Gå til innhold

Skal vi invitere henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, har jeg skrevet at hun har dame instedenfor type? Nei, hun er ikke lesbisk, men det hadde ikke hatt noen betydning uansett. Syntes det faktisk var et ganske dumt spørsmål.

Anonymkode: 4067c...fc4

ikke når kusinen er allerede invitert, og overskriften er skal vi invitere HENNE.

Anonymkode: 2d6d5...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ER jeg enig, men jeg begynte å lure på om det kanskje egentlig var problemmet.

Synes det er litt rart å bomme på han og henne,når kusinen allerede er invitert.

Anonymkode: 2d6d5...321

Det er en skrivefeil😊 Seksuellegning har absolutt ingenting å si uansett♥️

Anonymkode: 4067c...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ikke når kusinen er allerede invitert, og overskriften er skal vi invitere HENNE.

Anonymkode: 2d6d5...321

Ja men herregud’a😂 jeg sier jo at jeg har skrevet FEIL. Det skal egentlig stå «skal vi invitere han?»😂🙈

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lkke valgt å la alle ha følge, bortsett fra èn person. Men trådtittelen er litt forvirrende, for spørsmålet er vel ikke om du dere skal la være å invitere kusinen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vellykket bryllup består mye i få gjestene til å trives. Jeg hadde strukket meg langt! Og selvsagt invitert kusinas kjæreste når hun spør! Det er da ikke noe å tenke på engang!

Anonymkode: ed7ce...db2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Er helt anneledes om de bor sammen eller er gift, men ikke kun i et forhold - da trenger man ikke be.

Anonymkode: eb0d5...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor heter overskriften "skal vi invitere henne?" hvis det er snakk om typen hennes? Vurderer dere å trekke tilbake hennes invitasjon fordi hun vil ha med typen? Har ikke lest gjennom alle svarene her (fordi snork), så beklager hvis dere allerede har svart på det. Jeg ville ikke invitert han. Dere har ikke møtt han, og hennes holdning om "det er ikke sikkert vi er sammen" vitner ikke akkurat om et stabilt og langvarig forhold. Hvis du føler du må forklare deg kan du si at det er flere venner/bekjente som ikke er invitert, og da føles det feil å invitere noen dere ikke engang har møtt

Anonymkode: 2817f...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor heter overskriften "skal vi invitere henne?" hvis det er snakk om typen hennes? Vurderer dere å trekke tilbake hennes invitasjon fordi hun vil ha med typen? Har ikke lest gjennom alle svarene her (fordi snork), så beklager hvis dere allerede har svart på det. Jeg ville ikke invitert han. Dere har ikke møtt han, og hennes holdning om "det er ikke sikkert vi er sammen" vitner ikke akkurat om et stabilt og langvarig forhold. Hvis du føler du må forklare deg kan du si at det er flere venner/bekjente som ikke er invitert, og da føles det feil å invitere noen dere ikke engang har møtt

Anonymkode: 2817f...76d

 

På 31. januar 2018 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Ja men herregud’a😂 jeg sier jo at jeg har skrevet FEIL. Det skal egentlig stå «skal vi invitere han?»😂🙈

Anonymkode: 4067c...fc4

Var skrivefeil, skulle stå han*"

Hadde heller ikke invitert typen hennes - med mindre de er samboere eller gift.

Anonymkode: eb0d5...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2018 at 8:39 PM, AnonymBruker said:

Er nesten litt frekt å spørre oss da egentlig, syntes du ikke det? 

Anonymkode: 4067c...fc4

Ikke egentlig. Hun kan jo ikke vite hva budsjettet deres er. 

On 1/31/2018 at 8:57 PM, AnonymBruker said:

I vårt tilfelle så bor vi 30 min unna henne, men som sagt så visste jeg ikke at de datet igjen før hun ringte meg i går og da ringte hun for å spørre om han kan bli med. Hun sier selv at det ikke er sikkert de er sammen til da engang, men at alt foreløpig er bra. Så jeg føler også litt at det kanskje kan være ustabilt. Hadde du invitert i vårt tilfelle?

Anonymkode: 4067c...fc4

Det høres mer ut som noe jeg kunne sagt i begynnelsen av et forhold uansett. Fordi jeg aldri tar noe for gitt. Selv når et forhold går kjempebra har jeg alltid i tankene at det kan jo ta slutt en dag. Det handler ikke om at forholdet er ustabilt, det er bare sånn jeg tenker, er alltid klar over alle muligheter og alt som kan skje. Setter jeg meg i en bil vet jeg at jeg kan kræsje eller en kan kræsje i meg, jeg kan dø, bli lam eller drepe en annen person. Det er ikke noe som bekymrer eller gjør meg redd, det er bare slike ting jeg alltid er bevisst på. 

Anonymkode: 7ce23...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2018 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Det er helt naturlig om du spør eller hun sier ifra om ho er faktisk singel eller ikke. Mange single har nye kjærester når de er unge annenhver mnd vet du.

Så i vår moderne tid så går de sikkert alene i bryllup også om de har lyst.

 

Anonymkode: aa949...60b

Jeg vil også være ung annenhver måned! 

