Gå til innhold

Rema 1000-medarbeider med hijab


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hijab ser jeg ikke noe problem med.. Dekker ikke ansiktet eller noe(kun hår,  hals og skuldre), vært værre med burka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lenge vært en fast kunde hos Rema 1000. Men i det siste har jeg sett at de ansetter muslimer fremfor nordmenn (som har stått flere år uten jobb). Nå har begeret rent over for min del og jeg har heldigvis alternative butikker å velge mellom.

Anonymkode: 505b1...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Så nonner er heller ikke verdier du vil ha i Norge og som burde normaliseres? Du vet at det også var helt vanlig at kvinner brukte skaut i Norge for bare noen tiår tilbake? Altså er det egentlig bare i den nyere tid det ikke er vanlig blant nordmenn. 

Anonymkode: d2f5f...bca

Nå var det vel av andre grunner at norske kvinner brukte skaut da. Ikke de samme grunnene for at muslimske kvinner bruker hijab.

https://www.antropologi.info/blog/nyheter/2010/hodeplagg

 

Anonymkode: fa97f...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nå var det vel av andre grunner at norske kvinner brukte skaut da. Ikke de samme grunnene for at muslimske kvinner bruker hijab.

https://www.antropologi.info/blog/nyheter/2010/hodeplagg

 

Anonymkode: fa97f...215

De brukte det vel for å vise om de var gift eller tilgjengelige på markedet. D.v.s. mye av det samme som hijab.

Anonymkode: a9b82...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
On 2/16/2018 at 5:59 PM, Tibbie said:

Herregud! Nordmenn er som den slemme jentegjengen på ungdomsskolene.

On 2/16/2018 at 6:16 PM, Tibbie said:

 Ha litt respekt for dine medmennesker, spesielt de som ikke har gjort noe galt.

On 2/17/2018 at 6:38 PM, Tibbie said:

 Ikke la de drittsekkene du kjenner representere alle.

Jeg er litt forvirret her, men kanskje du kan oppklare noe for meg. Er det bare muslimske medmennesker du mener at vi skal ha repspekt for? Og ikke la noen muslimer føre til et bilde av alle muslimer? Eller bør vi også ta oss selv i å dømme alle nordmenn som gruppe? :roll:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De brukte det vel for å vise om de var gift eller tilgjengelige på markedet. D.v.s. mye av det samme som hijab.

Anonymkode: a9b82...1be

Nei. Dette var veldig uvanlig. Det ble brukt for å holde håret på plass ved fysisk arbeid.

Anonymkode: c964c...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brutale sannheten er at norske kvinner spesiellt elsker svart kuk i ræva.

Anonymkode: 505b1...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig plaget av denne saken, men jeg skjønner ikke at folk orker å handle på rema 1000, Kiwi og Coop virker så mye mere delikate, har bedre utvalg og som regel billigere.

Anonymkode: 3da50...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2018 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Er ikke veldig plaget av denne saken, men jeg skjønner ikke at folk orker å handle på rema 1000, Kiwi og Coop virker så mye mere delikate, har bedre utvalg og som regel billigere.

Anonymkode: 3da50...4a4

For noen er rema nærbutikken... men coop er da ikke så billig da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2018 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Ja, da er det nonner og mange kristne bruker også bare et tørkle. De kan gjerne like godt ta av den også.

Anonymkode: c0b60...3e3

Hvilken kristne? 

 

Anonymkode: b6b5f...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 8.47, AnonymBruker skrev:

De brukte det vel for å vise om de var gift eller tilgjengelige på markedet. D.v.s. mye av det samme som hijab.

Anonymkode: a9b82...1be

De brukte det når de bla jobbet i åkeren pga de skulle holde håret på plass.

Så ikke helt det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

,

På 16.2.2018 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Du hadde nok hatt en annen holdning om det var norske menn som krevde at kvinnene skulle gå med hijab mens de selv kunne sprade rundt i vestlige klær. 

Det er noe absurd ved at folk som later som de er varme tilhengere av likestilling føler behov for å være helt likegyldige til hva hijaben syboliserer. Den er et symbol på kvinnekontroll. Enkelt og greit. 

 

Anonymkode: c964c...7ed

Det absurde er vel at de som påberooer seg å være motstandere av hijab av likestillingsgrunner gjerne angriper bærerne av hijaben, og ikke de som eventuelt tvinger dem. Å ha en kvinne med hijab i kassa eller bak skranken er ille. Men å ha en vestlig kledd mann som tvinger sin hjemmeværende kone til å bruke hijab bak kassa eller skranken, det er helt uproblematisk. Forstå det den som kan ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i Kabul og registrerer at afghanske kvinner sjelden/aldri bruker hijab, ser det heller aldri i Albania osv.

