn dop, sex og sprit?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Jeg er på ingen måte misfornøyd med det, men finnes det noen annen mening i livet?

Er virkelig alt å drikke seg moderat drita på ettermiddagen, ruse seg i helgene og knulle?

Å kjøpe dyre ting hjelper jo litt men jeg har en leilighet full av ting jeg ikke bruker. Jeg reiser en del men å være bevisst uten å jobbe er tortur. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å ha ferie. Edru iallefall...

Hva gir dere glede i livet? Hvorfor føles det meningsfult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjokolade

Anonymkode: 5a0c2...33a

Det tenkte jeg også 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke noen "mening" med livet. Man skal ha det bra og investere følelsene sine godt i de circa åtti årene man mest sannsynligvis skal leve, også skal man behandle andre mennesker ordentlig. Det sistnevnte gir mening. Man skal ha varme, mat, drikke, støttte fra en eller annen i tykt og tynt, og gode relasjoner. I tillegg er det greit å ha en lidenskap for noe, men den må man finne selv. Man kan ikke kopiere andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt annet haha. Kjærlighet, familie, samhold, det å bygge et liv sammen med din bedre halvdel, se verden og oppleve artige ting med bestevennen/livspartneren sin.

 

 

Er ikke du forlova? Gir ikke hun/han deg noe mening med livet?

Anonymkode: e662f...3f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få tingene du har, men aldri bruker og ikke har glede av?😆😆

Anonymkode: c1560...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Nei, det finnes ikke noen "mening" med livet. Man skal ha det bra og investere følelsene sine godt i de circa åtti årene man mest sannsynligvis skal leve, også skal man behandle andre mennesker ordentlig. Det sistnevnte gir mening. Man skal ha varme, mat, drikke, støttte fra en eller annen i tykt og tynt, og gode relasjoner. I tillegg er det greit å ha en lidenskap for noe, men den må man finne selv. Man kan ikke kopiere andres.

Men hvordan klarer folk å bry seg om et annet menneske?

Jeg ville heller vært strandet på en øde øy med en shippingcontainer med heroin eller kokain og sprit enn å leve livet med kvinnen jeg elsker. Hvis jeg kunne ligge resten av livet katakonisk i rus ville det vært å foretrekke.

Hvis jeg må være edru vil jeg jobbe 16 timer i døgnet så jeg slipper å tenke over min egen eksistens, og det funker jo forsåvidt greit. Jeg er iallefall et respektabelt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Men hvordan klarer folk å bry seg om et annet menneske?

Jeg ville heller vært strandet på en øde øy med en shippingcontainer med heroin eller kokain og sprit enn å leve livet med kvinnen jeg elsker. Hvis jeg kunne ligge resten av livet katakonisk i rus ville det vært å foretrekke.

Hvis jeg må være edru vil jeg jobbe 16 timer i døgnet så jeg slipper å tenke over min egen eksistens, og det funker jo forsåvidt greit. Jeg er iallefall et respektabelt menneske.

Du begynner å bli dark, dude. 

Anonymkode: 24c39...558

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt annet haha. Kjærlighet, familie, samhold, det å bygge et liv sammen med din bedre halvdel, se verden og oppleve artige ting med bestevennen/livspartneren sin.

 

 

Er ikke du forlova? Gir ikke hun/han deg noe mening med livet?

Anonymkode: e662f...3f8

Jeg har tenkt å forlove meg, må kjøpe ringer. Hun er absolutt fantastisk. Men jeg ville byttet henne mot en enveisbillett til en øde øy fylt med vodka og kodein. Hvis det er logisk?

Å se verden kan jeg jo. Reiser jo dit jeg vil når jeg vil. Men det å reise fyller meg med en tommhet som er ubeskrivelig. En litt klaustrofobisk følelse, av at jeg er fanget i mitt egent sinn og at uansett hvor langt jeg reiser kan jeg ikke flykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Men hvordan klarer folk å bry seg om et annet menneske?

Jeg ville heller vært strandet på en øde øy med en shippingcontainer med heroin eller kokain og sprit enn å leve livet med kvinnen jeg elsker. Hvis jeg kunne ligge resten av livet katakonisk i rus ville det vært å foretrekke.

Hvis jeg må være edru vil jeg jobbe 16 timer i døgnet så jeg slipper å tenke over min egen eksistens, og det funker jo forsåvidt greit. Jeg er iallefall et respektabelt menneske.

Går du til psykolog?

Anonymkode: dde6a...9ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Men hvordan klarer folk å bry seg om et annet menneske?

Jeg ville heller vært strandet på en øde øy med en shippingcontainer med heroin eller kokain og sprit enn å leve livet med kvinnen jeg elsker. Hvis jeg kunne ligge resten av livet katakonisk i rus ville det vært å foretrekke.

Hvis jeg må være edru vil jeg jobbe 16 timer i døgnet så jeg slipper å tenke over min egen eksistens, og det funker jo forsåvidt greit. Jeg er iallefall et respektabelt menneske.

Jojo, men du virker litt feig og har virkelighetsangst. Det er normalt det.

