Gå til innhold

Taler når man gifter seg for andre gang..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt mye på dette. Skal holde tale til min kommende mann, men siden jeg har vært gift før, så vet jeg liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere alt, uten at det skal gå på «bekostning» av min første mann.. (som jeg ikke har noe i mot og som er far til mine barn)

Han jeg skal gifte meg med, er mitt livs kjærlighet.. men kan man si det foran alle?

Kan dere gi meg noen råd og tips? 

Om dete har noen smarte ting jeg kan skrive, så del gjerne. 

 

Anonymkode: 3341e...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger da ikke nevne noe om din forrige mann. Jeg syns det er helt naturlig å si at han er ditt livs kjærlighet, og det tar ikke noe bort fra din forrige mann. Det er vanskelig å gi tips til talen din når vi ikke vet noe om dere. Hvor gamle er dere, hvor gamle er barna, har dere felles barn, hvordan møttes dere osv?

Anonymkode: 5d061...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv regner jeg jo med at folk gifter seg med sitt livs kjærlighet, så det er ikke noe merkelig å ta med det i talen. Skal eksmannen din være der? 

Anonymkode: f38b2...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt.

Han er ditt livs kjærlighet. Du har trodd før at du visste hva ekte kjærlighet var, men nå har du møtt ham som overgår alt du kunne forestille deg. 

En variant av kysse masse frosker, uten å si noe slemt om frosken som er far til barna. 

Anonymkode: a608b...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal du si at han er ditt livs kjærlighet. Det er ikke å tråkke på noen. Eksmannen din forstår at du har funnet kjærlighet når du skal gifte deg, så det kan umulig bli et sjokk. Du skal ikke nevne eksmann eller tidligere ekteskap. Snakk varmt om han du nå skal gifte deg med. Du skal ikke holde igjen bare fordi du har vært gift før. 

Anonymkode: 0edb0...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være greit å være forsiktig med hva man sier foran barna deres (de du og eksmannen har sammen). Jeg hadde for eksempel definitivt ikke sagt at jeg ikke visste hva kjærlighet var før jeg møtte min nåværende foran ungene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fin åpning for andregangsbryllup er "ja så står vi her igjen..."

Anonymkode: 52a65...d86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns overhodet ikke noe om det. Samme med kjendiser som sier at ENDELIG  har de funnet lykken. Så er det nyforelskede paret smurt ut over tabloidene. Mens en forlatt ekskone og barn får dette trykt opp i ansiktene.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Har tenkt mye på dette. Skal holde tale til min kommende mann, men siden jeg har vært gift før, så vet jeg liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere alt, uten at det skal gå på «bekostning» av min første mann.. (som jeg ikke har noe i mot og som er far til mine barn)

Han jeg skal gifte meg med, er mitt livs kjærlighet.. men kan man si det foran alle?

Kan dere gi meg noen råd og tips? 

Om dete har noen smarte ting jeg kan skrive, så del gjerne. 

 

Anonymkode: 3341e...936

Det var vel din første også det, så lenge det varte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.1.2018 at 11:17 AM, AnonymBruker said:

Har tenkt mye på dette. Skal holde tale til min kommende mann, men siden jeg har vært gift før, så vet jeg liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere alt, uten at det skal gå på «bekostning» av min første mann.. (som jeg ikke har noe i mot og som er far til mine barn)

Han jeg skal gifte meg med, er mitt livs kjærlighet.. men kan man si det foran alle?

Kan dere gi meg noen råd og tips? 

Om dete har noen smarte ting jeg kan skrive, så del gjerne. 

 

Anonymkode: 3341e...936

Kommer helt an på hvor mange «livs kjærligheter du har hatt før 😂

Anonymkode: 29d26...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.1.2018 at 8:06 PM, AnonymBruker said:

Enkelt.

Han er ditt livs kjærlighet. Du har trodd før at du visste hva ekte kjærlighet var, men nå har du møtt ham som overgår alt du kunne forestille deg. 

