Gå til innhold

Hvordan finne et kamera som passer mine behov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ingenting om kameraer, bortsett i fra iPhone-kameraet mitt :P Jeg tar gode bilder, men ønsker "det lille ekstra" og ta enda bedre bilder. Men når man ikke vet hva slags kamera man trenger, blir det vanskelig. Jeg kan virkelig ingenting, og det finnes et hav av produkter der ute. Har de som jobber i fotobutikkene god kunnskap? Kan jeg ta med bilder andre har tatt som eksempel på hva jeg ønsker for slags kvalitet? :P 

På forhånd takk :) 

Anonymkode: 1355b...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kamera har null å si om du ikke kan bruke det. Begynn med et fotokurs. Det er ikke slik at fotografer tar gode bilder fordi de har dyre kameraer 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt behov?  Hva tar du bilder av? Portrett, natur, nordlys, planter, dyr, street art, mat.  

Jeg klarte meg lenge med et ganske enkelt speilrefleks med standard linsa og en vidvinkel linse til å feste utenpå. Tar mye bilder av planter. Nå har jeg kjøpt et kompaktkamera med god makro. Det passer mitt behov og er lett å ta med i lomma med et lite stativ. 

Anonymkode: 19f5a...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et fotomagasin/blad, de har ofte tester av ulike kameraer og masse tips til hvordan man tar gode bilder. 

Anonymkode: 4e255...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony RX100 dekker de fleste behov. Den kommer i 5 utgaver i forskjellig pris fra kr 3000,- til kr 10.000, -. Kjøp det som du har råd til og er innafor det du vil bruke på hobbyen. 

Anonymkode: 293fd...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...