Gå til innhold

Kornsirkler oppstår på uforklarlig måte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Frøkensina said:

Det finnes flere videoer av hvordan disse er laget selv om ikke hver eneste er filmet.

Ja det gjør det, og ikke alle involverer mennesker. 

 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det gjør det, og ikke alle involverer mennesker.

Anonymkode: 3f61b...4aa

Ja, for en video laget av noen som ikke klarer å styre fokus på kameraet engang er jo veldig overbevisende.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, for en video laget av noen som ikke klarer å styre fokus på kameraet engang er jo veldig overbevisende.

Anonymkode: 7b033...74f

Eh ja..fordi den andre videoen var jo mye mere overbevisende :klo:

Anonymkode: 3f61b...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Eh ja..fordi den andre videoen var jo mye mere overbevisende :klo:

Anonymkode: 3f61b...4aa

Det er postet flere videoer her og jeg har ikke sett noen av de, men jeg har vanskelig for å tro at de kan være dårligere enn den siste.

Anonymkode: 7b033...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi dem som bestilte folk til å lage den første i tråden. :fnise: 

 

Anonymkode: fd6d2...ad6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere virkelig at vi gidder å se ørten Youtubevideoer av kunnskapsløse fanatikere? Det er ingen sjansen for at de vil tilføre noe dokumenterbart som ikke er tilbakevist for lenge siden. Ja til kildekritikk som fag i skolen.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror dere virkelig at vi gidder å se ørten Youtubevideoer av kunnskapsløse fanatikere? Det er ingen sjansen for at de vil tilføre noe dokumenterbart som ikke er tilbakevist for lenge siden. Ja til kildekritikk som fag i skolen.

Anonymkode: 7b033...74f

Kan si nøyaktig det samme til skeptikerne her i tråden. Det finnes ikke fnugg av bevis på at disse kornsirklene er alle laget av to menn med tråd og pinner, og YouTube brukes som eneste kilde :laugh:

Anonymkode: 3f61b...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 13.35, Tom Bäcker skrev:

 

Det er folk der ute som påstår at de første kornsirkelene oppstod i et bryllup i Trøndelag for om lag ti år siden.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan si nøyaktig det samme til skeptikerne her i tråden. Det finnes ikke fnugg av bevis på at disse kornsirklene er alle laget av to menn med tråd og pinner, og YouTube brukes som eneste kilde :laugh:

Anonymkode: 3f61b...4aa

Alternativere kommer opp med nye idiotiske forklaringer hver dag, men har aldri hatt rett i et eneste dokumentert tilfelle. Det er ingen rasjonell grunn til å tro at dette blir det første. Noen av dem er selvsagt laget av mange flere enn to. Dessverre ønsker du så gjerne å tro på slikt at det ikke er noe som helst noen kan si eller gjøre som kan bevise deg om noe annet. Du vil alltid bare finne en ny sirkel og si at den har ingen bevist at er laget av mennesker.

Anonymkode: 7b033...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Alternativere kommer opp med nye idiotiske forklaringer hver dag, men har aldri hatt rett i et eneste dokumentert tilfelle. Det er ingen rasjonell grunn til å tro at dette blir det første. Noen av dem er selvsagt laget av mange flere enn to. Dessverre ønsker du så gjerne å tro på slikt at det ikke er noe som helst noen kan si eller gjøre som kan bevise deg om noe annet. Du vil alltid bare finne en ny sirkel og si at den har ingen bevist at er laget av mennesker.

Anonymkode: 7b033...74f

De er det flest av uansett :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er særlig én ting som virkelig er fascinerende med forklaringen om at kornsirkler er laget av utenomjordiske vesener: Tenk deg - her kommer superintelligente skapninger som har brukt hyperavansert teknologi for å komme frem til planeten Jorden fra en annen kant av universet, og kommunikasjonsmetoden de benytter, er ikke tekst, tale eller musikk, men kornsirkler. Fascinerende.