En variant av kysse masse frosker, uten å si noe slemt om frosken som er far til barna. 

Anonymkode: a608b...d2d

Tror jeg ville unngått dette, blir så vanskelig med talen i bryllup nr tre. 

Anonymkode: 29d26...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En fin åpning for andregangsbryllup er "ja så står vi her igjen..."

Anonymkode: 52a65...d86

Ja hvis det gjelder både brud og brudgom.. 

Anonymkode: 92ef6...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 28.1.2018 den 17.25, kisskissbangbang skrev:

Jeg tenker at det kan være greit å være forsiktig med hva man sier foran barna deres (de du og eksmannen har sammen). Jeg hadde for eksempel definitivt ikke sagt at jeg ikke visste hva kjærlighet var før jeg møtte min nåværende foran ungene. 

Enig med deg. For barna kan det jo ikke være noe særlig hyggelig å høre at det forholdet som ga dem liv, mamma og pappas ekteskap, ikke var ekte kjærlighet og bare et dårlig vorspiel før mammas nye mann endelig kom og viste henne hva fyrverkeri og lidenskap er for noe. De kan vel få beholde følelsen av at mamma og pappa delte noe viktig og at de ble skapt av to mennesker som elsket hverandre, selv om det på et tidspunkt tok slutt.

Hvorfor er man nødt til å si noe om "sitt livs kjærlighet" eller gradere på den måten i en bryllupstale, uansett? Holder vel i massevis å si at man er uendelig glad i personen, at det er fantastisk å bli gift med vedkommende, at man gleder seg over alle minner og over den fremtiden man skal dele sammen. Å elske noen er å elske, liksom, det trenger ikke å gjøres kvantifiserbart eller til noen konkurranse. Alle som er gjest i bryllupet skjønner vel at brudeparet deler et spesielt bånd, selv om de også har delt bånd med andre mennesker før i tiden.

Anonymkode: a31fb...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg tror jeg hadde droppet dette med min livs store kjærlighet, og hadde heller valgt å fokusere på kjærlighet. Jeg hadde sagt på tomannshånd  til min blivende mann at han er det, men at du velger å være litt hensynsfull ovenfor barna. 

Kan gjerne si at du nå som voksen har landet trygt og godt hos din ektemann, og at du gleder deg til dagene fremover og at dere to skal bli gamle sammen. 

Har han et godt forhold til barna dine, ta gjerne med det, og inkluder hans barn om han har noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

En fin åpning for andregangsbryllup er "ja så står vi her igjen..."

Anonymkode: 52a65...d86

Not...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. For barna kan det jo ikke være noe særlig hyggelig å høre at det forholdet som ga dem liv, mamma og pappas ekteskap, ikke var ekte kjærlighet og bare et dårlig vorspiel før mammas nye mann endelig kom og viste henne hva fyrverkeri og lidenskap er for noe. De kan vel få beholde følelsen av at mamma og pappa delte noe viktig og at de ble skapt av to mennesker som elsket hverandre, selv om det på et tidspunkt tok slutt.

Hvorfor er man nødt til å si noe om "sitt livs kjærlighet" eller gradere på den måten i en bryllupstale, uansett? Holder vel i massevis å si at man er uendelig glad i personen, at det er fantastisk å bli gift med vedkommende, at man gleder seg over alle minner og over den fremtiden man skal dele sammen. Å elske noen er å elske, liksom, det trenger ikke å gjøres kvantifiserbart eller til noen konkurranse. Alle som er gjest i bryllupet skjønner vel at brudeparet deler et spesielt bånd, selv om de også har delt bånd med andre mennesker før i tiden.

Anonymkode: a31fb...646

Veldig godt sagt, og veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med: jeg er egentlig gift med en annen mann, men jeg ønsker meg en mann til.

Man er ikke skilt før den ene dør:)

Anonymkode: 2bbd8...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...