Gå til innhold

Kvinne forsøkt dratt inn i varebil ved Sognsvann i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt forsøkt dratt inn i bil av totalt ukjente menn midt på lyse dagen, i et befolket og fredelig område i en stor by. Det var åpenbart at idiotene surfet rundt omkring i området etter passende ofre. Så det skjer, skjønner ikke helt hva som er usannsynlig med denne saken? Det er en stygg sak uansett om gjerningspersonene på noen måte kjente kvinnen eller ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Frankenstein1 skrev:

Jeg har blitt forsøkt dratt inn i bil av totalt ukjente menn midt på lyse dagen, i et befolket og fredelig område i en stor by. Det var åpenbart at idiotene surfet rundt omkring i området etter passende ofre. Så det skjer, skjønner ikke helt hva som er usannsynlig med denne saken? Det er en stygg sak uansett om gjerningspersonene på noen måte kjente kvinnen eller ikke.

Hvem sier at det er usannsynlig? Jeg tviler hvert fall ikke på at det har skjedd. Jeg går derimot ikke med på at det er vanlig og at Sognsvann en lørdag formiddag er et livsfarlig sted å oppholde seg... 

Anonymkode: 4e9c6...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Fake news. Innvandrerfiender finner hele tiden på slike ting.

Hvor så du innvandrere hen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at det er usannsynlig? Jeg tviler hvert fall ikke på at det har skjedd. Jeg går derimot ikke med på at det er vanlig og at Sognsvann en lørdag formiddag er et livsfarlig sted å oppholde seg... 

Anonymkode: 4e9c6...cc9

Var en bruker over her som skrev det. Vet ikke om vedkommende var ironisk eller ikke, men jeg har også bekjente som når det har blitt diskutert lignende saker har kommentert det samme. Synes det er litt sært, med tanke på hvor mange snåle folk det er her i verden.

Men nei, direkte vanlig er det nok ikke! Og det er nok stort sett ikke farlig ved Sognsvann lørdag formiddag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med den siste setningen der? Har aldri hørt at Sognsvann har et dårlig rykte. Sist jeg var der så var det bare masse barn som lekte, folk som gikk tur med og uten hund, en hel haug med joggere og en gjeng som skulle på overnattingstur i skogen.. helt normalt, med andre ord.

Anonymkode: 4e9c6...cc9

Hele byen er blitt generelt mer utrygg å ferdes i uansett tidspunkt og sted, i løpet av de siste par tiårene. Selv om du ikke har merket det, er det dessverre blitt slik. Det skjer mye i den byen som du ikke merker, og det uten at folk har utsatt seg selv for risiko. Jeg påstår ikke at det er livsfarlig ved Sognsvann spesielt; jeg tenkte på den generelle utviklingen, men nå var det Sognsvann det gjaldt denne gangen. Prøv å les om hvordan hyppigheten av f.eks. overfall har økt i.l.a. den perioden(20-25 år), og husk at det er mye som aldri kommer i nyhetene. Kjip sak uansett, glad hun slapp unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"En kvinne ble lørdag formiddag forsøkt dratt inn i en varebil av to menn, da hun jogget ved Sognsvann i Oslo lørdag. Politiet søker etter mennene. Kvinnen klarte å rive seg løs, og er fysisk uskadd etter hendelsen som skjedde rundt klokken 10.20. Gjerningspersonene beskrives som to menn med mørke, tykke bobleklær. Ansiktene var muligens dekket med skjerf eller lignende. Bilen var en rusten hvit vare- eller kassebil."

https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-forsokt-dratt-inn-i-varebil-ved-sognsvann-i-oslo/69526920

Skal man ikke en gang kunne jogge alene midt på lyse formiddagen!

