Gå til innhold

Nexa trådløse røykvarslere


petterm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så langt jeg vet er de ikke FG godkjente.

Såkalte falske alarmer grunnet montasje på feil steder er et mye større problem enn at en detektor går i alarmtilstand uten at det finnes røykpartiker i mils omkrets.

Jeg ville lagt noen ekstra kroner i potten og seriøst vurdert en trådløs kombi varsler (optisk/termisk)  som Deltronic PHX-1231.

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til @petterm

Så langt jeg vet er de ikke FG godkjente.

Såkalte falske alarmer grunnet montasje på feil steder er et mye større problem enn at en detektor går i alarmtilstand uten at det finnes røykpartiker i mils omkrets.

Jeg ville lagt noen ekstra kroner i potten og seriøst vurdert en trådløs kombi varsler (optisk/termisk)  som Deltronic PHX-1231.

 

- jeg skal høre om en av moddene kan fjerne innlegget over. Det hoppet inn et screenshot som jeg ikke klarer å få fjernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mis(s)Understood skrev:

Til @petterm

Så langt jeg vet er de ikke FG godkjente.

Såkalte falske alarmer grunnet montasje på feil steder er et mye større problem enn at en detektor går i alarmtilstand uten at det finnes røykpartiker i mils omkrets.

Jeg ville lagt noen ekstra kroner i potten og seriøst vurdert en trådløs kombi varsler (optisk/termisk)  som Deltronic PHX-1231.

 

- jeg skal høre om en av moddene kan fjerne innlegget over. Det hoppet inn et screenshot som jeg ikke klarer å få fjernet.

Takk for tips. FG godkjenning er ikke så viktig, hovedsaken er å få noe bedre enn de simple varslerne vi har i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det likner veldig på de varslerene vi har i huset vårt. De funker helt greit, men våre har varslet som om batteriet er tomt når det egentlig bare er støv som har lagt seg i varsleren. Da hjelper det å støvsuge dem litt. Har kanskje gjort det 1-2 ganger i året. Men neste gang skal jeg ha noen bedre varslere, for å våkne midt på natten av pip pga. støv er ikke verdt det for meg.

Anonymkode: e71e8...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...