I Kabul ser man muligens 2-3 eldre kvinner med burka pa 4-6 km i sentrum.(regner med at de er elder mtp at gubben og ganglaget)  Normalen der er at de slenger noe bredt skjerflignede over hodet , men drar det langt bak at det nesten faller av i bakkant. De bruker og ettersittende bukser men ytterjakker ned til litt over kneet.  Kommer til Oslo og de tettsittende hijabene er overalt!! Ser dette fra 12-13 til langt over 50...

Det er et paradoks, iranske kvinner risikere fengsel pga protest mot tildekkingen. Norske kvinner gir de ikke akurat noen hjelp, og muslimer i Norge blir mer fundamentale enn Afghanistan. Tror ikke det det er lett for de som ikke vil dekke seg til ettersom alle etterhvert dekker seg til. Det brer om seg. Det blir et grupperpress og verdighet, kyskhet er knyttet opp mot tildekking. Mer og mer fundamentalisme og innskrenkninger. Man blir tydeligvis mer "Katolske enn paven" i Norge.

Norske kvinner reaksjon er : Gjor det egentlig noe at de dekker seg til?"  Symbolikken later de som de ikke aner noe om.  Er red for at etterhvert som islam blir sterkere og hijaben/tildekkingen og verdighet knyttet opp mot det blir stadig sterkere i Norge at de religionen blir mer fundamentaistisk. Hva er det neste skrittet i Norge?? Kreve at minst 10% av de ansatte skal muslimer med hijab slik at vi er sikret at ingen diskriminerer. Rettigheter til tildekkede??  

Wait for it....

 

Anonymkode: 80aaa...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet i Kabul og registrerer at afghanske kvinner sjelden/aldri bruker hijab, ser det heller aldri i Albania osv.

I Kabul ser man muligens 2-3 eldre kvinner med burka pa 4-6 km i sentrum.(regner med at de er elder mtp at gubben og ganglaget)  Normalen der er at de slenger noe bredt skjerflignede over hodet , men drar det langt bak at det nesten faller av i bakkant. De bruker og ettersittende bukser men ytterjakker ned til litt over kneet.  Kommer til Oslo og de tettsittende hijabene er overalt!! Ser dette fra 12-13 til langt over 50...

Det er et paradoks, iranske kvinner risikere fengsel pga protest mot tildekkingen. Norske kvinner gir de ikke akurat noen hjelp, og muslimer i Norge blir mer fundamentale enn Afghanistan. Tror ikke det det er lett for de som ikke vil dekke seg til ettersom alle etterhvert dekker seg til. Det brer om seg. Det blir et grupperpress og verdighet, kyskhet er knyttet opp mot tildekking. Mer og mer fundamentalisme og innskrenkninger. Man blir tydeligvis mer "Katolske enn paven" i Norge.

Norske kvinner reaksjon er : Gjor det egentlig noe at de dekker seg til?"  Symbolikken later de som de ikke aner noe om.  Er red for at etterhvert som islam blir sterkere og hijaben/tildekkingen og verdighet knyttet opp mot det blir stadig sterkere i Norge at de religionen blir mer fundamentaistisk. Hva er det neste skrittet i Norge?? Kreve at minst 10% av de ansatte skal muslimer med hijab slik at vi er sikret at ingen diskriminerer. Rettigheter til tildekkede??  

Wait for it....

 

Anonymkode: 80aaa...2d0

Afghanske kvinner er vel sjeleglade for å slippe den forhatte burkaen de ble påtvunget under Taliban. Så skjønner godt om de ikke er de ivrigste til å dekke seg til. Samme med iranske kvinner i Norge, de bruker sjelden hijab. For dem symboliserer den tvang og ufrihet. Men det er ikke alle som føler det på samme måte. For noen er det et symbol på deres religion eller noe de gjør av kjærlighet til Gud. Plagget er det samme, men det symboliserer ulike ting for ulike mennesker. Alt ettersom hvilken bakgrunn de har.

Men selvfølgelig kommer man ikke til å begynne å kvotere inn muslimer med hijab. Det ville jo i ytterste konsekvens bety at ansatte med hijab ikke fikk lov av arbeidsgiver til å slutte å bruke den, for da fikk arbeidsplassen plutselig for få ansatte med hijab ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Afghanske kvinner er vel sjeleglade for å slippe den forhatte burkaen de ble påtvunget under Taliban. Så skjønner godt om de ikke er de ivrigste til å dekke seg til. Samme med iranske kvinner i Norge, de bruker sjelden hijab. For dem symboliserer den tvang og ufrihet. Men det er ikke alle som føler det på samme måte. For noen er det et symbol på deres religion eller noe de gjør av kjærlighet til Gud. Plagget er det samme, men det symboliserer ulike ting for ulike mennesker. Alt ettersom hvilken bakgrunn de har.

Men selvfølgelig kommer man ikke til å begynne å kvotere inn muslimer med hijab. Det ville jo i ytterste konsekvens bety at ansatte med hijab ikke fikk lov av arbeidsgiver til å slutte å bruke den, for da fikk arbeidsplassen plutselig for få ansatte med hijab ...