Anonymkode: acca8...dbb

Veldig rart. Det er jo stappfullt av folk der på en lørdag formiddag. Lurer på hvordan hun slapp unna to menn som prøver å dra henne inn i en bil, står ikke noe om hun fikk hjelp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig usikker på akkurat denne saken. I dag var en dag med glimrende skiføre og mange voksne og barn rundt Sognsvann. Virkelig ikke et godt sted hvis man skal finne noen å overfalle og komme uoppdaget unna med. Jeg tviler ikke på jentas opplevelse men lurer på om det kan være noe annet. Ikke akkurat temperatur for å voldta noen heller. Tror veldig mange andre steder på kveldstid hadde vært et bedre valg.

Anonymkode: b4177...d64

Pål slenger avisa fra seg på bordet, og vipper skoene ned fra sofaen. "Nei, hva sier'u a Kjetil? Skal vi komme oss av gårde eller?". "Nei, Pål, jeg vet da faen ass, det er så kaldt ute, vet ikke om jeg orker å høre på den skrikinga og gaulinga mens jeg har buksa på knærne i denne kulda!", "Nei, kom igjen's Kjetil, vi tar kassebilen din, varmer'n opp på vei ut til Sognsvann så blir'e bra vettu!". 

Er det sånn du tror det foregår? Jeg som alltid har mislikt minusgradene, men jammen ser du har de noe godt for seg også. Tenk alle voldtektene vi har unngått i minusgradene gjennom tidene! ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hun var heldig oppe i alt som klarte å rive seg løs og flykte fra TO menn. Det skal godt gjøres,og tenker at dette umulig kunne vært planlagt særlig godt.Heldigvis får en si.En bil stoppet da jeg sto på en bussholdeplass,og sjåføren spurte om jeg ville sitte på bort til sentrum.Jeg ble noe satt ut og lurte på om han var helt idiot eller var satt av av en tidsmaskin.En gjør ikke sånt,og dette var ikke et år siden en gang.Han ble "fornærmet",snakket gebrokkent norsk og jeg lurte alvorlig på om han ikke var helt god.Ble så perpleks at jeg ikke rakk å tenke på hverken biltype eller nummer på skiltene.Men ble mer obs ette den hendelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Fake news. Innvandrerfiender finner hele tiden på slike ting.

Pissprat!

Anonymkode: 38af4...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er veldig usikker på akkurat denne saken. I dag var en dag med glimrende skiføre og mange voksne og barn rundt Sognsvann. Virkelig ikke et godt sted hvis man skal finne noen å overfalle og komme uoppdaget unna med. Jeg tviler ikke på jentas opplevelse men lurer på om det kan være noe annet. Ikke akkurat temperatur for å voldta noen heller. Tror veldig mange andre steder på kveldstid hadde vært et bedre valg.

Anonymkode: b4177...d64

 

2 hours ago, kvinneguide said:

Veldig rart. Det er jo stappfullt av folk der på en lørdag formiddag. Lurer på hvordan hun slapp unna to menn som prøver å dra henne inn i en bil, står ikke noe om hun fikk hjelp. 

Det er lite folkk innerst på parkeringsplassen. De store folkemengdene går langs turveien på vestsiden av parkeringsplassen, og man kan ikke se denne delen derfra. De fleste som kommer med bil parkerer mye lenger ut. Selv i prime time er det nokså folketomt helt innerst på plassen.

Anonymkode: 626ac...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, abrasiveRefraction said:

Fake news. Innvandrerfiender finner hele tiden på slike ting.

Noen har blitt forsøkt kidnappa, og meldt det til politiet. De blir så tillagt å lyve om det, å dikte det opp i en rasistisk, politisk agenda? 

Har du andre eksempler? Siden dette er noe som skjer hele tida? 

 

Det sto forresten klærne til gjerningsmennene som var svarte, det sto ikke noe om hudfargen. 

Anonymkode: 87b0d...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Rainstorm said:

Pål slenger avisa fra seg på bordet, og vipper skoene ned fra sofaen. "Nei, hva sier'u a Kjetil? Skal vi komme oss av gårde eller?". "Nei, Pål, jeg vet da faen ass, det er så kaldt ute, vet ikke om jeg orker å høre på den skrikinga og gaulinga mens jeg har buksa på knærne i denne kulda!", "Nei, kom igjen's Kjetil, vi tar kassebilen din, varmer'n opp på vei ut til Sognsvann så blir'e bra vettu!". 

