Gå til innhold

Kvinne forsøkt dratt inn i varebil ved Sognsvann i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er fælt at kvinner som blir angrepet, antastet, etc. ser ut til å nesten automatisk bli mistrodd. 

Denne kvinnen har gjort det hun skulle. Hun har gått til politiet. 

#metoo

Anonymkode: 87b0d...06e

På hvilken måte blir denne kvinnen mistrodd?

Anonymkode: b4177...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Ichiko skrev:

Sukk...at offeret er en tilfeldig kvinne, betyr IKKE at overfallsmennene "tilfeldigvis" var der - de dro ut den dagen nettopp for å finne noen å overfalle, slik overfallsmenn gjør. Gjerne to, da er det lettere å få dradd med seg noen.

P.S. @Prinsesse788 hverken Sognsvann eller Oslo er som det engang var.

Ja selvfølgelig, det er det jeg mener. Men det trenger ikke bety at de hadde planlagt å ta akuratt henne, altså at det var noen i hennes nettverk som visste at akuratt hun skulle være der. Offeret var nok tilfeldig !

Anonymkode: 0fde8...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

På hvilken måte blir denne kvinnen mistrodd?

Anonymkode: b4177...d64

Har litt problemer med «quote» funksjonen så må ta side for side i ulike innlegg. Tenker du ikke har lest all GØRR som er blitt postet her i denne tråden 😳

så da kommer det mange innlegg fra meg.....

Anonymkode: 87b0d...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra side 1:

23 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er sikkert bare et påfunn, høres meget usannsynlig ut. 

Anonymkode: 66c5c...6c7

 

Anonymkode: 87b0d...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra side 2:

22 hours ago, abrasiveRefraction said:

Fake news. Innvandrerfiender finner hele tiden på slike ting.

 

22 hours ago, kvinneguide said:

Veldig rart. Det er jo stappfullt av folk der på en lørdag formiddag. Lurer på hvordan hun slapp unna to menn som prøver å dra henne inn i en bil, står ikke noe om hun fikk hjelp. 

 

Anonymkode: 87b0d...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra side 1:

 

Anonymkode: 87b0d...06e

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra side 2:

 

 

Anonymkode: 87b0d...06e

Hvorfor gjentar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

På hvilken måte blir denne kvinnen mistrodd?

Anonymkode: b4177...d64

 

Så flere innlegg som sånn på kanten mistror henne, om hvor mye folk det er der, og om hvorfor det ikke var vitnet, og så videre om hvilken usannsynlig handling dette ville ha vært, og om det skjedde så var det sannsynligvis pga henne selv. 

Anonymkode: 87b0d...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinneguide said:

 

Hvorfor gjentar du?

Fordi jeg ville lage en liste med alle utsagnene i denne tråden, som gikk på at kvinnen hadde diktet det opp. 

Men fikk ikke til å «quote» fra mer enn en side om gangen. Det har jeg vært borti før. Funker ikke, eller jeg får det i alle fall ikke til. 

Anonymkode: 87b0d...06e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt veldig utrygt for kvinner i Norge de siste årene. Grunnen kjenner alle, selv om man kalles for rasist hvis man påpeker fakta.

Anonymkode: e8a4f...21e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er blitt veldig utrygt for kvinner i Norge de siste årene. Grunnen kjenner alle, selv om man kalles for rasist hvis man påpeker fakta.

Anonymkode: e8a4f...21e

Ja, det er blitt mye. Jeg er en av de som tror det er fordi det er ankommet mange individer fra kulturer med kvinnefiendtlige verdier, og at de har tatt med seg sitt kvinnefiendtlige syn. Jeg vet det ikke gjelder alle som kommer fra disse kulturer, og jeg skulle egentlig ønske at det ikke er tilfellet. 

Jeg tenker derfor at det er viktig med åpenhet om mistenkte, siktede og dømte gjerningsmenn bakgrunn. Jeg tenker det er viktig at SSB stiller med gode statistikker. Slik at folkets uro eventuelt kan avkreftes, eller bekreftes. 

Fører statistikkene til at det mange av oss frykter blir bekrefter, da er det viktig at vi får en god og kunnskapsrik debatt om løsninger.

 

I denne saken vet vi ingenting om gjerningsmennene, og folk spekulerer på om det er innvandrere. Det er bra om politiet informerer, både for å unngå slik spekulering, og også sånn at folk lettere kan tipse politiet, og slik at folk kan være mer på vakt for å ivareta egen sikkerhet. Spekuleringen er en realitet, men den er et onde. Det fører til mistro til overmakten, og slik spekulering vanskeliggjør integrering. 

Det er viktig med utfyllende og nøktern informasjon. 

