Gå til innhold

Frisk luft i hverdagen


L'amie

Anbefalte innlegg

Hva gjør du for å få frisk luft i hverdagen? Syns det er så lett å ende opp med å bare være inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går til jobb. Går tur. Løper tur. Sykler. Jobber i hagen. 

Anonymkode: 279ba...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går noen ekstra holdeplasser før jeg går på bussen og går tur i sentrum og vindusshopper etter jobb. Prøver å få til mine 10 000 skritt om dagen, og da må det ekstrainnsats til for en kontorrotte.

Anonymkode: 02f8b...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært supert om dette kunne blitt en slags inspirasjonstråd. Selv går jeg på ski, gåturer, og om sommeren henger jeg opp hengekøya og leser bok. Overnatter også ute fra tid til annen, men det blir helst i helga.

På 23.1.2018 den 8.20, GauteS skrev:

I disse dager er dette intet problem: snømåking!

Mange som får ufrivillig mye tid ute i disse tider, ja. Hos oss blir det (dessverre?) brøytet helt til døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Ts i at der lett å ende opp med å være mye inne, spesielt på denne tida av året der dagene er korte. Jeg bestemte meg for å gå en times skogstur alle hverdager, uansett vær, fordi jeg trenger både lufta og mosjonen. Så det gjør jeg. I helgene blir det lengre turer ute i naturen. Og nå har jeg kjøpt meg turhengekøye og planlegger overnatting utendørs innimellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til og fra jobb, ca 45 minutter hver vei. Det blir midre utelig nå på vinteren.

På sommeren er jeg stort sett ute hele ettermiddagen og kvelden (da tas gjerne både middagshvil og middagen ute også). 

Anonymkode: 40f7a...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det enda lengre og åpner TO vinduer og en dør = gjennomtrekk i ti minutter og jeg er et nytt menneske. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriterer 1 - 1,5 times tur hver dag, nesten uansett vær, veldig sjelden jeg ikke går ut på turen min

Anonymkode: cb2f8...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så flott at du tenker på dette, det er det mangelvare på :-) Du kan for eksempel se på hvilke prioriteringer du allerede har, er det noe du kan gjøre annerledes for å "snike inn" frisk luft i hverdagen? Gå til jobb, butikken eller lignende? Vi bør bevege oss i minst en times tid per dag, men tidsklemma kan det ofte være vanskelig å håndtere. 

Hva med å finne en utendørs aktivitet som du kan følge opp? Eksempelvis fotball, ridning eller noe helt annet som du kan trives med og som ikke minst gir deg både bevegelse og mosjon i frisk luft? Det er helt sikkert mange i ditt nærmiljø som også har de samme tankene som deg - hva med å gå sammen for å finne turkompiser? Mulighetene er mange, det gjelder bare å se dem :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...