Jeg kan love deg en ting. Etterhvert som tildekkede kvinner i Norge overstiger 250.000 vil det komme krav om at f.eks NRK skal speile befolkningen og at de skal ansette minst minst x antall tildekke i nyhetsredaksjoner, sporten, aktualitetsprogram osv..

Inkluderende kalles det....innen 2022 har vi hijaber i NRK nyheter. Garantert. Deretter kommer " glad i hijaben sin" feelgood reportasjer i Dagbladet. De som ville protestere vil garantert bli brunbeiset av MSM og vips har vi islamistsymbolet i beste sendetid fredagskvelden. Steg for steg skjer normaliseringen....

Anonymkode: 80aaa...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg mye om Islam i den forstand at jeg generelt ikke fordrar religion, og Islam framstår slik det praktiseres mer ekstremt enn kristendommen. Det er noe jeg ikke ønsker i samfunnet, synes det er bra at vi har kommet dit vi har med å få mesteparten av disse steinaldertradisjonene som religion representerer ut av samfunnet.

Imidlertid er det fire ting jeg bryr meg om i en matbutikk. Utvalg, pris, holdbarhet på varene og kø i kassa. Hva butikkens betjening har på hodet sitt står rimelig lavt på listen over ting jeg bryr meg om når jeg handler mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan love deg en ting. Etterhvert som tildekkede kvinner i Norge overstiger 250.000 vil det komme krav om at f.eks NRK skal speile befolkningen og at de skal ansette minst minst x antall tildekke i nyhetsredaksjoner, sporten, aktualitetsprogram osv..

Inkluderende kalles det....innen 2022 har vi hijaber i NRK nyheter. Garantert. Deretter kommer " glad i hijaben sin" feelgood reportasjer i Dagbladet. De som ville protestere vil garantert bli brunbeiset av MSM og vips har vi islamistsymbolet i beste sendetid fredagskvelden. Steg for steg skjer normaliseringen....

Anonymkode: 80aaa...2d0

Som jeg skriver over: Jeg gir egentlig F i hva folk velger å ha på hodet sitt. Også i konteksten nyheter. Det jeg bryr meg om, er kvaliteten på nyhetene.

Det er den kvalmende påtvingelsen av den massepsykosen jeg mener religion representerer, som er problemet for meg (f.eks misjonering, offentlige bønnerop og kirkeklokker). Ikke hva hver enkelt velger å tro på.

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan love deg en ting. Etterhvert som tildekkede kvinner i Norge overstiger 250.000 vil det komme krav om at f.eks NRK skal speile befolkningen og at de skal ansette minst minst x antall tildekke i nyhetsredaksjoner, sporten, aktualitetsprogram osv..

Inkluderende kalles det....innen 2022 har vi hijaber i NRK nyheter. Garantert. Deretter kommer " glad i hijaben sin" feelgood reportasjer i Dagbladet. De som ville protestere vil garantert bli brunbeiset av MSM og vips har vi islamistsymbolet i beste sendetid fredagskvelden. Steg for steg skjer normaliseringen....

Anonymkode: 80aaa...2d0

Godt mulig at vi vil få nyhetsopplesere mm med hijab etter hvert. Men det kommer aldri til å bli vedtatt at en viss prosentandel av nyhetsoppleserne SKAL ha hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan love deg en ting. Etterhvert som tildekkede kvinner i Norge overstiger 250.000 vil det komme krav om at f.eks NRK skal speile befolkningen og at de skal ansette minst minst x antall tildekke i nyhetsredaksjoner, sporten, aktualitetsprogram osv..

Inkluderende kalles det....innen 2022 har vi hijaber i NRK nyheter. Garantert. Deretter kommer " glad i hijaben sin" feelgood reportasjer i Dagbladet. De som ville protestere vil garantert bli brunbeiset av MSM og vips har vi islamistsymbolet i beste sendetid fredagskvelden. Steg for steg skjer normaliseringen....

Anonymkode: 80aaa...2d0

Og atter en gang: Sverige er foregangsland ... 

 

Riktignok i et eget program for konservative muslimer(!?) i 2011, men det er som en solformørkelse, fascinerende og skremmende på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sikkert derfor hijab-kvinner heller ikke får lov til helt grunnleggende ting som guttene får lov til. Dersom det var mennene som måtte "frivillig" gå rundt med hijab og være "ærbar" så hadde det blitt opprør og revolusjon umiddelbart. Tror du hijabkvinner har samme rett til å gå på byen med kjæresten, feste, danse og leve livet slik som guttene? Er du virkelig så naiv at disse reglene for kvinner ikke representerer diskriminering?

Anonymkode: c964c...7ed

Du vet vel at de fleste kvinner som bruker hijab ikke vil feste og danse? 

Anonymkode: df1cb...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...