Gå til innhold

To frisyrer på en dag?


kathrinerr

Anbefalte innlegg

Skal gifte meg neste sommer og har begynt å tenke smått på frisyre. Jeg har tenkt litt på dette med å ha to ulike frisyrer i løpet av dagen, ettersom at jeg gjerne vil ha et slør til vielsen men ikke resten av dagen. Er det noen som har gjort dette som vil fortelle litt hvordan det funket tidsmessig? Jeg tenker oppsats til vielse og løst til resten av dagen. Har en i brudefølget mitt som er frisør så jeg har han tilgjengelig hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han som er i brudefølget og frisør invitert som frisør eller i kraft av å vær venn/familie? Det er ikke greit å forvente at gjester skal stille opp profesjonellt hvis ikke de er invitert med den begrunnelsen. Det er faktisk frekt. 

Anonymkode: 1aee2...a72

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor langt eller tungt hår du har, men oppsatser krever en del hårspray for å holde. Du må derfor tenke på hvordan det vil se ut med løst hår, med tanke på at håret blir stivt. Hvis du har en frisør i brudefølget som du tenker skal ordne dette, så bør du heller spørre han om disse tingene. Og jeg håper for Guds skyld du betaler han

Anonymkode: a3c65...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tanken din, men ville aldri i verden gjort det! Jeg lover deg, bryllupet går så sinnsykt fort, så vidt jeg rakk å se meg i speilet eller ta på litt lipgloss i løpet av dagen. Etter kirken går det slag i slag med fotograf, middag, taler, kaker, dans osv å alle gjestene vil jo gratulere og slå av en prat med brudeparet.. Dessuten krever oppsatt hår mye spray og hårspenner som gjør at du vil se ut som en løvemanke når du tar det ut. Så om du skal gjøre noe sin bør du starte med løst ev krøller for deretter å gå for oppsett etterpå, eneste måten det kan fungere i praksis.. Men de vil du nok ikke siden du nok vil ha mer formell look i kirka.. Jeg foreslår du går for en mellomting "half up half down hairstyles" og slør i kirken om du ønsker mer formell look.. Finnes jo en drøss av ulike stiler og lengder på slør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han som er i brudefølget og frisør invitert som frisør eller i kraft av å vær venn/familie? Det er ikke greit å forvente at gjester skal stille opp profesjonellt hvis ikke de er invitert med den begrunnelsen. Det er faktisk frekt. 

Anonymkode: 1aee2...a72

Han var originalt kun invitert som brudefølge, men han hadde veldig lyst til å få ordne håret mitt så da skal han selvfølgelig få lov til det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk håret mitt satt opp til bryllupet, så krevde det store mengder hårspray og hårnåler, så det hadde ikke vært lett å få det til å være løst etterpå. Men prat med han som skal sette opp håret ditt, og se hva han mener om det. Kommer nok en del an på håret ditt og. Jeg har tykt, glatt hår, frisøren holdt på å bli gal av å jobbe med det, da det ikke vil holde seg oppe.

Anonymkode: f15ed...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvor langt eller tungt hår du har, men oppsatser krever en del hårspray for å holde. Du må derfor tenke på hvordan det vil se ut med løst hår, med tanke på at håret blir stivt. Hvis du har en frisør i brudefølget som du tenker skal ordne dette, så bør du heller spørre han om disse tingene. Og jeg håper for Guds skyld du betaler han

Anonymkode: a3c65...318

Han har sagt at han ønsker å gjøre dette som sin bryllupsgave til meg, så da får han ikke betalt for det, men heller en liten gave som takk for hjelpen :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...