Anonymkode: c7ef5...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2018 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Hei😊

Gifter oss om noen få måneder og har allerede bestem hvem vi skal invitere. Er ganske seint ute med invitasjonene, men alle har fått «save the date».

For par dager siden spurte kusina mi om hun kan ta med kjæresten sin og vi vet ikke helt hva vi skal svare🙈 Kan dere være så snill å hjelpe oss? Alle som blir invitert skal selvfølgelig få ta med kjæreste/samboer, men disse kjenner vi allerede kjempe godt eller har omgås med flere ganger. Kusina mi gjorde det slutt med denne typen for ett år siden og nå dater de igjen. Vi har aldri hilst på han og fikk helt tilfeldig bare høre at hun hadde kjæreste sist de var sammen. Kusina mi tok aldri initiativ til å introdusere han eller fortelle om han, før vi bare fikk høre det flere måneder etterpå. Vi har ikke no særlig kontakt med henne heller, men hun kjenner flere som skal i bryllupet. Hun blor ikke akkurat alene med andre ord. Vi kommer til å bruke ca 1600,- per gjest og har ikke engang invitert alle bekjente/vennekrets. Kun de vi kjenner godt og har mye kontakt med, og en av årsakene er budsjettet. Nå utgjør ikke en person så stor forskjell, men som sagt så aner vi ikke hvem han er engang og kusina mi sier selv at «men det er ikke sikkert vi er sammen til da uansett... Men foreløpig er alt bra».

Hva skal vi gjøre?

Anonymkode: 4067c...fc4

Har vært i samme situasjon selv. Valgte å ikke invitere. Det blir forbeholdt de man kjenner 👍

Anonymkode: 92539...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en uoffisiell regel at man inviterer par som er samboere eller gift, ikke "dates". Men når det er sagt, den regelen må jo gjelde alle gjestene. Dersom dere inviterer kjæresten (merk, ikke samboer/mann) til andre så bør kusinen din få ha med sin. En ekstra person gjør jo strengt talt ikke mye for det store bildet.. 1600 kr per pers er dyrt nok i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde valgt å invitere. Vi synes det skal være likt for alle gjestene. Vi gifter oss ol 3 mnd, og det er noen av vennene våre som kommer med partnere som vi aldri har møtt. Vi synes ikke det er riktig å kun inkludere partneren til de vi kjenner. Enten må alle få lov til å komme med følge eller ingen. Unntaket hos oss er om de får seg kjæreste etter svarfristen, da blir de ikke inkl med mindre det er kjæresten til et nært familie medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2018 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Kusina mi tok aldri initiativ til å introdusere han eller fortelle om han,

Anonymkode: 4067c...fc4

På norsk presenterer man noen for noen, man "introduserer" ikke. Fysj, for en vemmelig anglisisme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2018 den 8.14, Lissygloss skrev:

Det er jo en uoffisiell regel at man inviterer par som er samboere eller gift, ikke "dates". Men når det er sagt, den regelen må jo gjelde alle gjestene. Dersom dere inviterer kjæresten (merk, ikke samboer/mann) til andre så bør kusinen din få ha med sin. En ekstra person gjør jo strengt talt ikke mye for det store bildet.. 1600 kr per pers er dyrt nok i utgangspunktet. 

Til denne gruppen regnes vel også forlovede. Det er her det blir interessant. Man vet det er et bryllup i eleverte kretser når alle er invitert med følge, ingen ser på skarve 1600 kroner fra eller til og noen rasker med seg den de tilfeldigvis våkner opp med den morgenen som "ledsager"!

Jeg mener man heller bør gifte seg utendørs i hagen enn å unnlate å invitere noen til bords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, femme_folle skrev:

På norsk presenterer man noen for noen, man "introduserer" ikke. Fysj, for en vemmelig anglisisme!

OT, på spedbarnsforumet introduserer de stadig nye smaker for babyen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Arabella skrev:

OT, på spedbarnsforumet introduserer de stadig nye smaker for babyen. :ler:

Den er vel innafor. Ser at "introduire" også brukes på fransk i slike tilfeller. Man presenterer personer, men introduserer ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRÅDSTARTER HER 😄🥁

Vi har bestemt oss for å invitere han også. 

Til deg som måtte kommentere skrivefeilen min😂🤦🏻‍♀️ Heheh... Tusen takk!🙏🏼

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

TRÅDSTARTER HER 😄🥁

Vi har bestemt oss for å invitere han også. 

Til deg som måtte kommentere skrivefeilen min😂🤦🏻‍♀️ Heheh... Tusen takk!🙏🏼

Anonymkode: 4067c...fc4

Måtte?

jeg spurte deg et spørsmål fordi jeg lurte på om hun var lesbisk, og det var det som var problemet.

Så fint og hyggelig at du invitert han/henne.

Anonymkode: 2d6d5...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte?

jeg spurte deg et spørsmål fordi jeg lurte på om hun var lesbisk, og det var det som var problemet.

Så fint og hyggelig at du invitert han/henne.

Anonymkode: 2d6d5...321

Haha neinei, den der var ikke til deg🙈 Jeg har litt skrivevansker, så den kommentaren var ment til en annen:)

Anonymkode: 4067c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...