Hvis dette er fremtidens teknologi, kan jeg forestille meg etterkommerne våre om et par tusen år som skal kjøpe øl til lørdagskvelden, og skriver handlelisten sin ved hjelp av en stor, fin kornsirkel, hvoretter kassadamen bekrefter bestillingen med en ny, enda større kornsirkel. Så skal de sjekke opp jenter, der sjekkingen foregår med - naturligvis - kornsirkler. Og ved hjelp av intelligent kornsirkelkommunikasjon klarer dette avanserte samfunnet å bygge romskip som skal utforske andre planeter. Helt utrolig hva man kan få til bare man begynner å kommunisere med noe så enkelt som kornsirkler; dette skulle Bill Gates ha tenkt på før han begynte å rote med Windows. :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bix skrev:

Det er særlig én ting som virkelig er fascinerende med forklaringen om at kornsirkler er laget av utenomjordiske vesener: Tenk deg - her kommer superintelligente skapninger som har brukt hyperavansert teknologi for å komme frem til planeten Jorden fra en annen kant av universet, og kommunikasjonsmetoden de benytter, er ikke tekst, tale eller musikk, men kornsirkler. Fascinerende.

Hvis dette er fremtidens teknologi, kan jeg forestille meg etterkommerne våre om et par tusen år som skal kjøpe øl til lørdagskvelden, og skriver handlelisten sin ved hjelp av en stor, fin kornsirkel, hvoretter kassadamen bekrefter bestillingen med en ny, enda større kornsirkel. Så skal de sjekke opp jenter, der sjekkingen foregår med - naturligvis - kornsirkler. Og ved hjelp av intelligent kornsirkelkommunikasjon klarer dette avanserte samfunnet å bygge romskip som skal utforske andre planeter. Helt utrolig hva man kan få til bare man begynner å kommunisere med noe så enkelt som kornsirkler; dette skulle Bill Gates ha tenkt på før han begynte å rote med Windows. :)

Oppskrift på global sultkatastrofe :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Frøkensina said:

Oppskrift på global sultkatastrofe :P 

Jeg ser for meg fremtidens utgave av Fjernsynskjøkkenet - i stedet for å vise en kokk som steker en biff, viser man i stedet bilder av kornsirkler som gir vann i munnen. Genialt.

Og da tør jeg ikke engang å tenke på hvordan en krangel i fremtidens forhold vil se ut dersom all kommunikasjon skal skje ved hjelp av kornsirkler. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg som har postet noen av de videoene som antyder at dette ikke er menneskeskapt, tror ikke at det er aliens som har lagd dem. Jeg skal nå introdusere et konsept for dere som kanskje er helt nytt. Nemlig det å ikke vite. Det er så veldig viktig for folk å trekke konklusjoner og tro at de vet alt, så de går automatisk ut fra at andre også tror at de vet alt. Men det gjør altså ikke jeg.
Jeg aner ikke hvem eller hva som har lagd dem. Det kan anbefales, det er ganske befriende å ikke vite :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vel, jeg som har postet noen av de videoene som antyder at dette ikke er menneskeskapt, tror ikke at det er aliens som har lagd dem. Jeg skal nå introdusere et konsept for dere som kanskje er helt nytt. Nemlig det å ikke vite. Det er så veldig viktig for folk å trekke konklusjoner og tro at de vet alt, så de går automatisk ut fra at andre også tror at de vet alt. Men det gjør altså ikke jeg.
Jeg aner ikke hvem eller hva som har lagd dem. Det kan anbefales, det er ganske befriende å ikke vite :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Du har et poeng der; konseptet med å ikke vite bør likevel være velkjent nok, da det realativt lille vi vet om universet, er nok til å dekke baksiden av et frimerke i forhold til alt vi ikke vet; bare en sonde besøker en av naboplanetene finner man ut ting man ikke hadde forestilt seg på forhånd.