Er det sånn du tror det foregår? Jeg som alltid har mislikt minusgradene, men jammen ser du har de noe godt for seg også. Tenk alle voldtektene vi har unngått i minusgradene gjennom tidene! ...

Ja det er mindre overfallsvoldtekter ute om vinteren. Det skyldes både temperatur, at man har på seg mer klær og lavere alkoholforbruk ute. Ikke bare er det mindre voldtekter men også mindre frivillig sex.

Anonymkode: b4177...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er lite folkk innerst på parkeringsplassen. De store folkemengdene går langs turveien på vestsiden av parkeringsplassen, og man kan ikke se denne delen derfra. De fleste som kommer med bil parkerer mye lenger ut. Selv i prime time er det nokså folketomt helt innerst på plassen.

Anonymkode: 626ac...132

Tuller du nå? Jeg er på Sognsvann hver dag, parkerer alltid innerst, jeg har aldri opplevd lite folk. Jeg er der også til forskjellige tider (morgen, formiddag, ettermiddag, kveld). 

Det eneste er at vi ikke reagerer om vi blir vitne til en slik hendelse eller hører skrik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, NotNaomi said:

Hun var heldig oppe i alt som klarte å rive seg løs og flykte fra TO menn. Det skal godt gjøres,og tenker at dette umulig kunne vært planlagt særlig godt.Heldigvis får en si.En bil stoppet da jeg sto på en bussholdeplass,og sjåføren spurte om jeg ville sitte på bort til sentrum.Jeg ble noe satt ut og lurte på om han var helt idiot eller var satt av av en tidsmaskin.En gjør ikke sånt,og dette var ikke et år siden en gang.Han ble "fornærmet",snakket gebrokkent norsk og jeg lurte alvorlig på om han ikke var helt god.Ble så perpleks at jeg ikke rakk å tenke på hverken biltype eller nummer på skiltene.Men ble mer obs ette den hendelsen. 

Jeg ble også spurt om jeg kunne komme inn i bilen til fremmede 2 menn i en varebil på Carl Berner, de var truende og ekle. Jeg var 23 år, ikke 5. Slike menn må jo være hjerneskada som tror at kvinner frivillig vil sitte på og sannsynligvis bli voldtatt 😳

Anonymkode: b7f64...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er mindre overfallsvoldtekter ute om vinteren. Det skyldes både temperatur, at man har på seg mer klær og lavere alkoholforbruk ute. Ikke bare er det mindre voldtekter men også mindre frivillig sex.

Anonymkode: b4177...d64

En del overfallsvoldtekter antar jeg skjer i ruspåvirket tilstand, ved at de har anledning, og det ikke er planlagt. Da er det jo helt naturlig at det du beskriver er utfallet,  færre som fester utendørs og færre "plutselige" overfallsvoldtekter. Men to menn i en varebil, som potensielt skulle voldta, det virker veldig planlagt da? Og planlegger man sånt ser jeg for meg at temperaturen ikke har så mye å si, men jeg har jo aldri hørte det fra noen som driver med sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også spurt om jeg kunne komme inn i bilen til fremmede 2 menn i en varebil på Carl Berner, de var truende og ekle. Jeg var 23 år, ikke 5. Slike menn må jo være hjerneskada som tror at kvinner frivillig vil sitte på og sannsynligvis bli voldtatt 😳

Anonymkode: b7f64...44a

Jah.En gjør jo ikke sånt,og ble også ganske satt ut da han som spurte meg ble tydelig mutt også.Ble bare så satt ut,og ja,noe feil er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fælt at kvinner som blir angrepet, antastet, etc. ser ut til å nesten automatisk bli mistrodd. 

Denne kvinnen har gjort det hun skulle. Hun har gått til politiet. 

#metoo

Anonymkode: 87b0d...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...