Anonymkode: 87b0d...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er blitt mye. Jeg er en av de som tror det er fordi det er ankommet mange individer fra kulturer med kvinnefiendtlige verdier, og at de har tatt med seg sitt kvinnefiendtlige syn. Jeg vet det ikke gjelder alle som kommer fra disse kulturer, og jeg skulle egentlig ønske at det ikke er tilfellet. 

Jeg tenker derfor at det er viktig med åpenhet om mistenkte, siktede og dømte gjerningsmenn bakgrunn. Jeg tenker det er viktig at SSB stiller med gode statistikker. Slik at folkets uro eventuelt kan avkreftes, eller bekreftes. 

Fører statistikkene til at det mange av oss frykter blir bekrefter, da er det viktig at vi får en god og kunnskapsrik debatt om løsninger.

 

I denne saken vet vi ingenting om gjerningsmennene, og folk spekulerer på om det er innvandrere. Det er bra om politiet informerer, både for å unngå slik spekulering, og også sånn at folk lettere kan tipse politiet, og slik at folk kan være mer på vakt for å ivareta egen sikkerhet. Spekuleringen er en realitet, men den er et onde. Det fører til mistro til overmakten, og slik spekulering vanskeliggjør integrering. 

Det er viktig med utfyllende og nøktern informasjon. 

Anonymkode: 87b0d...06e

Det er veldig sannsynlig at de er innvandrere. Jeg håper det kommer mer info om dette. Det er viktig å snakke om ting som kan føles ubehagelige. Selv om ikke alle fra kvinnefiendtlige kulturer er som dem, så er de aller fleste menn det.

Anonymkode: e8a4f...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Prinsesse788 said:

Tuller du nå? Jeg er på Sognsvann hver dag, parkerer alltid innerst, jeg har aldri opplevd lite folk. Jeg er der også til forskjellige tider (morgen, formiddag, ettermiddag, kveld). 

Det eneste er at vi ikke reagerer om vi blir vitne til en slik hendelse eller hører skrik.

Jo, det er sjelden noe særlig folk helt innerst, der stien fra svartkulp kommer ned. Den store ferdselen skjer langs turveien vest for parkeringsplassen. Er du sikker på at du skjønner hvor dette foregår?

Jeg har bodd i området i flere tiår, og aldri sett noen stor trafikk av turgåere innerst på plassen - antagelig rett og slett fordi de færreste vet om den lille stien som leder mot svartkulp og korsvoll. Folk går inn via lysløypa, og da er det langt å gå fra innerst på p-plassen. Det er sjelden man ser mange biler parkert helt innerst.

Anonymkode: 626ac...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant AB123, jeg tenkte ikke på det området. Forstod det som at dette skjedde nære lysløypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Prinsesse788 said:

Det er sant AB123, jeg tenkte ikke på det området. Forstod det som at dette skjedde nære lysløypen.

Tenkte meg det. Da er vi i hvert fall ikke uenige lenger.

Dette området ER faktisk litt småskummelt, men jeg har aldri tenkt at det kunne skje noe der midt på dagen. Imidlertid ville jeg aldri beveget meg inn der når det er mørkt. Det er et cruisingområde med ganske mange skumle typer.

Anonymkode: 626ac...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du hvor det skjedde AB132?

Det står at det skjedde innerst ved parkeringen, da tenker jeg ved «gangbroen» og er det toaletter eller hva som står der. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Men vet du hvor det skjedde AB132?

Det står at det skjedde innerst ved parkeringen, da tenker jeg ved «gangbroen» og er det toaletter eller hva som står der. 

 

Enig med deg. Jeg har alltid tenkt at der man går fra parkeringen og ned til vannet er innerst. Ser man parkeringsplassen ovenfra (kart) så er det veldig tydelig. Dette må så vidt jeg kan skjønne ha skjedd der alle parkerer. Hadde stått veldig langt nede på min liste over steder hvis jeg skulle ut en tur for å overfalle tilfeldige folk, men🤷🏻‍♂️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at kvinner snart ikke kan gå trygt ute alene har jo feministene kjempet for i mange år. Nå høster de hva de har sådd.

Anonymkode: a4d67...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Påkrevd said:

Enig med deg. Jeg har alltid tenkt at der man går fra parkeringen og ned til vannet er innerst. Ser man parkeringsplassen ovenfra (kart) så er det veldig tydelig. Dette må så vidt jeg kan skjønne ha skjedd der alle parkerer. Hadde stått veldig langt nede på min liste over steder hvis jeg skulle ut en tur for å overfalle tilfeldige folk, men🤷🏻‍♂️

Er du en av disse som tviler på det var reelt også? 

Anonymkode: 87b0d...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hun var et tilfeldig offer. Hun var nok planlagt kidnappet av noen og nå er spørsmålet hvem disse "noen" er og hvor de befinner seg... Godt hun kom seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...