Gå til innhold

Søsters bryllup i utlandet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min søster - som jeg ikke har så god kontakt med annet enn på snapchat og jeg har aldri møtt brudgommen - skal gifte seg i utlandet i høst. Jeg har ingen kontakt med familien på den siden (min far ect).

 

De skal gifte seg på en typisk turistplass hvor det er dyrt å bo og leve, og vi som er 3 stk må regne med ca 10 000kr for reise og opphold.

 

Vi har råd hvis vi venter på feriepenger osv, men da går det ut over feriedager og økonomi til annen ferie eller prosjekter. Vi har helt ærlig egentlig lyst til å bruke pengene på helt andre ting enn å reise dit.

 

Er så leimeg for at hun legger bryllupet i utlandet fordi vi må ut med så sinnsykt mye penger, og mtp at vi reiser med et barn så er det kun snakk om å få med seg vielsen og noe av middagen da familien er veldig glad i å drikke og feste. Ikke passende for et barn.

 

Vil gjerne se min søster gifte seg selv om vi har dårlig kontakt, og har dårlig samvittighet for at det sitter så langt inne å bruke så mye penger på bare en helg.. Det er ikke et alternativ å reise alene ute kjæresten da jeg og min far ikke har kontakt av en grunn og jeg ikke vil stå alene i det. 

 

Hva hadde dere gjort? :(

Anonymkode: 10c89...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjip situasjon.
Dette med å skulle reise utenlands og påføre venner og familie en masse utgifter, er en uting, synes nå jeg.

Jeg tenkte at du kunne reise alene, men ser nå at du ikke vil det. Det hadde jo blitt rimeligere, og også vært lettere med familieferie etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært viktig for henne at absolutt alle kom, så hadde hun ikke giftet seg utenlands. Det er alltid innafor å takke nei når de velger slik løsning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk absolutt skal gifte seg i utlandet så får de forvente at ikke alle kan eller vil bruke masse penger på det. Jeg måtte sagt at jeg ikke kunne dra, sånne ting er langt over mitt budsjett om dagen.

Anonymkode: e0c0b...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ville dere da løst det å reise på en annen ferie i stedet? Føler liksom jeg må velge. Enten å dra dit eller å ikke ha ferie i det hele tatt. Føler jeg gjerne kan bruke 15k på ferie men ikke dit kun for å vise støtte på en måte.. Familiesituasjonen er i utgangspunktet vond for meg, hadde kun dratt for hennes del..

 

Føler liksom jeg sender en beskjed hvis vi velger å bruke pengene på annen ferie, selv om det kanskje er det vi helst ønsker når det er snakk om såpass mye.

Anonymkode: 10c89...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli hjemme. De som gifter seg i utlandet bør være klar over at ikke alle har mulighet til å bruke flere tusen kroner på deres spesielle dag

Anonymkode: 86802...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan ville dere da løst det å reise på en annen ferie i stedet? Føler liksom jeg må velge. Enten å dra dit eller å ikke ha ferie i det hele tatt. Føler jeg gjerne kan bruke 15k på ferie men ikke dit kun for å vise støtte på en måte.. Familiesituasjonen er i utgangspunktet vond for meg, hadde kun dratt for hennes del..

 

Føler liksom jeg sender en beskjed hvis vi velger å bruke pengene på annen ferie, selv om det kanskje er det vi helst ønsker når det er snakk om såpass mye.

Anonymkode: 10c89...1c6

Du kan jo ta en liten hvit en og si at ferien allerede er kjøpt og betalt. Eventuelt at svigerforeldrene dine har spandert turen på dere eller noe.

Selv om det kanskje er sårt for henne så antar jeg at hun uansett har forståelse for at du ikke ønsker å stille i et bryllup hvor din far er (selv om det her er den økonomiske biten som ødelegger). Når dere i tillegg ikke er så veldig nære så blir det altfor mye å forvente at du skal bruke tusenvis av kroner på å se en vielse av en du i hverdagen kun ser noen sekunder på snapchat. Felles blod eller ei.

Reis på familieferien din uten dårlig samvittighet.

Anonymkode: 60904...aff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk nei og kjøp heller en litt ekstra fin gave hvis du har råd. Når man velger den typen bryllup kan man ikke ha for store forventninger om hvem som skal komme.

Anonymkode: 96b8b...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i utlandet . Forventet ikke at søstrene min skulle bruke tusenvis av kroner på å komme. Bare si det blir for dyrt og tidkrevende. De jeg kjenner som har giftet seg i utlandet gjør det fordi de ønsker å gjøre det stille og rolig. 

Anonymkode: 617bd...dc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i utlandet og har full forståelse for at ikke kan eller vil såpass med penger på vårt bryllup, og det var egentlig tatt med i beregningen. Så ikke gi deg selv skyldfølelse for å ikke dra. Det er kun ett bryllup.

Anonymkode: ee94e...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Får bare si det som det er; vi må reise i skoleferien hvis vi skal på ferie med barnet og ønsker ikke å bruke 10-15k på en helg der hun skal gifte seg.

 

Vi kunne ha kombinert det med ferie men ikke ta ungen ut av skolen en uke.

Anonymkode: 10c89...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...