Jeg har aldri funnet nok lykke i å investere i meg selv. Hvordan kan man det, lurer jeg på, når man er 1.60 - 1.80 høy, skal leve i åtti små år og egentlig ikke er av så stor betydning for denne verden? Det tenker jeg mer på. Nei, da er det bedre å investere i andre. De gir meg mer enn jeg kan gi meg selv.

Endret av Lava Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Jeg har tenkt å forlove meg, må kjøpe ringer. Hun er absolutt fantastisk. Men jeg ville byttet henne mot en enveisbillett til en øde øy fylt med vodka og kodein. Hvis det er logisk?

Å se verden kan jeg jo. Reiser jo dit jeg vil når jeg vil. Men det å reise fyller meg med en tommhet som er ubeskrivelig. En litt klaustrofobisk følelse, av at jeg er fanget i mitt egent sinn og at uansett hvor langt jeg reiser kan jeg ikke flykte.

Du skal gå til psykolog og bli der en stund, tror jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går du til psykolog?

Anonymkode: dde6a...9ea

Jeg brukte å gå til psykolog for avhengighet men nå er jeg kurert. Så nå trenger jeg ikke mer behandling.

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Jojo, men du virker litt feig og har virkelighetsangst. Det er normalt det.

Jeg har aldri funnet nok lykke i å investere i meg selv. Hvordan kan man det, lurer jeg på, når man er 1.60 - 1.80 høy, skal leve i åtti små år og egentlig ikke er av så stor betydning for denne verden? Det tenker jeg mer på. Nei, da er det bedre å investere i andre. De gir meg mer enn jeg kan gi selv.

Jeg aner ikke hva du driver med, men jeg redder liv. Jeg gjør den viktigste jobben i verden, og den redder meg fra meg selv. Heldigvis. Men en gang må jeg vel vokse opp og slutte å jobbe 60 timer i uken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Jeg brukte å gå til psykolog for avhengighet men nå er jeg kurert. Så nå trenger jeg ikke mer behandling.

Jeg aner ikke hva du driver med, men jeg redder liv. Jeg gjør den viktigste jobben i verden, og den redder meg fra meg selv. Heldigvis. Men en gang må jeg vel vokse opp og slutte å jobbe 60 timer i uken...

60 timer i uken er vel for mye?, og det er bra du redder liv. Føles ikke det litt meningsfullt? Men når du ikke jobber, så er det altså tomt? Hobbyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg er på ingen måte misfornøyd med det, men finnes det noen annen mening i livet?

Er virkelig alt å drikke seg moderat drita på ettermiddagen, ruse seg i helgene og knulle?

Å kjøpe dyre ting hjelper jo litt men jeg har en leilighet full av ting jeg ikke bruker. Jeg reiser en del men å være bevisst uten å jobbe er tortur. Jeg kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn å ha ferie. Edru iallefall...

Hva gir dere glede i livet? Hvorfor føles det meningsfult?

Kjærlighet. At vi skal være glade i andre mennesker og bry oss om hverandre. Hvis man kan forandre noe til det bedre, så gir det en mening med livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

60 timer i uken er vel for mye?, og det er bra du redder liv. Føles ikke det litt meningsfullt? Men når du ikke jobber, så er det altså tomt? Hobbyer?

Når jeg er ferdig på jobb drar jeg å løfter. Så går jeg hjem og drikker det jeg liker denne uken (nå er det rom det går i), så sover jeg, dusjer, barberer meg og drar på jobb. SÅ gjør jeg det samme til helgen starter. Da sover jeg enten hele helgen eller drikker.

Føles meningsfult å jobbe med dama forventer jo at jeg er hjemme. Prøver å forklare henne at å ha fri er som å bli most av en sånn maskin som knuser biler til en firkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lava Anne skrev:

Nei, det finnes ikke noen "mening" med livet. Man skal ha det bra og investere følelsene sine godt i de circa åtti årene man mest sannsynligvis skal leve, også skal man behandle andre mennesker ordentlig. Det sistnevnte gir mening. Man skal ha varme, mat, drikke, støttte fra en eller annen i tykt og tynt, og gode relasjoner. I tillegg er det greit å ha en lidenskap for noe, men den må man finne selv. Man kan ikke kopiere andres.

Meningen med livet er jo at det skal være liv på planeten. Det er jo det som gjør planeten vår spesiell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Når jeg er ferdig på jobb drar jeg å løfter. Så går jeg hjem og drikker det jeg liker denne uken (nå er det rom det går i), så sover jeg, dusjer, barberer meg og drar på jobb. SÅ gjør jeg det samme til helgen starter. Da sover jeg enten hele helgen eller drikker.

Føles meningsfult å jobbe med dama forventer jo at jeg er hjemme. Prøver å forklare henne at å ha fri er som å bli most av en sånn maskin som knuser biler til en firkant.

:-----------I Da må du seriøst snakke med noen. Redd deg selv og forholdet hvis du elsker henne. En ting er å jobbe fordi man elsker det. Men det skal gå an å ha fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...