Gå til innhold

Hva gjør mancpp kveldstid når man er låst inne fordi barna sover!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med barn, og det for forsåvidt greit! Men tidvis føler jeg at jeg kryper opp. setter. veggen...

Jeg er egentlig en veldig aktiv person, som foretrekker å se venner, dra og spise, trene, gå turer, generelt holde i gang. Men nå er jeg jo låst til denne kåken hver kveld fordi barna sover 🙃🙃🙃

Vi har flyttet litt landlig for barnas oppvekst (jeg er et bymenneske, men kan ikke ta med ungene IGJEN - bhg og skole her er FANTASTISK). Og alle vennene mine bor en halvtime +++ unna, og de fleste kjører ikke, de jobber eller studerer selv.

Det er begrenset hvor mye jeg gidder å lese hver. seneste. kveld.

Hva gjør dere andre? Jeg klarer ikke se mer TV, eller sitte i sofaen - jeg river snart av meg håret... noen kreative tips der ute??🌸

Anonymkode: 9282a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter med fot i gips langt på landet så kjenner frustrasjonen 😂 nå er samboer borte i tilleg. Jeg er ganske lei av tv’n, har ikke funnet en bok jeg vil lese, har skolearbeid men gidder ikke å sitte med det fra morgen til kveld. Jeg strikker litt da, å spiller sims på dataen 😂

Anonymkode: fd419...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg surfer, spiller på pc'en, trener til youtube-videoer, gjør yoga, lager mat, hører på musikk, leser bøker, måker snø/steller i hagen (har med babycall ut), rydder i klesskapet, tørker grundig støv.. Alt som er passe stilt og ting jeg kanskje ikke gjør så ofte når ungene er våkne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prioritert å lage treningsrom i heimen. Så jeg får trent etter ungene har lagt seg, gull verdt. 

Ellers er det yoga, lesing, strikking, gaming, spille piano, programmeringsprosjekter, faglig utvikling, osv. Er ikke så mange timene fra ungene har lagt seg til jeg selv legger meg, så er grenser for hvor lang tid man har å kjede seg på. 

Anonymkode: 0618e...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ting i huset. Puss opp gamle møbler, rydd der du ikke får gjort så mye. Lag en kjøkkenhage, les bøker, be venner på besøk. Jeg er mye alene med ungene, og inviterer ofte venner på besøk. Serverer litt te/kaffe. Kanskje vi spiser en god kveldsmat. Tren hjemme. Mange videoer på nett, med og uten utstyr. 

Anonymkode: a8883...ed8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips!🌸

Kanskje jeg skal begynne å legge inn litt kveldsstrening igjen ja! Det var lurt:)

Anonymkode: 9282a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Få chromecast og tren til YT-videoer i stua! 

Finn noen serier og filmer du kan glede deg til og se en episode eller en film på dager du ikke orker så mye. 

Strikk. Hekl. Mal. Decoupage. Fargelegg. Med musikk til. 

Kjøp et gigantisk puslespill fra ebay og pusl! Kanskje upraktisk med barn om du ikke har et sted å legge det vekk på dagtid. 

Hva vil du ha ut av livet? Finn ut det, og gjør forberedelser mens barna sover. F.eks om du vil bli en god kokk: finn oppskrifter og planlegg hva du skal øve deg på. Øv deg på å lage mat. Eller om du ønsker å dra på sånn og sånn tur: planlegg reisen og evt. lær språket i landet du vil dra til. Eller om du vil gjøre noe spesielt med barna: planlegg og forbered aktivitetene på kveldene. Detre punktet kommer helt an på hva du vil ha ut av livet. Men hvis du har mye tid, hvorfor ikke bruke det på å komme nærmere noe du alltid har ønsket deg ut av livet! (Nå ble jeg litt inspirert!) 

Mitt problem er nettopp at jeg riktignok har tiden, men jeg er så utlada at ikke orker jeg og ikke har jeg inspirasjon til prosjekter, jeg VET ikke HVA jeg VIL! Men første prosjekt kan jo være å finne det ut? 

Du kan også spikke, lage verksted og bli en mester på å lage hjemmelaget møbler! Lære å bake. Lære å sy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at man kan føle veggene komme litt imot seg da ja... Gode tips her med hjemmetrening da - i div former. Jeg liker å høre lydbok mens jeg strikker/syr/hekler, og å bake og fylle fryseren med hjemmelagde brød og boller- veldig populært.

Hva med noe nettbasert undervisning/studier der du kan se foredrag osv når det passer for deg? 

Skype med venninner, vaske klær og tørke støv (litt kjedelig av og til), eller bare høre på musikk. Pusse opp gamle møbler kanskje kunne vært noe?

Kanskje du har mulighet for å skaffe en tenåring som kan sitte barnevakt en kveld i uka så du får lufta deg litt?

Jeg synes kveldene går veldig fort, skulle gjerne hatt noen flere timer...  

Anonymkode: 8c937...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å studere litt? Det er mange der ute som tilbyr gratiskurser, bl.a https://www.edx.org/

Jeg har vært enslig forsørger i mange år, og kveldene går så altfor fort for min del! :) 

Anonymkode: 4f0b0...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...