Jo, det er neppe noen tvil om at universet er fullt av fenomener vi ikke er i stand til å forestille oss, for ikke å snakke om hva som er der ute hvis vi lever i et multivers. Men la oss betrakte kornsirklene fra den praktiske siden: Alle nøkkelknipper med husnøkler som hittil har blitt funnet på gaten, stammer på en eller annen måte fra mennesker; det har aldri kommet konkrete bevis som tyder på det motsatte. Så finner man en dag et nøkkelknippe med husnøkler liggende på et fortau, dog uten å vite hvor det kommer fra - opprinnelsen kan være hva som helst. Men hvor stor er egentlig sjansen for at akkurat dette nøkkelknippet ikke stammer fra mennesker ...?

Tidspunktet for når man begynner å interessere seg for noe, bør også være av interesse med tanke på det psykologiske aspektet; flygende tallerkener kom på moten etter 2. verdenskrig, da verden føltes utrygg som følge av den kalde krigen, og det var hemmeligstemplet aktivitet på begge sider av jernteppet - folk hadde simpelthen behov for en eske man kunne legge alle uidentifiserte observasjoner i, og denne esken kalte man "UFO". Bortsett fra noen svært få beskrivelser før 1960-årene, alle med naturlige årsaker, nærmest eksploderte interessen for kornsirkler i dette tiåret, da romkappløpet satte sitt preg på nyhetsbildet, og utforskning av verdensrommet var populært som aldri før. Noe som fører til at man igjen kan spørre seg - hvor stor er sjansen for at dette bortsett fra tilfeller der naturen står bak, ikke er menneskeskapt ...?

Endret av Bix
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.1.2018 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Skal vi tro Tine er det helt uforklarlig hvordan kornsirklene oppstår...

Anonymkode: cd3a3...3a9

Jæskla irriterende at de lar skoleunger lese sånt vås som det der på skolemelkekartongen sin. :raven:

Jeg mister troen på menneskeheten. Eller iallefall den norske skolen. At de ikke får Tine til å levere i noen andre kartonger. Men neida. Emballasjen kan ikke kastes, vettu. Øøøh. Her ber de befolkningen om å sende kartonger til resirkulering. Det har de gjort i mange år. Djesus. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg som har postet noen av de videoene som antyder at dette ikke er menneskeskapt, tror ikke at det er aliens som har lagd dem. Jeg skal nå introdusere et konsept for dere som kanskje er helt nytt. Nemlig det å ikke vite. Det er så veldig viktig for folk å trekke konklusjoner og tro at de vet alt, så de går automatisk ut fra at andre også tror at de vet alt. Men det gjør altså ikke jeg.
Jeg aner ikke hvem eller hva som har lagd dem. Det kan anbefales, det er ganske befriende å ikke vite :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Men nå vet vi jo at folk går ut i åkeren med planker og tau og har det moro med å lage geometriske mønstere og se om de får matematikken til å stemme. Så det er ikke sånn at vi ikke vet.

Det vi også vet er at å lage sånne kornsirkler er fryktelig kostbart hærverk. Bonden taper masse penger på det. Frø han har sådd og avling han skulle selge går rett i jorda. Så da er det jo toppers å inspirere norske skolebarn til å begynne å planlegge sine egne åkersirkel-stunts. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 14.53, Frøkensina skrev:

Gud så pinlig :ler: 

Det som er verre er at hun får være synsk hjelper på åndenes makt...

Anonymkode: a3e96...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å lage denne med tau og pinner, jeg tror det når jeg ser det. Den består av 144 sirkler rundt en sirkel, og det uten at midten er rørt. Litt om den til slutt i videoen under:

bb378669f49fc19c1ca159cb81c8baf6--crop-c

Her er et bedre bilde for å illustrere hvordan det er gjort (tallene er ikke en del av sirkelen): Ch2,CrookedSoley,d.jpg

 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...